Ahoj Holky!
Před týdnem jsem byla poprvé u lékaře 6+3, doktor viděl pouze gestační váček za týden jdu na kontrolu zas, tak doufám, že už tam prcek vidět bude. A hned při první kontrole mi doktor řekl, že by mi doporučoval jít na nemocenskou nebo přeřadit na jiné pracoviště. Dělám recepční ve firmě (ubytování hostů,máme i vinotéku, nošení kartonů s vínem, přebírání balíků)- směnný provoz 2 dny denní, volno, 2 dny noční po 12 hodinách. Bohužel přeřazení na jiné pracoviště nepřipadá v úvahu.
Cítím se už teď hodně unavená a bolí mě i dost prsa a bolí i břicho, občas mě i bodá v podpřišku, tak snad je to normální.
Co si myslíte o nástupu na nemocenskou?
Je to normální, že doktor viděl pouze gestační váček když jsem byla v 6+3?
V prvním těhotenství jsem šla také hned v 6tt na nemocenskou... takže pokud dr. nabízí, tak neváhej 🙂
Když ti zamestnavatel není schopny najít jinou práci, zustavas doma, nemá vycházky - prostě te nikdo neomezuje, a zaměstnavatel ti platí plnou výši. Ale to bys musela mít pracovní kategorii myslím 2.
Určitě běžte, co já bych za to bývala dala - dělala jsem pěčovatelku, dvanáctky, noční aprotože jsem blbá, tak jsem se "statečně" tahla s klientem sama a dvakrát skončila s hematomem, jednou s hospitalizací. Po propuštění z nemocnice jsem měla ve zprávě doporučení pro gynekologa pracovní neschopnost a on jen řekl, že ve fakultce vždycky přehánějí, takže jsem jela až do konce - 6 týdnů před porodem. Já jsem teda měla šíleně energie, neměla jsem moc potřebu spánku, ale ty dva kilometry pěšky do práce a zpátky jsem chodila na konci už tak, že jsem nesla břicho podepřené. Pokud to vyjde teď, tak budu doufat, že mi neschopenku dá, přeci jen jsem zase ještě skoro o 6 let starší
Pokud nebudou mít pro tebe jinou práci, 8h směny a bez noční, budeš doma z důvodu překážek na straně zaměstnavatele, za pny plat, ne 60% jak u nemocenské. A taky nebudeš omezená vycházkami.