Mám nárok na mateřskou, když jsem pracovala na DPČ?

denisf
31. kvě 2019

Dobrý den. Mám dotaz. Pracuji jako zdravotní sestra v nemocnici na DPČ. Smlouva mi teď po roce skončila a tak jsem nastoupila na další, která trvá opět rok. Zjistila jsem ale, že jsem těhotná. Nastupuji na neschopenku. Tak bych se chtěla zeptat, zda mám nárok na mateřskou, jestliže mám odpracovaný rok na DPČ?

Děkuji moc za odpovědi.

j.a.n.i
31. kvě 2019

@denisf Bez znalosti přesného znění té DPČ se na to odpovědět nedá.

evakaspar
31. kvě 2019

@j.a.n.i dohoda o pracovní činnosti 😉

evakaspar
31. kvě 2019

No nejlepe vam odpoví na OSSZ. Protože dle jého se DPČ nepočítá do mateřské. Ta se vymeřuje z HPP je totiz vázaná na sociální pojistení, stejně jako důchod. Materská je vázana na to že musite v predeslých 2 letech odvest socialní pojistení za 270 dní 😉 Brnkněte si na to OSSZ a tam Vám řeknou presne zda nárok máte nebo ne.

lnk84
1. čer 2019

@evakaspar ppm je vázána na nemocenské pojištění, pokud máte odpracovany rok a narok na neschopenku a jste zamestnana nebo v ochranné lhůtě, měla byste mit na ppm narok.

lenoulinkaa
1. čer 2019

@evakaspar nárok při DPČ je, pokud splní podmínky. A pokud je DPČ pojištěná, tak je to příjem, který se počítá na důchod i na nemocenské dávky.

evakaspar
1. čer 2019

@lenoulinkaa prave pokud je pojistena atd... proto sem ji odkazala na OSSZ tam ji reknou na 100% jak to má

lenoulinkaa
1. čer 2019

@evakaspar to si spočítá podle ELDP, kolik tam má pojištěných dob. Navíc ji to řeknou jen podle odeslaného ELDP od zaměstnavatele, což za rok 2018 by tam měl být poslaný nejpozději v dubnu letos. .Ale jestli je pojištěná v roce 2019 to oni neví... .Ale ty jsi napsala, že DPČ se do mateřské nepočítá...

j.a.n.i
1. čer 2019

No, ono je to u DPČ vubec slozitejsi a zalezi na jejim zneni, vysi vydelku atd. Podle poskytnutych informaci lze odpovedet pouze narok muze byt, ale taky nemusi.

lenoulinkaa
1. čer 2019