Maminky, můžete mi prosím poradit?
Chtěla jsem se zeptat, jestli někdo nevíte, zda se může zlepšit stav 4měsíčního dítěte, když se cvičí vojtova metoda jen 2x denně. Dítě nedrží hlavičku a při pasení koníků má nakloněnou hlavu jen na jednu stranu. Je to jako by se vůbec necvičilo nebo to smysl má i 2x denně. Děkuji
nejsem žádný odborník ale my teda s malým museli cvičit 4x denně a když jsme to nezvládali tak minimálně třikrát......nám bylo řečeno že dvakrát je opravdu málo ta stimulace tomu dítěti tak dlouho nevydrží...a v té prodlevě si zase fixuje tu špatnou polohu...my měli asi obdobný problé, ale cvičili jsme od 2 měsíc" a v osmi už stál v roce chodil a teď má 13 měsíců a lítá jak šus...
chce to zatnout zuby a přetrpět....
jinak je tu na vojtovku celá diskuze
ahoj 🙂
jsem fyzioterapeutka na dětské léčebně...
Podle nejnovějších poznatků bys měla cvičit minimálně 3-4 krát denně 10-15 minut, stačí pokud tu správnou "svalovou souhru" uvidíš tak 5 krát...
a smysl to určitě má, k nám děti jezdí pravidelně a jako fyzioterapeut vidíš jejich první zvedání hlavičky, sed, lezení po čtyřech, stoj... Ale vše chce čas!
my cvičili 3-4 denně od 2.měsíce, dvakrát je asi fakt málo. Ale zabralo to, ve 4. se už otočil sám na bříško, v 6,5 se sám postavil a teď v 7 začíná chodit kolem ohrádky a postýlky 😀 takže vytrvej!!!
A to ti na rehabce neřekli, kolikrát máte cvičit??? 😲
Nám bylo řečeno při každém přebalování, minimálně 4-5x denně. Cvičily jsme od tří týdnů a určitě se to vyplatilo!
Uff, tak já totiž taky cvičívám jen 2x denně, protože 3x to prostě nedávám, ale když to tady takhle čtu, tak od zítřka jedu 3x denně 🙂
Protože v jedné věci malý (nestabilita na zádech - padací reflex) už je dokonalý - je to pryč, tak co se týče držení loktů při pasení koníčků jsme pořád na bodě nula a tak děkuji i za vaše odpovědi, protože jsem se teď kousla do rtu a zkusím sice s hroznou hysterií, jak to máte i vy maminky, ale snad s co nejbližšími výsledky 🙂 cvičit 3x denně 🙂