Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak se řeší práce v době těhotenství. Pracuji jako prodavačka v obchodě se smíšeným zbožím. Pracuji 12ctky, moje hlavní pracovní náplň je bouchání palet, následně tahání krabic cca od 8-16kg. Není možnost mě přeřadit na jinou práci, tohle je to jediné, co se dá u nás dělat. Následně lezu po štaflích, protože máme vysoké regály jak ve skladu, tak na prodejně. Jsem teprve 7tt, ale svoji práci absolutně nezvládám, býva mi mdlo. Má nadřízená mi oznámila, že těhotenství není nemoc a že si to moc připouštím. Všechno musím tahat bez jakékoliv úlevy. Slyšela jsem, že bych měla mít náhradu mzdy, když pro mě zaměstnavatel nemá práci, ale obávám se, že mě tam nechají umřít, než by mi něco vyplatili. Je tu možnost neschopenky? Jak jste to měly s prací vy?
Děkuji
@nicolettkaa U nás to bylo podobné..jiná práce nebyla, nebo jen teoreticky, úlevy jsem mít měla, ale taky jen když to šlo, což nebylo vždycky. Práce se musela odvést stejně rychle a ve stejné kvalitě. Navíc jsem krátce předtím potratila. V práci mi začalo být slabo, bylo tam dusno, horko, práce na směny, nemožnost si sednout na víc jak 30minut za směnu..doktor měl pochopení a radši mi neschopenku dal.
Ono je snadné říct, že musí, ale u nás třeba to nebylo tak jasné. handrkovat se o každý pohyb, činnost, kila? Nedalo se.
Každopádně těhotné opravdu nesmí dělat určité věci, zvedat určitá kg břemen..takže bych na to šla formálně, napsala vedení, požádala vzhledem k danému zákonu o přeřazení. Pokud by písemně odmítli, znamenalo by to překážky na jejich straně a měla bys zůstat doma za celý plat. V některých zaměstnáních, které jsou opravdu nebezpečné, rizikové samy o sobě, na to vedení myslí a má pro takové případy postupy.
@nicolettkaa A dala si to zamestnavateli písemně s lwkatskym potvrzenim o těhotenství?