Musí mě zaměstnavatel v těh. přeřadit na jinou práci?

babeta162
29. srp 2016

Dobrý den,

jsem tu nová a potřebovala bych poradit. Jsem v 9tt a v práci jsem požádala o přeřazení na jinou pozici. Pracuji jako operátor ve výrobě, kdy celých dvanáct hodin stojím u lisu, a dělám i noční. Občas se nevyhnu tahání těžkých věcí, kolikrát si ani na záchod nedojdu, kromě přestávky, které jsou strašně nepravidelně a jedna půl hodina a pak patnáct minut. Prostě fyzicky a i psychicky náročná práce. V práci jsem tedy žádala o přeřazení, jen ranní a osmičky. Bylo mi řečeno,(potom, co mě rovnou posílali na neschopenku) že práci pro mě nemají a že za zákona nemají povinnost mě nenechat dělat noční a ať tedy přinesu doporučení od lékaře, co můžu a nemůžu dělat. Doktor mi dal nějaký formulář, že prý to je ono. Podle mě to nebude stačit ale zajímalo by mě, jestli mi zaměstnavatel musí umožnit, co jsem žádala nebo ne?
Omlouvám se za dlouhý dotaz a předem děkuji za odpovědi 🙂

monikagurthova
29. srp 2016

Ahoj ze zákona nesmí těhotná delat noční a musí byt prerazena na lehčí pozici pokud pro ni zaměstnavatel onu pozici ma jinak můžeš jít na neschopenku.

tery_s
29. srp 2016

Přesně tak, pokud zaměstnavatel najde vhodné umístění s lehčí práci a jednosměrný provozem, měl by ti umožnit přeřazení. Pokud už rovnou řekl, že taková pozice tam pro tebe nebude, je lepší jít na neschopenku

zmrz_lina
29. srp 2016

Nebud blba a nechoď na neschopenku. Pokud pro tebe zaměstnavatel nemá pozici vhodnou pro těhotné, jsou to tzv. překážky na straně zaměstnavatele a muzes zůstat doma za plny plat a bez omezení vychazkama. Tebe nemusí zajímat, ze místo nemá. To je jeho problem. 😉

tulikiss
29. srp 2016