Mám nárok na mateřskou?

luciekuklova
23. bře 2022

Ahojky,mám dotaz a předem prosím.. neukamenujte mě,děkuji :D :D

Já jsem v roce 2018 nastoupila na brigádu do jednoho obchodu..ZP a SP za mě platil stát,byla jsem student..

Každý rok se mi smlouva obnovila..až do roku 2021..to jsem v srpnu 2021 nastoupila na zkrácený úvazek,protože jsem ukončila už studium, normálně jsem pracovala a pak zjistila,že jsem těhotná..,ale místo státu to za mě platila už firma.
Od října jsem na neschopence,ale stále jsem v práci zaměstnaná..výpověď jsem nedala ani mně ji nedali,jsem prostě na neschopence.

Včera mi doktroka dala papír na žádost o PPM..,ale já jsem řekla,že na ni zřejmě nemám nárok..bylo mi řečeno,ať to tam prostě odevzdám🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️
Termín porodu mám 19.5

Chci se zeptat,jak to je🤔🤔 v pátek mi končí neschopenka a "měla by začít" mateřská.
Chci se zeptat,když na ni zřejmě nemám nárok,tak chápu to dobře,že budu ten měsíc bez peněz..a pak po porodu bych měla zajet na rodicak..já jsem už z toho zmatená..tak doufám,že mi nějaká hodná a dobrá dušička poradí.
Děkuji moc 🙂

Moc moc moc děkuji za Vaše odpovědi 🥺❤️❤️❤️

kytkata
Autor odpověď smazal
Zobraz
kytkata
23. bře 2022

@luciekuklova https://www.cssz.cz/web/cz//penezita-pomoc-v-ma... , koukni na odkaz ,je tam popsáno, jak se započítává studium , nebo si zavolej na ossz a doptej se přímo na svůj konkrétní případ.

honeya
23. bře 2022

Pokud jsi ukončila řádně studium, ať už maturita, výučák či státnice a pak jsi v práci odváděla soc.pojištění, tak bys mít nárok měla. Já jsem takto v roce 2019 dodělala VOŠ (to už jsem byla těhotná), pak jsem hned nastoupila alespoň na pár měsíců na brigádu, kde bylo SP odváděno a mateřskou jsem dostala.

wiki85
25. bře 2022