Ahoj, nedávno jsem zjistila, že jsem na začátku těhotenství, předpokládám porod v prosinci. Momentálně jsem ale s dcerou na rodičáku, ten mi končí v červenci (to jí budou 4). Do práce nemam kam se vrátit, předtím jsem byla student. Teď chodím na brigádu, ale kvůli nevolnostem to asi nevydržím dlouho. Mám od toho července do prosince nárok na nějaké peníze, nebo budu doma úplně zadarmo? A kam se mám jít hlásit, na pracák? Děkuju za rady 🙂
Šla bych na pracák, oni už řeknou co a jak. Jestli budeš mít na něco nárok, to netuším, ale mám dojem že dříve dávali po skončení RD něco málo...
Natáhla bych si rodičák do konce roku (minimum je 50 Kč), ať nemusíš na pracák a stát za tebe platí pojištění. K tomu si můžeš pořídit brigádu, pokud to neutáhnete z jednoho platu.
@martiniquest to ale nejde, kdyz dite ma v cervenci uz 4
@martiniquest rodičák už mam teď na maximum, víc už nemůžu.. takže asi budu muset na pracák.
@tulikiss díky, dobré vědět, že by malá mohla být ve školce jen dopo (což většinou bývá, ale občas tam spí). Z jednoho platu to nějak utáhneme, chlap nebere minimum a bydlíme prakticky zadarmo v dvougeneračním domě s jeho rodiči. Jen pro mě bude nepříjemné nemít nic, jsem zvyklá si od dcery 10 měsíců přivydělávat a nebýt závislá na jeho příjmech
@julielim nevzdávej možnost práce, bude ti líp, ten začátek je nejhorší. Když půjdeš na pracák, jakmile ti doběhne RP, budeš vedená jako nezaměstnaná a tím pádem za tebe bude platit zdravotní stát. V tomto případě nebude mít omezení pro malou ve školce. Podpora tam nějaká myslím je, ale v minimální výši, protože jsi měla jen rodičák.