Ahoj potřebuju poradit jsem těhotná bohužel sem nepracovala jsem studentka, ve škole jsem vedena do konce prázdnin pak studium přeruším (chci se do školy vrátit na dálkovou formu vzdělání) a chci se zeptat kdy mám dojít na sociálku kvůli vyplnění rodičovského příspěvku na dítě , termín porodu mám začátkem září a nevím jestli tam mám dojít ještě před porodem nebo po porodu jde mi o to abych si pak nemusela platit sociální a zdravotní když už vlastně nebudu vedena ve škole . Předem moc děkuji za odpovědi 🙂
A rodičovský příspěvek řeší pracák, takže pak tam.
@dadinka1997 - Takže v momentě kdy přerušíš školu - zajdi si ihned na pracák kam by si se měla nahlásit (donést všechny doklady o ukončení/přerušení studia ze studijního a těh. průkaz) - jelikož přestáváš být studentem a musela by si platit zdravotní (to je 1337Kč měsíčně) to se platit musí - sociální ne.
Na UP si tě zaregistrují, pozor je nutné tam dojít co nejdříve (8 nebo 14 pracovních dní od přerušení studia!), ty se pak nahlásíš na pojišťovně - s průkazem z UP (opět do 8mi pr. dní), kde si ofotí tvou průkazku z UP a budou vědět, že UP (stát) za tebe platí zdravotní - jinak by jej po tobě vymáhali.
Je možné, že stejně jako po mě budou požadovat, aby si se dostavila na schůzky jako, že kdyby ti našli práci - bez ohledu na to, že budeš mít těsně před porodem (v mém případě jsem ještě na rizikovce, ovšem paní to nezajímalo) 😀 ... po narození prcka máš opět oznamovací povinnost - takže doložíš všechny dokumenty ÚP, sociálka, pojišťovna atd.... a zpětně se žádá pak o rodičák .... je to hrozná papírová válka ...
Uf snad sem na nic nezapomněla ... 🙂
@babuna Není jediný důvod, proč by se měla hlásit na UP - jako student píše, že bude vedena do konce prázdnin a na začátku září má termín porodu - tedy je jisté, že v září porodí, protože u nás se nechá přenášet max. 14 dní, takže za srpen bude mít zdravotní pokryté školou, od září rodičákem, tedy UP je akorát zcela zbytečná pakárna, která ji zhola nic nepřinese.