Dobrý den mám dotaz můj první screening dopadl negativní akorát projasneni vyšlo 2,7 ..moje lékařka mě poslala na genetickou konzultaci v Příbrami. Z ní jsem přišla víc vystrasena lékařka mi víceméně neřekla nic že buď bude mít vadu nebo ne .že mám tři možnosti buď plodova voda nebo počkat na 20 týden a nebo odběr krve .paní z genetiky mi hned přepsala můj screening jako pozitivní..nemáte některá zkušenost. Děkuji
Osobně bych si zaplatila test z krve, i když je drahy. Bodání do břicha nevěřím. Máte nějaké vady v rodině? Probírala to pořádně genetička?
@dasulka12 2,7 je lehce vyšší, ale není to žádná hrůza. Může a nemusí to znamenat postižení, ale i kdyby ta hodnota byla v pořádku, neznamená to, že je miminko zdravé. Teď záleží na tom, jak moc si chcete být s manželem jistí, že je vše v pořádku. Pokud byste nešli na potrat a přijali jakékoliv dite, pak není potřeba nic resit. Pokud víte na 100 %, že postižené dítě byste nepřijali a jste ochotni riskovat potrat, běžte do odběru plodové vody. Pripadne můžete zvolit krevní test, který je bez rizika pro dítě, ale je drahý a není tam ta úplná jistota (nicméně i tak je velmi přesný). Nebo můžete vyčkávat a počkat si, co se objeví na druhém screeningu, tam už je miminko velké, podrobně se zkoumá srdce, a je velká šance, že by se tam případná vada projevila. Případně se může kolem 16. týdne provést tripple test a spolu s 1. screeningem skombinovat do tzv. integrovaného testu, který ale zase dá pouze pravděpodobnost, a na jeho základě se rozhodnout.
Upřímně pokud byla krev i ultrazvuk jinak v pořádku, tak mi to nepřijde jako vážný důvod k dalšímu postupu a na vašem místě bych si počkala na druhý ultrazvuk.
@elwe moc děkuji za váš názor. Chtěli jsme počkat do toho 20 týdne popřípadě pak udělat testy z krve nebo v tom 16 týdnu to jsem nevěděla že jdou dělat nějaký testy.popřípadě kdyby byla nějaká vada bohužel bych musel uvažovat o přerušení. Ano krev jsem měla v pořádku a ultrazvuku také jen toto zvýšené to projasneni