Zdravím, studuji předposlední rok Střední školu, za rok maturita. Chtěla bych se zeptat jestli mám nárok na mateřskou před porodem, někde čtu ano někde ne takže v tom mám guláš. :D prosím o rady 🙂
@nika1997 přesně jak píše nade mnou, pokud jsi nepracovali, tak na mateřskou nemáš nárok. Nárok máš určitě na rodičovskou a možná porodné, ale to si musíš zjistit. Na porodné jsem zase já nárok neměla.
@nika1997 Pokud nemáš školu hotovou (takže rozhodně nemáš odpracováno), nemáš na mateřskou nárok. Měla by jsi na ni nárok v případě, kdy by jsi úspěšně dokončila studium a ihned by tě někdo zaměstnal - tím pádem by se ti předešlé studium počítalo do "odpracovaných" let jakožto "soustavná příprava na budoucí povolání" a mateřskou bys měla šanci získat. Nicméně ty maturuješ až za rok ☹ A navíc... v tomto případě je to docela obtížné s dokazováním toho, proč tě firma zaměstná v těhotenství apod. Ale jde to
takže není pravda když ukončím nebo přeruším studium tak stejně nic nedostanu až rodičák po porodu? :o
Ve tvém případě bych si zašla na příslušný úřad a zeptala se. Já jsem pracovala a stejně jsme mateřskou nedostali.
@nika1997 Mateřskou nedostaneš. Dostaneš rodičák, ale netuším jestli až po porodu nebo třeba i nějakou část z něj už před. Určitě se poptej na tom úřadě a nebo tady je jistě spousta maminek studentek, které nárok na mateřskou neměly.
@sovicka015 Rodičák se před porodem nikdy nevyplácí.
@xpila Jo to jsem si nebyla jistá 😉. Ale tuším, že během nějaké doby se dostává víc peněz a pak se sníží ne? V případě studentek teda. Navíc jako studentka bude muset mít nejspíš rodičák na 4 roky předpokládám. Taky teď řeším podobnou situaci...
@sovicka015 Jj, tak je to u 4leté varianty. Ale třeba pokud otec dítěte pracuje a splňuje podmínky pro volbu výše RP, tak ho může volit přes něj.
@xpila Jj o tom jsem taky četla. Já osobně ještě pořád doufám, že mi to vyjde a podaří se mi získat i mateřskou. Uvidíme... Dík za info