Přijde mi od ČSSZ papír s výměrem mateřské?

nikketa
10. zář 2016

Ahoj, přišla mi na účet první mateřská, přijde mi i nějaký papír s výměrem od čssz? A další otázka, když mi zbylo 15 dní dovolené, to proplatí zaměstnavatel po novém roce? Vždy se mi dovolená posouvala do dalšího roku.

svatuse
10. zář 2016

@nikketa Ahoj, dovolenou proplati zamestnavatel po ukonceni materske.

blahova_andrea
10. zář 2016

@svatuse neproplatí, musí ji čerpat. dovolená se proplácí jen při ukončení pracovního poměru. je to slovíčkaření, ale je to tak. pokud si zažádá o proplacení, tak jí zřejmě nebude vyhověno. musí se žádat o čerpání dovolené po ukončení mateřské dovolené.

anve77
10. zář 2016

Ahoj. Mě dovolenou proplatil zaměstnavatel po ukončení mateřské. V klasickém výplatním termínu mi přišel výpl. lístek a peníze za vyčerpanou dovolenou. Zároveň mi přišla i mateřská nijak nebyla krácená. Proplatit to opravdu nejde, ptala jsem se účetní.Jen při ukončení prac. poměru. Je to ze zákona.Za tři roky v zaměstnání začnu klasicky bez nároku na dovolenou..tzn. až si ji zasloužím 🙂

ladyhacek
10. zář 2016

žádný papír o výměru mateřké mi nepřišel (ale pokud o něj zažádáš tak ho podle mě odtaneš) o dovolenou jsem si zažádala po mateřské

kami5
11. zář 2016

U nás v práci je to zavedeno tak, že žena na mateřské dovolené pošle do firmy papír - žádost o čerpání řádné dovolené v návaznosti na skončení mateřské, napíše od kdy do kdy a hned ještě přidává druhý papír, kde rovnou po tom žádá o čerpání rodičovské dovolené. Zaměstnavatel jí ze zákona musí vyhovět. Takto je to papírově a v praxi vlastně zaměstnavatel umoří ženě dny dovolené, které defacto má proplaceny a zároveň při tom již čerpá i rodičovský příspěvek.
Spousta maminek tady to o tom vyčerpání dovolené neví a pokud si u svého zaměstnavatele nezažádají, tak mají smůlu. Pozor na to!

rousss
3. lis 2016