Jsem v ochranné lhůtě?

martulakova
15. lis 2017

Ahojky, chci se zeptat. Zda máte někdo zkušenosti. Jsem na rodicaku. Mám pracovní smlouvu do posledního dubna 2018. Když bych teď byla těhotná a prcek se mi narodil v září, jsem v "ochranné lhůtě"? Budu mít nárok na mateřskou aspoň měsíc než přejdu má rodicak? Nebo budu mít hned rodicak??

ejmate
15. lis 2017

Ahoj. Já myslím, že mateřskou bys měla jenom kdybys měla smlouvu na dobu neurčitou. Takhle smlouva prostě koncem dubna vyprší a jsi nezaměstnaná. Takže bys měla rovnou dostat rodičák. Ale nejsem odborník. Stoprocentně to nevím.

hofida
15. lis 2017

Pokud půjdeš na mateřskou nejpozději 6 měsícu po skončení pracovního poměru, tak nárok na ppm mít budeš. Na mateřskou lze nastoupit 6-8 týdnů před předpokládaným dnem porodu.

hofida
15. lis 2017

Promiň, ne 6 měsíců, ale 180 dnů po skončení PP.
A můžeš ji vybrat samozřejmě celou - 28 týdnů a pak volit výši RP dle denního vyměřovacího základu právě pro PPM.

martulakova
autor
15. lis 2017

@hofida děkuji moc

martulakova
autor
15. lis 2017

@hofida a musím být zaregistrována na pracáku?? Nebo mi to platí zaměstnavatel?

j.a.n.i
15. lis 2017

@martulakova Platí to OSSZ na na UP registrovaná být nemusíš.

martulakova
autor
16. lis 2017

@j.a.n.i děkuji

jaded_
21. únor 2018

Obnovuji diskuzi,mam zapleklity problem....prosim,nepracuje nektera nebo nevite,jak to chodi na ossz pri zadosti o PPM? Ochranna lhuta mi nevychazi asi o 10dni,tak premyslim,co s tim🙁🤔 🙁

j.a.n.i
21. únor 2018

@jaded_ Nic s tím, když ti nevyjde ochranná lhůta, tak PPM mít nebudeš.

hofida
23. únor 2018

@jaded_ ani když místo obvyklých 6ti týdnů před porodem půjdeš na PPM 8 týdnů před porodem?

jaded_
23. únor 2018

@hofida Nene,prave mi i takto chybi tech 10dnu....Je to pech😞😞😞 blbych 10dni. Prave jsem chtela zjistit,zda s tim nejde neco delat,nejaka vyjimka,privrene oko....ale podvadet nechci😐 Co se da delat,hlavne abychom byli zdravi.

snany
23. únor 2018

@jaded_ domluvit se s gynekologem,