Ahoj holky, prosím, není tu nějaká lékařka, co by mi poradila? Jsme na dovolené, je mi zle, průjem, zvracení... od kamarádky jsem dostala lék Ercefuryl, ale nejsem si jista, jestli náhodou nejsem těhotná, byla bych tak ve třetím týdnu. Můžu si ten lék vzít? Případně co si koupit jiného? Moc děkuji za radu, trochu to hoří, jsme u moře, me je zle, ležím v pokoji... ale zas nechci ohrozit miminko případně... test nic nehlásí.Děkuji moc!
@pabka pokud si jen myslíš, že jsi možná těhotná a ještě nemáš pozitivní test, tak bych si lék normálně vzala. Myslím, že spousta holek užívala léky, které se v těhu nesmí, když už těhu byly, ale nevěděly o tom. A vše bylo v pořádku. Myslím, že je v tuto chvíli pro tebe jednoznačně větší přínos si dát Ercefuryl a zbavit se potíží, než řešit těhotenství, které možná ani neexistuje a lítat po lékárnách. Taky si myslím, že kdybys byla těhotná, tak takhle hrozně brzo ten lék stejně miminku neuškodí. Nejsem lékařka, je to můj názor.
@skobrt a promiň, ze se takhle ptám - jsi lékařka nebo je to tvůj názor jako laika? Nechci zbytečně hystercit, ale zas nerada bych, aby ten lék fakt uškodil a třeba jsme o mimi přišli.. vůbec ten lék totiž neznám a nikdy jsem o něm neslyšela.. v prvním těhotenství jsem jedla cokoliv apod., nic neprehanela, ale z léků mám respekt.. děkuju!
@pabka jsem magistra farmacie....100% bez rizika je jen to uhllí a lactobacily, dieta, černý čaj...první bych si koupila test a podle něj se můžeš rozhodnout....nás učili, že prvních 18 dnů je to všechno nebo nic, tedy cokoliv si vezmeš, bude pod ok nebo zanikne, nic mezi tím, později vznikají už malformace...ale je mi jasné, že přijít o mimčo není přijatelné..
toto je z SPC (info o léku pro odborníky) Ercefurylu
Těhotenství
Studie se zvířaty neprokázaly teratogenní účinek, proto nejsou malformace u lidí očekávány.