Jogurty v těhotenství. Jíte?

nika110818
22. říj 2023

Ahoj, prosim, jedli jste jogurty v tehotenstvi? Ja je jim hrozne casto, skoro kazdou snidani, ale trosku mne zarazi, ze jsem zatim nenasla jogurt, na kterem by bylo napsane, ze je z pasterovaneho mleka. Je to podle vas ok? Dekuji.

boruvkovykoblizek
22. říj 2023

@nika110818 jim jogurty úplně všechny 😀 nikdy jsem se nekoukala na složení uprimne. Nejvíc mi chutnají selske zrající v kelimku. Bez problemu.

exbordelar
22. říj 2023

Ja jsem teda uplny laik, ale kdyby se vyrabel jogurt z pasterizovaneho mleka, tak by se znicily veskere zive bakterie, ktere delaji jogurt jogurtem. Takze proces nejake pasterizace probiha podle me az pri zatavovani do kelimku.
Kazdopadne jogurty jsem jedla v tehotenstvi na kvanta a ani jsem nikdy neslysela/necetla o potencionalni zavadnosti. Ani me to nenapadlo nad tim uvazovat…

bartk
22. říj 2023

Neřeš to 😀Dej si jakej jogurt chceš 🤦🏻‍♀️

orangutan123
22. říj 2023

@nika110818 kdybych měla řešit všechno co se smí a nesmí jíst během těhotenství ne-li po dobu kojení podle některých rádkyň, tak vlastně nejím skoro nic

veronicka89
22. říj 2023

@orangutan123 jo ? Tak to je teda hodně velká blbost

Takové v podstatě alibi těch které si neumí 3 věci v těhu nebo při kojení odpustit ...

eviicka
22. říj 2023

Mám za to, že v ČR - potravinářství se používá téměř výhradně pasterizované mléko. Ale třeba mě někdo opraví.

trilien
22. říj 2023

Mlieko pre výrobu jogurtu je vramci homogenizacie štandardne pasterizovane 5 min pri 95’C. S kultúrami (kmene Laktobacilov) sa pracuje následne. (O podrobne vysvetlenie procesov, ktorých môže byt viac, poprosime nejakú dámu, ktorá ma VŠ vzdelanie v odbore typu Technologia potravín 😉) Jogurty, hlavne biele s 2-4% tuku sú bezpečnou a vhodnou potravinou v tehotenstve.

klokanka31
22. říj 2023

@nika110818 Tohle jsem teda neřešila, člověk by neměl jíst ani hermelín, neměl by pít colu,kafe...

veru181
22. říj 2023

Běžných jogurtů bych se nebála.

orangutan123
22. říj 2023

@veronicka89 Tak neříkám že se má ládovat zrovna tatarákem, ale tyhle dotazy tu člověk vidí furt. Myslím že každá máme zdravý selský rozum

ruzova_pastelka
22. říj 2023

Tohle je náhodou dotaz, co je velmi na místě!

@nika110818 Jogurty ze supermarketu můžeš všechny, ale nejz radši ty od farmářů nebo domácí, ty opravdu pasterizované nejsou a občas se tam nějaká škodlivá kolonie bakterií dostane.

slunea
22. říj 2023

@ruzova_pastelka Odkud máš prosím informaci, že farmářské pasterizované nejsou? Jogurt se vyrábí tak, že se mléko nejdříve pasterizuje a potom se naočkuje jogurtovou kulturou a nechá se zrát. Kdybys nechala zrát nepasterizované mléko, tak to rozhodně poznáš na chuti, protože se v něm pomnoží to, co tam je... To by bylo neprodejné takový výrobek a nebyl by to jogurt.
Mám za to, že vše, co se u nás vyrábí, je pasterizované. A pokud se prodává nějaký zahraniční výrobek, který náááhodou pasterizovaný není, je to na něm napsané. Stejně jako třeba na automatu na mléko je upozornění.

@exbordelar je to přesně naopak. Mléko se pasterizuje na začátku, protože kdybys ho nechala zkysnout syrové, tak to bude docela divočina, bude to chutnat pokaždé jinak a bude to zkyslé mléko a ne jogurt. Jogurt dělají jogurtem některé konkrétní kmeny, které se přidávají do pasterizovaného mléka a jsou pak v tom jogurtu jenom tyto kultury a zůstávají živé i v kelímku, aby pak mohly blahodárně obohatit naše střevo.

ruzova_pastelka
23. říj 2023

@slunea Samozřejmě ne všechny farmářské jogurty jsou nepasterizované, potkat je ale lze a neni to zase taková rarita. Tedy mimo supermarket, tam samozřejmě nejsou.(https://www.astrafood.cz/retail/prirodni-jogurty/, http://eshop.bedynkybrno.cz/jogurty/3055-bogaru... ). Technologicky to samozřejmě vyrobit lze a v ČR se prodávají i vyrábějí.

Jde-li to poznat na chuti - nevím, podle mě ani dva pasterizované jogurty nechutnají stejně, nedokážu odhadnout, jestli bych poznala nepasterizovaný. Strejda google tvrdí, že z chuti to poznat nelze, ale má prý jinou konzistenci... no, fakt netuším. Jestli se musí spešl označovat - nevím, ale pochybuju. Zatím jsem na žádném výrobku jakékoliv větší zdůraznění, že je nepasterizovaný, neviděla, nevím, že by to nějaká vyhláška dávala za povinnost, ráda se nechám poučit.

ivis_b
23. říj 2023

Normální jogurty ze supermarketu bez problému, ty jsem normálně jedla, a to jsem v prvním těhotenství jídlo opravdu hrotila. Nějaký farmářský jogurt z trhu apod. bych si asi odpustila, ale jinak úplně v pohodě.

sorboni30
23. říj 2023

@nika110818 jedla jsem vše a hodně.. tělo si samo řekne . Moc přemýšlíš...

exbordelar
23. říj 2023

@slunea aha, diky za objasneni! 👍🏼

kosi_cek
23. říj 2023

jogurt určitě, já jedla snad každý den ten půl kg 😀

nika110818
autor
23. říj 2023

@sorboni30 dekuji za radu, ale nevim, v cem je moc premysleni, kdyz clovek nechce ublizit vlastnimu diteti jen proto, ze by si neco nedokazal par mesicu odeprit. Ale diky za nazor.

sorboni30
23. říj 2023

@nika110818 tak odpírat si jogurt je trošku přes čáru no.. 🙈 Já jsem po transplantaci jater, byla jsem těhotná a fakt jsem si neodepřela nic. Tak nevím

janule0123
23. říj 2023

@nika110818 jedla jsem jogurty normálně, jen jsem vynechavala ty farmarsky …

nika110818
autor
24. říj 2023

@sorboni30 Ale ja nerekla, ze si je odpiram, jen jsem napsala, ze presto, ze je jim, jsem se zamyslela, jestli je to bezpecne. a odpiram si jedine ty domace a farmarske s nejasnym puvodem.

slunea
25. říj 2023

@ruzova_pastelka díky za odkazy. Hlavně ten druhý na bogarův jogurt mě zaujal, netušila jsem, že to ze syrového mléka fakt jde (tak, aby ho mohli prodávat). Ale píšou na stránkách, že splňují hodně přísné hygienické standardy a jako složení jogurtu uvádějí tvaroh+kyška+zakyska. Takže to opravdu mají zkyslé s breberami, které v mléce byly, zajímavé!

dendy26
29. říj 2023

@nika110818 v obou těhotenstvích jsem jedla vše, na co jsem měla chuť. Nikdy mi nic nebylo, děcka zdravé. Někdy je fajn moc na internet a hromadu článků o tom, co jíst, nejíst apod, nekoukat. 😏 Jez , nač máš chuť a s rozumem.

krisstina93
29. říj 2023

Jedla sem a to je normálně nejim, mám intoleranci na mleko, ale jako těhotná sem na jogurty měla porad chuť a na zažívání mi to nevadilo :D ze by je těhotné neměly sem teda ještě neslysela, jedla sem na co sem měla chuť, tělo si řeklo co potřebuje.

kubesovaadelka
29. říj 2023

@nika110818 v těhotenství jsem vůbec neřešila co jím, ba naopak, furt jsem googlila co smím a nesmím a na nic. Konec těhotenství úplně nejvíc jsem si ujížděla na věcech co nebudu moci při kojení. To jsem si taky googlila co smím a nesmím jíst při kojeni, jenže pak přišel den D, já dostala první druhé, třetí jídlo a zjistila jsem, že dávají snad všechno co strýček Google při kojení zakázal, denně čerstvé pečivo s arašídovou nugetkou například, knedlo zelo vepřo a ejhle, dítě je zdravé jako řípa. Samozřejmě nespochybňuji a je to každého věc, když to chce dodržovat nějaké diety, ať dodržuje. Jen říkám svůj názor

22hanah
29. říj 2023

@nika110818 úplně v pohodě, já byla v těhotenství přísně hlídaná na rizikovém a to hlavně s jildlem a jogurty mi paní doktorka doporučovala.

fire85
30. říj 2023

@nika110818 ublížit vlastnimu diteti jogurtem? To je směšný...první dítě co? Jez na co máš chuť...

Těhotenský newsletter

Každý týden dostaneš nejdůležitější info do e-mailu

Zjisti víc o svém těhotenství: Těhotenství týden po týdnu. Neznáš týden těhotenství? Vypočítej si ho v Těhotenské kalkulačce.

Modrý koník ti poradí v každém trimestru.
Zjisti víc o prvním trimestru.
Zjisti víc o druhém trimestru.
Zjisti víc o třetím trimestru.
Jak se zjišťuje pohlaví dítěte?.
Důležitá jsou různá vyšetření v těhotenství.
Určitě tě nemine 3D ultrazvuk.
Nebo také screening v 1. trimestru.
Někdy se může objevit i streptokok v těhotenství.
Závažná pak je preeklampsie.

Nenašla jsi odpověď na svou otázku?Zeptej se ve fóru