Zamítnutí nároku na PPM. Jak to tedy je? Jak dál postupovat?

baja1122
22. bře 2022

Hezký den,
Vložím i zde, treba někdo moudřejší bude vědět.
Mám dotaz k mé situaci.

Od srpna 2021 jsem byla zaměstnána jako učitelka ZŠ a hned záhy jsem zjistila, že jsem těhotná. Bylo mi jasné, že nebudu mít nárok na PPM, protože nestihnu odpracovat předepsaných 270 dní (předtím jsem nikdy nepracovala, dálkově jsem studovala a byla na rodičáku).

Od února 2022 jsem nastoupila na chvíli na nemocenskou (asi 2 týdny) a poté jsem zaslala žádost o nárok na PPM. Bylo mi řečeno, že jelikož jsem pořád zaměstnaná, musím tu žádost poslat i když vím, že nárok mít nebudu a ostatní řešit až po zaslání zamítnutí příspěvku dopisem, který by mi měl přijít.

Dnes mi však volala paní, která nechápala, proč jsem žádost vůbec zasílala, že nárok na PPM nemám a mám být na nemocenské a již dávno jsem si to měla domluvit s doktorkou, která mi pracovní neschopnost měla napsat..
Jak to tedy je? Jak dál postupovat?

Měla jsem za to, že po obdržení zamítnutí příspěvku se bude zpětně řešit nějaká nemocenská, která bude trvat do konce šestinedělí a pak zažádám o rodičovský příspěvek. Rozhodnutí o zamítnutí ještě pořád nepřišlo.

Děkuji za odpověď,

marlendyetrich
22. bře 2022

@baja1122 ne opravdu nemělo cenu nic zasílat když nemáte nárok.
Jediné co domluvit se s lékařem na neschopnosti.

baja1122
autor
22. bře 2022

@marlendyetrich No a myslíte, že se dá ta neschopenka napsat tedy zpětně?
Něco jsem v diskuzích našla, že taková možnost existuje.. Ale ani na úřadu práce dnes paní nevěděla a všude se píše něco jiného.. 🤔

j.a.n.i
22. bře 2022

@marlendyetrich To ale není pravda, doktor muze na neschopence nechat jen toho, kdo nema narok na ppm a zezko to prokazes jinak, nez tim zamitnutim.

baja1122
autor
22. bře 2022

@j.a.n.i Ano, to mi právě takhle bylo řečeno.. Já jsem dr. tvrdila, že nemám nárok a vím to, ale ona mi řekla, že se to stejně musí poslat a az po zamítnutí se to řeší dále.

baja1122
autor