Mám nárok na mateřskou? Studuju střední školu

adela_23
2. črc 2017

Ahoj, mám dotaz s přítelem plánujeme miminko. Já příští rok v červnu ukončuji střední školu a chci se zeptat jestli mám nárok na mateřskou. když nemám odpracované těch 270 dní. Četla jsem na netu, že bych musela nastoupit a mateřskou do 180 od úspěšného ukončení studia. Je tohle pravda? Má s tím někdo zkušenost?A jaká by byla pro mě výše mateřské? Děkuji za rady

bamishop
2. črc 2017

Materska je o ucasti na nemocenskem pojisteni. Takze pokud mas nejakou brigadu nad 10000 mesicne a tudiz ti jede i nemocenske pojisteni, pak ano, pokud ne, tak sice splnis tu podminku 270 dni, ale nebude to z ceho vypocitat, takze nic nedostanes. Pokud nestihnes nastoupit na materskou tech 180 dnu od ukonceni studia, pak se ti priprava na povolani do 270 dnu uz nepocita a tudiz opravdu tech 270 dnu musis mit odpracovano, abys na materskou mela narok. Dalsi polozka je rodicovska, pokud nechces mit tu na 4 roky, tak alespon partner musi pracovat, aby to slo zkratit a brat rozumnejsi peniz.

adela_23
autor
2. črc 2017

A jak se počítá výše mateřské když na ní nastoupím do těch 180 dní?

j.a.n.i
2. črc 2017

@bamishop Píšeš blbosti... studium se do těch 270 dnů počítá bez omezení, tedy po celé 2 roky zpět.

j.a.n.i
2. črc 2017

@adela_23 Nijak, pokud nenastoupíš do práce, tak na žádnou mateřskou nemáš nárok.

adela_23
autor
2. črc 2017

ale studium se přece počítá jako příprava na budoucí povolání a je to učast na nemocenském pojištění

j.a.n.i
2. črc 2017