Rok léčení OCD a nevidím výsledky. Jak jste to měli vy?

16. říj 2022

Zdravím všechny, mám manžela, který se přes rok léčí z těžké OCD, ale bohužel já nevidím prakticky žádný posun. :roll: Bere léky (seroxat) a chodí na sezení 1 za 3 měsíce. Kontaktovala jsem jeho lékařku, která mě odpálkovala s tím, že bez jeho souhlasu mi nic říkat nebude. Já jsem nechtěla vědět žádné věci o tom, co na sezeních probírají jenom jsem chtěla od ní radu, jak mohu já sama pomoci, aby se manžel vyléčil a také jsem chtěla, aby to věděla i z mého pohledu, protože mám takový dojem, že ho spíš utvrzuje v tom, že problém je v jeho okolí. Mám dojem, že manžel sám si nemyslí, že je na tom zase tak strašně, ale bohužel opak je pravdou a za ten rok došlo jen k nepatrnému zlepšení. Často zapomíná brát léky, takže třeba dna dny v týdnu vynechá a bohužel nevidí to jako velký problém. Prostě zapomněl tak co, to se stává. :zed: Komunikovat o tom se mnou nechce, prý si to musí vyřešit sám. Jeho psychiatrička ho nechá u ní vypovídat, napíše léky a za 3 měsíce nashledanou, takhle to vidím já.

Poradil by mi někdo, kdo se také léčí/léčil z OCD nebo má v rodině někoho, kdo se také léčí/léčil, jak dlouho trvala léčba a alespoň stručně jak léčba probíhala? Děkuji

jana_001
16. říj 2022

Trpím ocd, celý život. Zmírnit příznaky se mi jako tak podařilo asi až po 10 letech. Bohužel vyléčit se to nedá, brala jsem x druhů antidepresiv a pod. Léky sami o sobě pomohou jen trochu, tam je třeba bojovat sám od sebe. Každopádně píšu z vlastní zkušenosti, netuším jak to bude mít váš manžel. Držím palce aby to bylo lepší 🙂

crejzy
16. říj 2022

Já mám sice jinou úzkostnou poruchu, ale psychoterapie 1x za 3 měsíce je málo. Já chodila 1x týdně, teď 1x za 14dní. Takže najít někoho kdo se mu bude věnovat častěji.

autor
16. říj 2022

@crejzy ze začátku chodil každý měsíc a po půl roce léčby začal chodit jednou za 3 měsíce 🙄 myslím si, že paní doktorka jen řeší, aby měla, co nejvíc peněz z pacientů, napíše léky a jede dál