Ahoj,
chtěla bych se zeptat, s přítelem jsme se rozhodli že by jsme chtěli miminko.. Máme kde bydlet, přítel pracuje, ale já studuji denně VOŠ (1.ročník). Jak to bude když porodím? A budu mít nárok na nějaké peníze, když jsem ještě nikdy nepracovala na HPP, jen na DOČ?
Moc děkuji za pomoc.
Ja osobne bych si za takovych podminek dite neporidila, ale kazdy to ma nastavene jinaak.. Kdyz uz, tak souhlasim se @somalicats
Jsem čerstvou maminkou a nedokážu si představit, že bych chodila do prace či studovala. Kojeni, neustala pece o dite, a ze ten náš se něco naplakal, bezesne noci. Nechci strašit, ale pokud nebudeš mít "hodne" miminko, tak budeš ráda, že budeš ráda. Dítě by taky melo mít právo na nějakou tvoji pozornost a péči a ne abys musela svůj čas v prvních měsících jeho života, kdy si opravdu samo nevystačí, věnovat hlavně studiu. Já bych do toho po své zkušenosti nešla. Jen můj názor.
Jinak, pokud jsi pracovala na dohodu o pracovní činnosti, tak tato činnost zakládá účast na nemocenskem pojištění, takže by ti tam možná nárok na materskou vznikl.
@geokacerka Ahoj s penězi to budeš mít tak jak říkají holky, ale pokud máte zázemí a jste schopni miminko mít, rozhodně není nutné čekat na ukončení školy, studium si můžeš na nějakou dobu přerušit, a pak pokud budeš mít třeba babičku, která ti občas pohlídá se to dá zvládnout.
@geokacerka U miminka při studiu záleží podle mě hodně na tom, jaký jsi typ, jak zvládáš únavu, jak zvládáš stres. Jak zvládá zátěžové situace partner a jestli máte rodinu takzvaně za rohem nebo 300 km daleko. Dá se to, ale podpora okolí je hodně důležitá. U přerušení záleží, jestli nejsi takový ten typ, který prostě přeruší napořád. V rámci školy se lze nahlásit jako matka dítěte do tří let (už někdy v těhotenství) a případné přerušení se pak nezapočítává do max doby studia, ale já to nevyužila, takže se raději kdyžtak dopředu poptej ve škole.