Mám nárok na dovolenou po RP?

21. únor 2022

Ahoj,

prosím, je tady někdo kdo by mi odpověděl? Účetní říká to a jiná zase ono.

V roce 2021 - jsem byla od 1.1. na rodičovské dovolené, od 1.7. jsem nastoupila na mateřskou a pobírala PPM.

Mám nárok na dovolenou od zaměstnavatele? Ptám se proto, že mi účetní tvrdila, že ano, tak jsem po skončení mateřské (12.1.2022) neřešila RP a počítala s tím, že čerpáme dovolenou od zaměstnavatele a tudíž jsem bez peněz.

autor
21. únor 2022

Po první PPM v roce 2020 jsem si dovolenou vybrala. Účetní mi tvrdila, že teď mi vznikl nárok na dovolenou, protože mateřská se bere jako odpracovaný čas.

goovana
21. únor 2022

Ano máš nárok na dovolenou protože materska se bere jako vykon práce

autor
21. únor 2022

@goovana To jsem účetní z práce říkala, a tvrdí mi že ne, že musím mít odpracovaných fyzicky 21 dnů... Co teď?

j.a.n.i
21. únor 2022

No, ono pokud si o tu dovolenou nepozadala, tak je to celkem jedno, i když narok mas.

swan42
21. únor 2022

Nemusis mit fyzicky odpracovano nic. Musis si ale o cerpani dovolene radne pisemne pozadat jeste pred skoncenim materske. Zaroven pred skoncenim materske se zada o rodicovsky prispevek, kde zacatek nahlasis plus minus kdyz si konci to čerpání dovolene...
Takze jestli si to neudelala, tak si o RP honem rychle zazadej a ta dovolena uz ASI zpětně nepůjde, to se porad s tou druhou ucetni no, jaky mas moznosti...
Napada me leda si ji docerpat az ti skonci ve 3 letech veku ditete rodicovska dovolena 🤔

autor
21. únor 2022

@swan42 Já si o ní žádala, jen sem nedostala noc zaplacené.

autor
21. únor 2022

@j.a.n.i žádala jsem si o ní.

malenka3
21. únor 2022