Studentka - vdaná, bez předchozího zaměstnání, těhotná

babuna
18. kvě 2016

Ahoj všem, otevírám novou diskuzi na tohle téma - třeba se to bude někomu hodit a zároveň prosím ty co by byly ochotné a schopné poradit o smysluplné podněty 🙂 - pro nás, které v tom jaksi plaveme....

Má situace je následující:
- jsem ,,studentka,, (za 14 dní končím, snad mgr. studium) - ale jelikož je mi více než 26, jsem student jen pro UP jinak ne (platím si zdravotní neb mě na pracák nevzali - chyběl mi týden do povinně odpracovaného roku, aby mě jako ,,studenta,, přijali - pak jsem ze zdr. důvodů jsem nenašla práci/nemohla pracovat) ...
- jsem tři roky vdaná - manžel má stálé zaměstnání (příjem okolo 20tis. hrubého, pracuje dlouhodobě u jedné firmy), nemáme nárok na žádnou pomoc, dle sociálky - tudíž asi tušíte, že je to od výplaty k výplatě, občas si přivydělávám brigádně ...
- trvalé bydliště mám, ale u mých rodičů - změnit ? ...
- termín nám přelom července/srpna, rizikové - diabetes I. - co vyřídit zařídit na úřadech ap. - po ukončení studia - vše nahlásit UP ? , pojišťovna ... ? - prosím kdo si tím v poslední době prošel - co mne čeká a nemine...
- na mateřskou nárok nemám (to vím - nepracovala jsem v posledních dvou letech a brigády se pokud vím nepočítají a ani by to nevyšlo) tedy rodičák ...na co se tu připravit (vím že je kolem 7600, 3 nebo 4 roky, nic víc, někde jsem četla info, že se počítá jinak je li dotyčná nějakou dobu vdaná, ale víc k tomu nevím) ...
- jak je to s porodným mám nárok nebo ne ? .... aneb úřední šiml....
- je možnost nějaké další pomoci ?
- prosím o aktuální info - z letošního roku ať v tom není guláš 🙂

... nechci vypadat jako příživník, a také prosím ty co by rády moralizovali ohledně důvodů proč jsme si prcka pořizovali - sem to nepatří ... jsem vůbec ráda, že se nám to nějak povedlo ... neboť nám nedávali téměř žádnou šanci ... pokud to nějak půjde chci při mateřské alespoň částečně pracovat ... snad zdraví a situace dovolí ...