Polyp ve střevech, máte zkušenost?

myskin
15. pro 2016

Zdravím všechny, při kolonoskopii mi našli 5mm polyp (ve zprávě je přisedlý polyp sigmatu), který při vyšetření odstranili kličkou, ovšem polyp nezachytili, takže neproběhne histologie. Kontrola za 3 roky. Jsem z toho špatná, mám vážný zdravotní problém, který mě psychicky dost vyčerpává a teď ještě tohle. Jak jsem byla oblblá, tak jsem se doktora na nic nezeptala. Máte někdo zkušenost nebo radu? Je mi 40, trochu brzy na polypy. Pokud už jsem jeden měla, budou se dělat dál? Taky mě štve že nebudu mít tu histologii, to by mě uklidnilo, kdyby vyšla dobře. Nejde třeba z místa kde byl polyp odebrat dodatečně vzorek na rozbor?

8slunicko6
16. pro 2016

Dobrý den,nejsem sice lékař ale v rodině jsme řešili dost velký problém, který se týká tohoto tématu, tak myslím že vás snad mohu uklidnit, jelikož s nádory a polypy střev bohužel zkušenost máme- na kolonoskopii chodí můj tatínek a babička. Pokud vím, tak taťkovi také seškrábli polyp a nikam nic neposílali-bylo mu řečeno, že teprve cca za 5-10 let se z polypu vytváří nádor. Babičce také šekrábli asi 3 polypy a nikam nic neposílali-a to je po operaci nádoru tlustého střeva s chemoterapií (byla vyšetřena na jiném pracovišti než taťka (v rámci prevence), a tam jí také bylo řečeno, že z polypu se teprve nádor stane během dlouhé doby). Takže myslím, že se nemáte čeho bát, že samotný polyp nevadí. Pokud by se to zvrhlo v nádorové bujení, lékaři by to jistě poznali podle určitých znaků které nádory provázejí (tvar, zapouzdření atd..). Jinak podle dalších informací přímo od lékařů-polyp se skutečně opakovat může, proto je doporučeno dělat preventivní kolonoskopické prohlídky (pokud se v rodině vyskytla rakovina tlustého střeva, tak je nárok na vyšetření už od 40 let). Vzít histologii z místa kde byl polyp, je kontrakprouktivní protože postižená tkáň už je pryč. Bylo vám uděláno kolonoskopické vyšetření, kde byl pouze polyp, takže střeva máte nyní "čistá". Můžete se ale zkusi