Z rodičáku na mateřskou. Jsou nějaké sankce, kdyby se pobíralo obojí současně?

klari_14
3. říj 2024

Ahoj holky, chtěla jsem se zeptat, zda jste některá řešila podobnou situaci.

27.9. jsem měla nástup na mateřskou s tím, že jsem stále na rodičáku s první dcerou. Podle zaměstnavatele jsem pochopila, že to na ÚP nahlásí oni. Jenže teď si říkám, co když to neudělali a já najednou pobírám rodičák a mateřskou.. jsou z toho nějaké sankce atp.?

Samozřejmě zítra budu na úřad hned volat.

Jen mě zajímá, zda jste se některá s tímto setkala.

Děkuji

squezy
4. říj 2024

@klari_14 podle mě můžeš pobirat jen to jedno. Nejsem odborník,ale pokud sis rodičovský příspěvek nevybrala ještě před PPm,tak o rodicak přijdeš. Takhle to řešili svagrovci, že když svagrova otěhotněla,tak si nezazadali o navýšení rodičáku , může se navysit snad jednou kvartálně a přišli o 100tis. To bylo před 4,5 roky..

alice180
4. říj 2024

@klari_14 rodičovský příspěvek se musí stopnout. Tím,, že zavoláš nebo zajdeš na úřad, kde sdělis, že čekáš druhý a toho a toho dne nastupujes na mateřskou. Rodičovský příspěvek lze po narození druhého dítěte dovybrat najednou, ale jen v případě, že tobe nebo partnerovi lze stanovit denní vyměřovací základ. Takže teď vyraž na ÚP a domluv se tam.

j.a.n.i
4. říj 2024

@alice180 Tak jelikož píše, že nastoupila na PPM, tak ji určitě stanovit jde, tedy nárok na doplatek má.

j.a.n.i
4. říj 2024

@klari_14 Povinnost nahlásit nástup na PPM na ÚP máš ty, zaměstnavatel s tím nemá nic společného, ten pouze vyřizuje PPM s OSSZ.

alice180
4. říj 2024

@j.a.n.i jo no to mi nedošlo 😀

chlapecektehu
4. říj 2024

Já jsem nastupovala na mateřskou 4.9 s tím že jsem zaměstnavateli ( účetní do Prahy) poslala papír od gynekologa. Na úřadu práce jsem byla v červnu kde jsem si nechala navýšit rodičák na maximum a teď jsem tam byla v září a ženská mi tvrdila že rodičák pozastavit nemusím že je to prý automaticky. Tak nevím 🤷‍♀️

miryp
4. říj 2024