Ahoj,
prosím, je tady někdo kdo by mi odpověděl? Účetní říká to a jiná zase ono.
V roce 2021 - jsem byla od 1.1. na rodičovské dovolené, od 1.7. jsem nastoupila na mateřskou a pobírala PPM.
Mám nárok na dovolenou od zaměstnavatele? Ptám se proto, že mi účetní tvrdila, že ano, tak jsem po skončení mateřské (12.1.2022) neřešila RP a počítala s tím, že čerpáme dovolenou od zaměstnavatele a tudíž jsem bez peněz.
Ano máš nárok na dovolenou protože materska se bere jako vykon práce
@goovana To jsem účetní z práce říkala, a tvrdí mi že ne, že musím mít odpracovaných fyzicky 21 dnů... Co teď?
No, ono pokud si o tu dovolenou nepozadala, tak je to celkem jedno, i když narok mas.
Nemusis mit fyzicky odpracovano nic. Musis si ale o cerpani dovolene radne pisemne pozadat jeste pred skoncenim materske. Zaroven pred skoncenim materske se zada o rodicovsky prispevek, kde zacatek nahlasis plus minus kdyz si konci to čerpání dovolene...
Takze jestli si to neudelala, tak si o RP honem rychle zazadej a ta dovolena uz ASI zpětně nepůjde, to se porad s tou druhou ucetni no, jaky mas moznosti...
Napada me leda si ji docerpat az ti skonci ve 3 letech veku ditete rodicovska dovolena 🤔
@swan42 Já si o ní žádala, jen sem nedostala noc zaplacené.
@j.a.n.i žádala jsem si o ní.
Ano, nárok máš. Jestli dobře počítám, máš za rok 2021 26 celých týdnů na mateřské, které se počítají do nároku na žádnou dovolenou, vzhledem ke změnám v zákoníku práce a k tomu, že těch týdnu je víc než 12, dokonce nárok i na zápočet předcházející rodičovské dovolené ve výši 20 týdnů. Takže celkem 46 týdnů se ti počítá do nároku na řádnou dovolenou. Tedy 46/52 z tvého celoročního nároku bys měla možnost mít čerpat. Pokud sis žádala písemně o čerpání (nikoliv o proplacení), je právo na tvé straně, zeptej se jich, co se stalo. V případě potíží doporučuji obrátit se na inspektorát práce.
@malenka3 Ahoj, skvělý děkuji, jen prosím zeptám se, co znamená těch 46 týdnů z 52, moc tomu nerozumím...