Výše ppm na druhé dítě

tawiyelan
6. lis 2018

Zdravím, máte prosím někdo zkušenosti se změnou výše ppm na druhé dítě, pokud jsem v ochranné lhůtě (po rd 1 měsíc v práci)? Myslela jsem a všude mi bylo řečeno, že budu mít nárok na stejnou výši ppm jako u prvního, ale dnes, dle dopisu z MSSZ, mi výše ppm klesne o více než 60%. Má cenu to s ními řešit? Na žádné další sociální dávky nemám nárok, jsem vdaná, manžel má slušný příjem a bohužel je OSVČ. Ale jestli budeme mít doma o několik tisíc více nebo méně, to už rozdíl je. Díky za vaše názory a rady!

ejmate
6. lis 2018

Nejsem na to odborník a nevím, jestli to zase nezměnili, ale mělo by to být tak, že pokud máš za poslední 2 roky odpracováno 270 dní, dostaneš PPM v určité výši - to bylo první dítě, poté máš rodičovský příspěvek a pokud jdeš hned na MD, tak bys měla mít PPM ve stejné výši jako na první dítě. Když tam je ten měsíc v práci, tak by se podle mě mělo akorát PPM počítat i z tohohle měsíce, takže jestli jsi měla nižší výplatu, tak bude nižší i PPM.

tawiyelan
autor
6. lis 2018

@ejmate Díky za odpověď. Dle MSSZ mám nový pracovní úvazek od 1.7.2018, kdy mi došlo jen k navýšení tarifní mzdy (nepodepsala jsem žádnou novou smlouvu), a výše nového ppm se počítá podle nich z tohoto. Dle právníka však podle zákona mám nárok na stejnou výši ppm jako u prvního. Zítra půjdu na MSSz to řešit. Ale asi doplácím na to, že jsem i během RD pracovala (výuka na VŠ), na úvazek na 6 hodin týdně ☹

ejmate
7. lis 2018

@tawiyelan Tak to ano, i ta práce na VŠ se tam bude počítat. Je to hrozný, člověk si chce přivydělat k rodičáku aspoň nějakou korunu a kvůli tomu pak "osekají" PPM 😒 Tak držím palce, ať vám to dobře dopadne 😉

zavodnice
7. lis 2018

Takže když si člověk na rodicaku privydela par kacek, tak mu to pak sníží navazující PPM kvůli průměru? Ty blaho!

ejmate
7. lis 2018

@zavodnice No mělo by se to počítat z toho, co člověk vydělal za poslední rok. Ale jen z toho, z čeho se odvádí sociální pojištění. Víc už nevím.