Dobrý den, máte prosím někdo zkušenost s doručením vadné zásilky? Koupila jsem si kočárek z druhé ruky. Na účet paní jsem odeslala peníze a ta mi kočárek poslala prostřednictvím České pošty. Balíček jsem převzala neporušený, po rozbalení zjištěno, že je zlomená rukojeť, tudíž kočárek nepojízdný. Balíček nebyl uvnitř nijak vyplněn, byl daný pouze v krabici, která nedovírala a přes vršek byl daný slabý karton, celé obmotané folií. Ten den jsem reklamovala na poště.
Chci se zeptat, jak postupovat v případě, že pošta reklamaci neuzná? Mám nárok na vrácení peněz? Paní, která mi kočárek posílala, se k tomu staví tak, že určitě nebude platit za chybu pošty a odmítá se domluvit. Prý je možné, že jsem to mohla zlomit já.
@kajarazah Já mám pocit, že to můžete reklamovat u prodávajícího do 14 dnů. Pokud jste si věc osobně nepřevzala a neviděla, tak ho můžete vrátit, pokud je vadné a špatně to očividně paní zabalila, pokud nebyl obal poškozený. Ale podle toho jak se paní k tomu staví bych nečekala nějaké kladné vyřízení z její strany. byl balíček pojištěný? O jaký typ kočárku se jedná a šla by rukojeť případně vyměnit?
Dobrý den,pokud se jedná o cennější balík,měla by ho mít paní pojištěný...Popřípadě být na balíku např. křehké zboží.Myslim,že reklamaci vám na poště možná neuznají,když balík nebyl nijak viditelně porušen,ale mohu se mýlit.Také to mohl být úmysl prodávajícího.To už se ale nedozvíte.
Dle stanov pošty má být zabaleno, tak aby balík vydržel pád z metru na zem
Dle me pokud nebyl pojisteny, posta reklamaci neuzna. Ono jak maji vedet, ze je tam neco krehkeho, kdyz to tam odesilatelka neuvede. A samozrejme ho mela pojistit na cenu za kterou ho prodava, takze preji hodne stesti at se s odesilatelkou domluvite, ale myslim, ze to bude tezke ☹
Balík byl pojištěný, ale i tak nemusí pošta reklamaci uznat. Když jsem zboží přebírala, žádné poškození na něm nebylo. Teď je kočárek na poště a na vyřízení reklamace mají 30 dnů, takže mi nezbývá, než čekat. S paní jsem v kontaktu, ale staví se k tomu tak, že rozhodně nebude platit za něčí chybu a že bych se určitě zachovala stejně :( Odmítá cokoliv ohledně této záležitosti řešit, ale výdělek z kočárku se jí hodí. A obávám se, že pošta se k tomu vyjádří tak, že byl balíček špatně zabespečen.
@jitka0a Jedná se o kočárek Britax Affinity.
Je to těžké.Stejně jako vy můžete tvrdit,že poškození bylo způsobeno na straně prodejce,tak prodejce může tvrdit,že problém vznikl na straně kupujícího...
Zasadne si nekupuji veci na dalku. Zasadne musi byt prodejce z meho mesta a idealne si pro to co potrebuji dojedu a poradne prohlednu. Pak nejsem prekvapena ani zklamana. To aby se ulomila takhle rukojet to by musela byt poradna slupka. Myslim ze Vas pani okradla☹ je hrozny co dnes lidi delaj...
Prodavajici musi balik zabalit tak, aby vydrzel nesetrne zachazeni. Nebo si priplatit za sluzbu "krehke". Zvlast pokud balik nebyl na prvni pohled zvnejsku poskozen, to vidim jako jednoznacnou chybu prodavajici. Ale pokud s ni neni rozumna rec, nedavam moc sanci, ze se neceho dockas.
Tak nejenže budu čekat na vyjádření od pošty 30 dní, která nejspíš reklamaci zamítne, ale ještě mi vyletí 5 tisíc do vzduchu :(
@kajarazah,
být Tebou, podívám se na přesné znění zákona a uplatním reklamaci u prodávající. V 99% je to její chyba takže Ti bude muset vrátit peníze oprati vrácení zboží. Dle Tvého popisu bylo zboží nedostatečně zabaleno, a za to odpovídá prodávající. Každopádně bych jí kočárek zaslala zpět až po připsání peněz na Tvůj účet. Bohužel tyto věci je lepší kupovat na dobírku, kde si můžeš zboží nejprve zkontrolovat a rozhodnout se zda ho převezmeš nebo ne. Je mi opravdu moc líto, co se Ti stalo.
toto na mě působí spíš jako chyba prodejce než přepravce. musím pročíst diskusi, třeba se pletu, ale pokud krabice byla neporušená, tak nemělo jak dojít k něčemu tak fatálnímu jako zlomení rukojeti. to by muselo být na té krabici poznat. a prodejce? to paní fakt přijde normální poslat něco (všichni víme, jak to na překladištích probíhá) a pořádně to nezabalit? přála by si sama takový balíček dostat? já sama pokud si nejsem jistá tím, že bych to zvládla dobře zabalit a přepravit ke kupujícímu, tak prostě trvám na osobním odběru
S odstupem času to vidím tak, že pošta za to nejspíš nemůže. Ale byla jsem z toho dost rozhozená, paní na mě tlačila, ať to okamžitě reklamuji na poště, že ona to zabalila dobře. Ale balíček uvnit nebyl ničím vyplněn, takže to tam trochu plandalo a krabice nebyla celá uzavřena, jen na vršku (kde se nacházela rukojeť) přehozený kus kartonu. Ale paní je 100% přesvědčena, že zboží zabalila v pořádku.
@kajarazah nezabalila a je to její vina. pošta to jistě uvidí stejně. měla to pořádně obalit, zabalit, krabici vyplnit nebo tedy označit, že je to křehké. cokoliv. neudělala nic ☹
@kajarazah,
na kterých stránkách jsi kočárek kupovala?
Přes FB ve skupině Britaxačky.
@kajarazah,
tak doufám, žes to tam pořádně okomentovala a paní udělala super reklamu. Nebo se k tomu alespoň chystáš v případě, že paní reklamaci neuzná.
@dominikaromanova dobírka nic neřeší! Balík musí být nejprve zaplacen, poté převzatý, a pak až kontrola a případná reklamace....takže asi tak. A odkaz na zákona je v tomto případě taky mimo 😏
Podle občanského zákoniku § 597 mám nárok na vrácení peněz, vzhledem k tomu, že bez rukojeti je kočárek nepoužitelný, cituji: "Jestliže dodatečně vyjde najevo vada, na kterou prodávající kupujícího neupozornil, má kupující právo na přiměřenou slevu ze sjednané ceny odpovídající povaze a rozsahu vady; jde-li o vadu, která činí věc neupotřebitelnou, má též právo od smlouvy odstoupit."
V 10:45 mi byl balíček předán, ihned jsem rozbalila a po zjištění závady, jsem v 10:56 paní kontaktovala, tudíž já neměla čas, kdy bych rukojeť zlomila.
@kajarazah Dívala ses do Občanského zákoníku 40/1964 Sb., a to vím, aniž bych musela hledat. To co popisuješ, tak by se jednalo o shodu s kupní smlouvou § 616, ale opět starého zákoníku, ale tento paragraf se nevztahuje v plném rozsahu na zboží použité. Nicméně, píšeš, že balík byl pojištěn. Pošta neuzná, resp. nemá uznat pojištění špatně zabaleného balíku. U pošty jsem pracovala a brali jsme zřetel i na to, že tam bylo fixou napsáno - pozor, křehké atd., aniž by za to odesílatel platil, jelikož to nebylo za příplatek - musel by být balík poštou označený, ale jak píšu, i tak jsme s balíky zacházeli opatrně.
Teda , to je síla . Je zvláštní, ze se k tomu paní takhle staví .. To skoro vypadá , ze vám ten kočárek poslala už poškozený . Tohle je fakt risk , někdo vám pošle fotku , vy nevíte , kdy to bylo focený , jestli je to aktuální .. Ale je to děsný , jak někdo muže pak v klidu spát , když se chová takhle křivě .
Přeju vám , ať se to vyřeší k vaší spokojenosti .
@magdalenax Děkuji za radu, mrknu ještě na tento zákoník.
Paní se mi doslova vysmála, že spolu nemáme smlouvu, tak od čeho bych chtěla odstupovat. Mám však doklad o zaplacení a celou konverzaci, to si myslím postačí. Byla jsem i ochotna si kočárek nechat a domluvit se na nějaké slevě, ale vzhledem k tomu jak se paní staví, tak neváhám kontakovat i právníka. Mně už je jedno kolik času nad tím strávím.
Kupní smlouva musí mít písemnou formu v případě koupě movitých či nemovitých věcí, kdy se jedná o přepsání vlastnictví na nového majitele (auto, zahrada, dům, les, pole...) a podléhá ze zákona daňové povinnosti. Jinak je tento termín pomyslný. Kupní smlouva (vztah mezi prodávajícím a kupujícím) vzniká zaplacením a převzetím věci. Když si půjdu koupit do obchodu mléko, taky se žádná kupní smlouva nesepisuje, přestože se o kupní smlouvu jedná vystavením dokladu.
@kajarazah,
toto je velice smutné, ale nemusí to být zrovna chyba přepravce, klidně Vám paní mohla kočárek poslat již poškozený. Navíc si nejsem jistá, zda by reklamaci neměl uplatňovat spíše odesílatel zboží. Bohužel pokud se prodávající k celé vzniklé situaci staví tak, že nařkne ještě Vás, že jste kočárek poškodila sama, asi nebude mít úplně čisté svědomí. Chápu, že Vám nebude chtít vrátit peníze, ale měla kočárek pro přepravu zabezpečit tak, aby poškozen přepravcem nebyl, což očividně neučinila. Navíc by se sama snažila kontaktovat přepravce a uplatnit u něj reklamaci. Uvidíte jak se k celé situaci postaví přepravce, ale rozhodně bych u paní uplatnila právo reklamace.
Prodávající jsou totiž ze zákona povinni předem kupujícího na všechny vady, o kterých ví, upozornit. Pokud má inzerované zboží jiné vlastnosti než jsou ty uvedené prodejcem nebo skrytou vadu, která brání jeho normálnímu používání, jedná se o podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může kupující požadovat:
odstranění vady dodáním chybějící věci, odstranění vady opravou věci, přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněz.
Výměnu vadné věci za novou při koupi použitého bazarového zboží od soukromé osoby požadovat nelze. To, že má zboží vadu, musí kupující prodávajícímu oznámit co nejdříve a ideálně spolu s oznámením mu také sdělit, jaké z výše uvedených práv bude uplatňovat. Svou volbu už pak nemůže bez souhlasu prodávajícího změnit. Reklamaci tedy neodkládejte. Zákon sice počítá s až dvouletou lhůtou pro oznámení skrytých vad, nicméně pokud shledá, že jste neoznámili vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, právo z vadného plnění vám přiznat nemusí.