Kdy je pro mě lepší jít na mateřskou?

deniska_92
25. dub 2016

Zdravim, pracuji jako vychovatelka v družině a smlouvu mám do 31.7.2016. Termin mám v pulce srpna. Bude pro mě po finanční stránce lepší jít ma mateřskou 6 nebo 8 týdnu na mateřskou? Nebo to nehraje roli?
A jeste jedna otazka, budu mit zbylou dovolenou a kdyz nastoupim hned na konci školniho roku na materskou musi mi ji proplatit? Nebo mi ji daji vybrat mezi mateřskou a rodičakem? Diky za vysvetleni ;)

nugetka20
25. dub 2016

Mě to účetní vysvětlila tak, že zaměstnavatel musí dovolenou umožnit nebo proplatit, což je výhodnější, protože se zvedne průměr na MD, takže ten první půlrok jsou lepší penízky. Já jsem šla v téměř 6 týdnech před termínem (6 týdnů + 1 den). Ale hlavně proto, že jsem potřebovala být mezi lidma a práce mě bavila. Jinak co nevybereš ve dnech před porodem, to se ti jakoby naspoří po porodu, furt je to půl roku. Zeptej se svojí účetní, odkdy do kdy nejpozději musíš nastoupit na MD - půlka června, nejpozději konec června.

Já osobně bych skončila ke konci školního roku, dovolenou si nechala proplatit a pak šla na MD a rovnou na rodičák - s dovolenou mezi těma dvěma příspěvky je prý dost problém :(

deniska_92
autor
25. dub 2016

@nugetka20 aha dekuji za vysvetleni. Musim si dat schuzku s reditelkou a poptat se. Slysela jsem, ze ale dovolenou nechce proplacet, tak jsem zvedava jak to bude...

versatilka
25. dub 2016

@deniska_92 Dovolenou si vyberte 🙂 zaplecenou ji dostanete tak, jako tak 😉 jen k tomu budete doma. A je jedno jestli tak učiníte před nástupem na MD nebo mezi MD a RD. Já ji vybírala (dostala zaplacenou) mezi MD a RD. Žádný problém nebyl, je to běžná praxe. Co se týče nástupu na MD je to dle mého jedno, kterou variantu si zvolíte. Já šla 8 týdnů, už jsem se sotva valila, ale měla jsem dvojčata. S jedním bych možná vydržela déle. Jestli se cítíte v práci dobře a lékař neshledá žádné riziko, zůstaňte klidně pracovat a zvolte kratší variantu 🙂

hz
25. dub 2016