Maminky, jsem na začátku těhotenství. Pracuji jako osetrovatelka na novorozeneckem oddělení. Dělám jak denní tak noční. Jak je to teď právě s nočními směnami? Našla jsem na internetu různé články, ale někde se píše že nesmím dělat, někde že záleží na mě nebo na zaměstnavateli. Jak to tedy je?
@martina995 Pokud chceš, dělat je můžeš, ale pokud nechceš, tak ti musí zaměstnavatel umožnit denní
Ja teda pracovala v nocnim klubu na prodeji vstupenek do klubu a pracovala jsem normalne az do nastupu na materskou. Zalezi to hodne na tom jak se citis a jestli ti to povoli lekar ci zamestnavatel. Ja byla bez problemu. 🙂
Klidne nocni deat muzes.
Těhotné nesmí mít noční směny, nosit těžká břemena, pracovat s chemikáliemi a podobně. Zaměstnavatel tedy musí těhotnou ženu dočasně převést na jinou práci a případný výpadek v příjmech jí dorovnat
@barulina
tehotne nocni delat nesmi!
Těhotné nemusí dělat noční, tj. Když zažádá o převedení, tak jí zaměstnavatel musí vyhovět. Když chce, tak může. Taky jsem sloužila celý první trimestr a naše gynekoložky slouží snad až do odchodu na mateřskou.
https://aperio.cz/tehotna-zamestnankyne-a-zames... - na konci je i soupis právních předpisů, co jako těhotná dělat nesmíš a co můžeš, ale pokud nechceš, musí ti zaměstnavatel vyhovět.
@zelenaesmolda kde jsi vzala že nesmí? Když chtějí, klidně můžou. Jen je do toho nikdo nesmí nutit
@martina995 jak těhotná máš právo pouze na denní směny a bez přesčasu. Tzn. pouze 8 hodin. Jestliže ale chceš, tak můžeš. Je to o dohodě...
Potvrzuji, co pisou holky. Pokud chces, tak klidne na nocni pracovat muzes, ale zamestnavatel te nemuze nutit.
@klonkytka
@zelenaesmolda
To je hloupost. Nikde v zákoně není zákaz nočních práci u těhotných! Je tam pouze, že pokud nechce, měl by ji zaměstnavatel umožnit pracovat přes den.. Ale jestliže těhotná chce pracovat noční, tak může.
@zelenaesmolda ale muzou
@zelenaesmolda Ale smi... kdyz chce.
Každý týden dostaneš nejdůležitější info do e-mailu