Pouze kdo pije / pil kávu v těhotenství. Kolik?

9. kvě 2023

Zajímalo by mě, kolik je snesitelné neškodné množství kávy?
Před těhotenstvím jsem pila hodně (cca 6,7 šálků denně). Nyní ráno, než odcházím z domova první rozpustné, v práci dopoledne druhou (presso) a zřídka kdy odpoledne znova rozpustnou.
Zajímají mě jen osobní zkušenosti. Má cenu vynechat úplně, když mě netíží zdravotní komplikace? 30 tt
Ptala jsem se lékařky kolem 15 tt kvůli tlaku a tehdy mi říkala, že malé množství nevadí.
Děkuji.

te_reza
9. kvě 2023

Pila jsem celou dobu normálně, jen presso trochu slabší, než jsem byla zvyklá.

emillyhk
9. kvě 2023

Já pila celé těhotenství 1-2 šálky, jeden ráno, druhý odpoledne. Na víc jsem ani neměla moc chuť, ale to mohlo souviset i s tím, že se mě držely nevolnosti až do konce druhého trimestru. Doktorka mi taky říkala, že jedno až dvě kafe nejsou problém. Jinak celé těhotenství jsem měla tlak spíš nižší.

verisek001
9. kvě 2023

Před těhotenstvím jsem pila 3 až 4 šálky denně. Když jsem otěhotněla, tak první trimestr jsem nepila kávu vůbec. Teď piju max. 1 denně a kdyztak caro. Co jsem četla, tak jedna až dvě slabé kávy denně jsou ok.

lacehea
9. kvě 2023

Pila jsem v obou tehotenstvich, nic se nestalo, pocet salku si nepamatuji, ale jeden to asi nebyl.

patypresdevaty
9. kvě 2023

V prvním trimestru jsem nepila - ně že bych se bála, ale prostě jsem najednou na kávu neměla chuť (podle toho jsem i poznala, že jsem těhotná). Potom se mi chuť vrátila a dávala jsem si někdy kávu, někdy caro, dle chuti.
Jinak dle dr. 1-2 kávy denně nevadí (a nemusí být ani slaboučké)

autor
9. kvě 2023

Děkuji za odpovědi. Jsme ráda, že se názor doktora neliší, takže v pohodě ;)

pilzzee
9. kvě 2023

Uplne objektivne: 200mg kofeinu je vpohode, to jsou tak 2 espressa nebo 3 mensi. Ja jsem pred pila 4-5 denne, v tehotenstvi 2-3 polovicni.

autor
9. kvě 2023

@pilzzee piju menší šálek pressa a ty doma rozpustné (3/4 středního hrnečku s mlékem). Tak to by mělo být ještě na hraně.