Ahoj všem,
bydlíme na vesnici a tak bych chtěla kočárek vhodný do terénu - pole,lesy...
Máte někdo terénní kočárek se kterým jste spokojení ?
jeé, ten si mi vůbec nelíbí ☹ Mě se líbí kočárky tipu implast bolder atd.
Ahoj.Určitě projedeš všema kočárkama na vahadlech-tj-nafukovací kola a kvalitní odpružení-Tzn Roan Marita,Inglesina Magnum,nebo babyaktive Ballerina.Já mám Deltim travel,teď dělají Travel Soft,ale to je již zmiňovaný tank 😉 .Hlavní je aby nevážil přes 15 kilo,měl nafukovací 4 kola,perfektní odpružení a dobrý těžiště-poznáš to v obchodě tak,že kočárek vezmeš a zkusíš nadzvednout na zadní a poté přední kola.Pokud to zvládneš 1 rukou nebo jen 2 prsty,pak se ti s ním v terénu bude dobře jezdit.Věř mi,my jezdíme Ralley-cross Vysočina denně už 2 roky.Taky Yanna.O je terénní jezdec a poradí ti prakticky totéž 🙂
A něco takového by se nelíbilo?
http://www.anicka.cz/shop/showGoodDetails.php?g...
http://www.detskezbozi.com/inshop/kocarky/kombi... -můj váží 14,5 kg
http://www.detskezbozi.com/inshop/kocarky/kombi...
Pokud budete jezdit po upravených cestách,tak by to možná mohl zvládnout i tento typ,ale vyzkoušeno to nemám-nemyslímpřímo značku,ale 2 nafukovací a 2 otáčecí velká kola:
http://www.darababy.cz/zbozi/dorjan-danny-sport...
Tak jsem se dívala,že ten Implast taky dělá ty 2 otáčecí kola vepředu,takže pokud budete jezdit po polních a lesních cestách,které jsou v dobrém stavu,tak by to možná šlo...Ale na super terén to fakt není,to byste ho za chvíli zničili....Teréňáky do extrémů jsou ty výše zmíněné 🙂 Ten od aničky jsem měla v ruce a je lehkej a příjemnej,totéž inglesina.můj terénní tank můžeš vidět u mě v albu-na té domácí fotce je po 2 letech intenzivního ježdění 😀
to me taky ne, ja mam prave bolder a 100% spokojenost a i na vesnici ale do lesa teda fakt nejezdime 😅
Ahojky já můžu doporučit tenhle kočárek http://www.mimishop.cz/delfinek/detail.php?zboz... . Jsem taky s vesnice a jsem sním velice spokojená. kolečka jsou pevná a nejsou nafukovací což je výhoda v horším terénu, kde se dájí nafukovcí kolečka píchnout. 🙂
My máme do terénu u našich Trend Line Rider (podobný, stejně kvalitní je i Dakar alu ap.). Mají suprové odpružení a jsou megaprostorné-největší ložná plocha - 103 cm. Vzali jsme ho jako druhý kočárek do terénu a hlavně na spaní na zahradě. Koukni mi do albíčka, mám am fotky - ten modrý. Už starší se dá koupit za pěkné peníze a zrovna ten můj vypadá jako nový. Ale je to tank 😀 a nezatáčecí...zato na svoji velikost velmi lehký - kamarádky s jinými kratšími tanky se divily, že je mnohem lehčí... 😉
My jsme teda ještě nepíchli a to jezdíme extra terény 🙂
Ten trend line se mi líbí-jako terénní vozidlo by nemusel být špatnej 🙂
Alca22-ten se mi taky moc líbí,ale cena už ne 😒 Jízdní vlastnosti nevím,ale zase nějak extra odpruženej,že by až houpal asi není,nebo ano?Jinak vypadá,že dost vydrží...
.Jsem zvědavá,co se líbí zakladatelce kromě bordera.jestli má ještě nějakýho jinýho favorita...
A taky jaký má představy o ceně...
Já bych na špatnej terén dopučila Hoco diamond,je to taky tank a není vůbec těžkej,ale vadí mi na něm zas jiný věci.Tedka jsme koukala na docela pěknej kočár,fajn cena a pekně houpací:http://www.kocarky-sara.cz/kombinovany-kocarek-caren-g...
Je fakt pěknej,polování i hluboký korby a má hlavně přehazovací rukojeť,což je pro mě nepostradatelná věc.
frog, ten popis Caren Gondola vypadá dobře s těmi 3 nánožníky a přehazovací ručkou (u houpacího podvozku). Musela bych ho teda prozkoumat v krámě.. 😉
astrane popsala všechno podstatné. Má pravdu, toho bych se při výběru kočáru do terénu držela.
Základ jsou velká kola, váha do 15 kilo a zároveň dobré těžiště. Opravdu je důležité, aby při zkoušení v krámě šel kočár přizvednout jednou rukou, resp. i jedním prstem 😉
Komfort maminky i miminka zvýší nafukovací kola a dobré měkké! odpružení nebo houpací podvozek - to kvůli tlumení drncání na nerovnostech. Houpací podvozek vyrovnává nerovnosti ve všech 4 bodech a není v přímém tvrdém kontaktu se zemí, takže jízda i v terénu je pohodlnější. To je jeho hlavní účel (krom snadného pohupování mimča i na místě). Čím menší mimčo, tím lehčí a tím víc skáče na hrbolech, takže některé podvozky jsou od narození vyloženě nevhodné 😉 Myslím, že kočár se využije nejvíc v prvním roce a jak dítě začne chodit, nejezdí se na procházky tak často a v rámci jedné procházky v kočáru tráví čím dál méně času 😉
V terénu jsou nejlepší 4 kola v řadě za sebou, která drží stopu. Je to kvůli tomu, že občas je potřeba přizvednout kočár na 2 přední, zadní, 2 levá či pravá kola.
Pokud je dobré těžiště a váha, otočná kola vůbec nejsou potřeba, kočár se ovládá snadno i bez nich. Většinou zatáčí jen tlakem na rukojeť bez jakéhokoliv přizvedávání. Přizvedávání do prudší zatáčky apod. je také velmi snadné. Možná později u batolete by ve městě být u sporťáku mohla, ale dá se bez nich v klidu žít. Proti kočáru s otočnými koly a dobrým těžištěm zároveň.. nic nemám. 😉 Nemám to odzkoušené. Vím jistě jen to, že by mě nebavilo furt je aretovat a povolovat a že na šikmém chodníku se stáčí na stranu a je třeba neustále vyrovnávat směr (kola nemají volant, nijak se neřídí, kočár se jen tlačí zezadu a odaretovaná kola se přizpůsobují terénu sama). Směr se vyrovnává tlakem na rukojeť do strany a v tom případě to bude s ovladatelností kočár od kočáru, ale samo to také nejde. S těžším starším dítkem je na to potřeba také vyvinout určitou sílu. Jinou než při přizvedávání. Jinak kočáry s otočnými koly se také musejí na mnoha místech přizvedávat 😉 Jen chci říct, že v terénu nejsou otočná kola důležitá. Trojkolka rovněž ne. Ještě jsem neviděla terenní auto na 3 pěnových kolech 😅 A ani žádné jiné auto (ač 3 kola měl např. Velorex 😉 😀 ).
Pokud kočár nemá něco z výše uvedeného, zhoršuje to ovladatelnost i pohodlí, ale záleží jak je celkově vyřešený a neznamená to, že není dobrý do terénu. Navíc když si člověk na něco zvykne a nic jiného nezná, tak mu to ani nechybí. Co má kola, to jede 😉 😀
Koukni sem - jsou tam fotky a odkazy
http://svetobeznicek.rajce.idnes.cz/Kocarky/
https://www.modrykonik.cz/forum/show.php?vThrea...
holky moc vám děkuji za vaše příspěvky, moc jste mi pomohly !!!!
Na všechny zmiňované kočárky jdu teď mrknout na net, cenu si představuji kolem 15 000,- (sporťák+hluboká korba)
Jinak kočáek herkules má švagrová, je fakt, že s ním zvládla těžké terény v českém ráji a jinde, ale mě se s ním zrovna dobře nejezdí - mám dlouhé nohy a hrozně jsem se o něj okopávala...
Jinak se mi líbí kočárky takového jednoduchého stylu, tmavé barvy a jednoduché hladké tvary 🙂
Ale moc díky, jdu omrknout vaše tipy 🙂je zase fakt, že až tak šílené terén jezdit nebudu, píše takové ty štěrkové cesty, polní cesty a tak...
Ahojky, mám x-lander x3 a do terénu je super. Lítáme pořád po lese nebo v přírodě a zatím jsem neměla problém s ním projet.
andy, ten se mi líbí, jen korbička se mi zdá malinka, prcek se narodí v srpnu, tak mám strach aby se mi do korbičky v zimě ještě vešel ?
alca - herqules byl i naším favoritem,ale loňská kolekce se už sehna nedá a letošní kolekci nedodají kvůli krizi...zastavili výrobu
jinak ta inglesina se mi líbí moc, jen teda že ty kolečka jnejsou vůbec aretovací ..
lucy.I - korbička X-landera je opravdu malá. Mnohem menší než Bolder a veškeré "tanky" . My měli v srpnu délku asi kolem 50 cm a už v prosinci jsme z korbičky přešli, protože s fusakem a kombinézkou, dekou...je korbička malá. Pro zimní mimi je ale dobrá, když je mimi větší, je už pak teplo a nepotřebuje buclatý fusaky a deky. S X-landerem a normálním mimi počítej, že deš do sportáku ve 4 měsících (kamarádka šla i ve 3, mimi bylo veliké)...max.tak do 6m. 😒
Do terénu otočná kola jsou ti otočná kola k ničemu, mnohdy jsou akorát na obtíž (přizbůsobují se terénu a nemají volant, takže na šikmé ploše táhnou ke straně, na hrbolech se otočí, jak nepotřebuješ a seknou se). To platí, pokud kočár není těžký a má dobré těžiště - nepodceňovat!!! (existují různé konstrukce a kloubové nebo teleskopické rukojeti - důležité je, aby rukojeť vedla za kočár a nikoliv příliš kolmo kvůli lepší páce - s krátkou pákou se kočáry špatně přizvedávají - nejhorší možnost je těžší kočár a krátká páka, resp. špatné těžiště, s takovými se bez otočných kol skoro nedá manipulovat). Já se otočím i s dítětem a věcmi v košíku na místě , to samé do prudké zatáčky (kočár přizvednu jedním prstem). V zimě mám ruce v kapse, jen do něj drcnu břichem a on jede dopředu sám. Pro změnu směru stačí jen držet madlo a tím směrem jít, on se tam nějak stočí sám. Otočná kola se hodí více ve městě a to především v obchoďácích mezi regály a asi i na brusle. Pro batole ve sporťáku do města je to elegantnější. Do terénu je to úplně fuk (Leda bys chtěla hmyzu a ptactvu předvádět, jak se lépe otočíš kolem své osy 😅 ) Tam potřebuješ hlavně nižší váhu, dobré těžiště a 4 velká kola. Polní a lesní cesty a jiné hrboly nejsou žádný med 😉 Mimochodem je fakt pohoda mít velký přístupný koš a házet si tam věci, jak ti přijdou pod ruku, otočná sedačka (nebo rukojeť u kočáru se soumernou konstrukcí) je taky supr věc a hlavně jezdit si, kudy tě napadne (na vyhlídku, na záchůdek do lesa, do klidu a ticha uhnout z cesty někam za křoví 😅 😉 jo jo.. tak to je 🙂 🙂 ). Jo a samozřejmě, když zvládne kočár bez otočných kol terén, tak asfaltový chodníček ve městě tuplem. Jinak nechci, aby to vypadalo, že mám něco proti otočným kolům!! Mají své výhody. Jen mluvím o nevýhodách v terénu, na hrbolatém nebo šikmém městském chodníku apod.
Výmluvné foto 😀
http://www.emimino.cz/modules/coppermine/albums...
http://rodina.cz/hrdousci/album/spicixtandem.jpg
(komentář k fotu: "Já se přidám ještě s jednou výhodou (vlastně dvěma) - dost vysoká trvanlivost. naše Inglesina odvozila jedno dítě, pak jsme jí koupili my a odvozila další dvě děti a teď s ní počítám i na to další .-) Je nezničitelná. a ta druhá výhoda je spodní košík, kam se vejde i další spící batole")
chicco runner LX, ale je k nesehnání, leda z druhé ruky
ale není to na mimáče, ale sporťák, teď jsem si teprve všimla, že si 14tt, takže tato rada je k ničemu 😀
evi, to jsou kola jako brno!! 😎 😀 😉
jinak implast moc neznám, když jsem vybírala já, nikde nebyl. v krámě jsem ho jen zkusila přizvednout na zadní, což šlo vcelku dobře a odpružení mě překvapilo (a to je co říct, když mám houpací podvozek 😀 ). Jen mi přišel trochu širší. Já projedu všemi dveřmi i úzkým terénem 😉 Detaily a jiná pro a proti neznám, nemám s ním zkušenost. Pokud je dobré těžiště a kočár neváží moc, tak sice potřeba otáčecí kola nejsou a v terénu už vůbec ne (tam jsou spíš na škodu a zhoršují jízdu 😉 ), ale nic proti nim nemám. Dítě samozřejmě roste a těžkne, takže v určitých situacích se později hodit mohou a mezi regály i hodí 😉 Ale když je třeba kočár těžký, tak už je to všechno zas trochu jinak, protože s lehčím kočárem budeš na úrovni těžšího prázdného kočárku až za pár měsíců s těžším mimčem. A pokud máš dobré těžiště, tak přizvedneš i těžší kočár líp než o něco lehčí se špatným těžištěm 😉 S takovým se jede hůř i na otáčecích kolech 😉 Je to relativní a záleží taky kde kdo jezdí, zda má auto nebo MHD atd. atd. Mně otočný kola fakt nechybí 🙂
taky si myslím, že v terénu jsou otáčecí kola na nic, protože normálka na město máme Jané Nomad a pořád se nám tak kolečka někde zasekávají - my totiž máme takový terénní město
A to Nommád má poměrně velká kolečka (s golfkama se asi sekám ještě víc 😅 )
Já jsem dokonce přesvědčená, že naše města jsou terénní, až to hezký není 😉 😀 Je to tak. Hrbolaté, zprohýbané, děravé chodníky a tak dále. Odaretovaný kola si jedou podle terénu, takže se protočí a tím pádem seknou.
nomád
yanno, tak to skoro přemýšlím, jestli nebydlíš u nás v Brandýse 😉 jsem měla pocit, že terénní kočárky do města potřebujeme jen my, ale asi je to skoro všude stejné ☹
No holky jak to tady tak čtu, tak mi vychází, že budu potřebovat kočárky dva 🙂
lucy to je otázka, kam budeš jezdit, jestli potřebuješ často skládat, jestli musíš někam nosit a tak, já kdybych nemusela tahat do prvního patra, tak mám jen teréňák
někdo zmínil Hoco Diamond-zkoušela jsem v obchodě a pro mě je těžký a špatně se mi s ním jelo 😒
Já ho jednou rukou lehce na zadní nezvednu a bylo prázdný.Totéž knorr a pod.
Otáčecí kola jsou venku na prd.Mám je na golfkách a můžu říct,že i ve městě se mi jezdí s teréňákem líp,jen se mi ho nechce tahat,páč je o trošku těžší a zabere víc místa v kufru,takže od roka tahám golfáč.
Já bych to řešila tou inglesinou,pokud se ti líbí a až mimčo trošku povyroste,tak si kupte va výlet do města nějaký parádní vozítko 🙂
I se sportovní úpravou se s kočárem typu inglesina jezdí dobře v terénu,měla jsem podobnej a vozili jsme v něm až do 3 let-páč 10 kiláků a víc takovej špunt fakt neujde a a na nošení je těžkej 😉
Mě se teda moc líbí ty kočárky co mají u Aničky,ale nemají zvedací záda v hluboké korbě.Roan Marita má taky oboje
http://www.kocarkov.cz/detail.php?zbozi=211132
Ještě se mi líbí tento-má koš bez děr 🙂
http://www.google.cz/search?hl=cs&client=firefo...
Pardon-chybný odkaz.Oprava:
http://www.kocarky-ruzovypanter.cz/obchod.htm?k... 😔
evi,budu jezdit na inlinech po cyklostezce, jednou za čas do města (Brno),pravděpodobně MHD a u nás na vesnici budu jezdit po štěrkových cestách, polních cestách atd. . . . mám psy, tak s nimi musím trošku do přírody,abych je mohla pustit, vesměs jsou to ale takové cesty kde by projelo auto no ...
No budeme muset do nějakého velkého obchodu s kočárky a omrknout to na vlastní oči ...
tak to jedine asi Dorjan, tako a takovy ty nizky "tanky" jsou teda hnusny 😅 ale projedou vsechno a za tu cenu je nemusis setrit.... 😖