Špatná paměť u 6letého dítěte. Jak ji zlepšit?

alena781
17. lis 2024

Zdravím, pozoruji u dcery 6,5 let poruchy paměti.Na první pohled se jeví normálně,šikovná.Mela kvůli tomu i odklad do školy..neodpověděla v PP na pár otázek,na hodně otázek : nevím..grafomotoriku má dobrou, krásně kreslí. Zjišťuji že hodně věcí má naučených počítání do 50, dni v týdnu.Az teď pochopila když se říká od středy například, jaký následuje den.4 světové strany jsme se učily 2 dny.. nemá zájem se učit,dělat si nějake úkoly,básničky, písničky neumí,jen 2 písničky dokola opakuje.Chyba bohužel byla,je,že je často na mobilu,když nemáme čas,když nejsme venku,tak vyžaduje mobil- YouTube..☹..o knížky nikdy neměla zajem-cist, až v poslední době,i když většinou chce ty stejné pohádky..Prosím jak zvýšit paměť ?ona by to i vše chtěla,ale vidí sama,že si to nepamatuje..je snad hloupá?začala jsem ji dávat rybí tuk.děkuji za podněty..

zmrzlinka
17. lis 2024

Nechceš od ní moc?K čemu ji jsou světové strany v 6 letech?Moje dcera básničky nesnáší.Ukoly taky.Ale zase je dobrá v něčem jiném....

zmrzlinka
17. lis 2024

Jo knizky taky nechce číst.Vymyšli si své příběhy...

1pomnenka
17. lis 2024

V PPP nezjistili, že nemá dlouhodobou paměť? Pokud ne, tak je zcela v pořádku, ale ty máš vysoké nároky. Pexeso jí jde? Světové strany mne tedy rozštípaly, nepotřebuje je znát, až přijde čas, budou je brát ve škole.

alena781
autor
17. lis 2024

@zmrzlinka ahoj.4 světové strany samozřejmě jsou k ničemu,ale to byl příklad který vymyslel přítel,zda si to zapamatuje..a je fakt že básničky nemá ráda ani písničky.nevim no

alena781
autor
17. lis 2024

@1pomnenka ty svět.strany byl jen příklad jestli si ty 4 strany zapamatuje..

alena781
autor
17. lis 2024

@1pomnenka v PP o paměti nemluvili nic,o sluchovém vnímání..pexeso nájde ale ne hned

sasbu
17. lis 2024

Mám podobnou dceru, teď jí je 8. Do školy šla skoro v 7, protože je narozená v září, odklad neměla. Absolutně nezájem o knihy a o nic, písničky uměla sem tam nějakou, malovat jí nebavilo. Má svůj svět koní a přesto nejede vlak. První třída byla skoro za trest pro nás obě, každý den jsme dělaly úkoly a pak ještě procvičovaly čtení, psaní, skoro komplet všechno. Byl to záhul. Teď je ve druhé, je to o trošku lepší, ale stále každý den doučujeme. Teď se třeba učí typy vět, řeknu ji věta tázací má otazník. Procvičujeme to, často to plete. Po 20 se zeptáte jaká je to věta s otazníkem. A ona s klidem odpoví oznamovací.Potřebuje jednu věc cvičit několikrát. Jinak je zcela v pořádku. Mám ještě starší dceru a ta je přesný opak v životě se neučila, všechno hned sama chápe, nikdy jsem ji nic nevysvětlovala.

daasqua
17. lis 2024

A jaké má tedy to sluchové vnímání, v pořádku? Jaký druh paměti jí nejde? Ta sluchová, vizuální, pohybová...? Má nějaké problémy v řeči?
Dcera třeba měla problémy s tou sluchovou (nezopakovala přesně dlouhou větu, upravila si ji dle sebe), pak zjistili, že každé ucho je v jiné frekvenci jinak dominantní, tak bylo pro mozek složité to vnímat (měly jsme pak Benaudiru). Jinak má paměť dobrou, básničky vždy umělá jako první ze školky (taky každý den drtime logopedií), pexeso umělá vždy lépe než já.
Tablet a mobil bohužel opravdu dost ovlivňují mozek (taky mám zkušenost), děti jsou pak úplně vygumovane a musí se dostat zpět do normálního stavu. Zvlášť ta videa. Kdyby aspoň hrála nějakou složitější hru, tak budiž, ale videa na yt ji nic nedají.

verca1212
18. lis 2024

@alena781 ten mobil bych zatrhla. Ze zacatku to hude tezke, ale odvykne si. Misto nej nakoupila knizky. Neco co ji zajima. Nebo treba albi tuzku s pexesem nebo rikankama, pisnickama a pod.

felis
18. lis 2024

@alena781 Ahoj, za prvé: omez mobil. Jooo, bude prudit a vysírat, ale holt se nedá svítit. A pak si taky sáhni do vzpomínek, proč ten mobil dostávala ty roky předtím? A to změňte u vás dospělých Chápu, ještě tak při cestování nebo při čekání u doktora, ale z nudy doma podle mě 6ti leté dítě mobil nepotřebuje. Úplně se tomu nejde vyhnout, ale omezit ano. Až bude mít vlastní přístroj, tak jsou aplikace na omezení času na mobilu. Děti jsou odpojené, pohlcené a přehlcené. Je jasné, že pak nemá kapacitu na nic dalšího. Dej jasná pravidla a trvej na nich. A nesmí Tě zlomit - to je fakt důležitý, být důsledná.
Za druhé: myslím, že jsi k ní náročná. Spoustu věcí se naučí ve škole. A vymýšlet úkoly jen proto, abyste si vyzkoušeli, jak to má, je podle mě blbost. Mrkni se třeba tady https://www.chytraopicka.cz/predskolak/15-doved... a tohle trénujte! Nic víc opravdu nepotřebuje. Pokud má trávit čas před obrazovkou, tak s vámi a u pohádek a pak si o tom povídejte: co jí zaujalo, jak to mohlo skončit jinak, co si myslí, že bude dál, atd..... Lepší jsou na tohle knížky, ale pokud je zas tak nebere, tak je tohle varianta, jak trénovat paměť, fantazii, vyprávění. A to jí stačí.
Zašla bych s ní do knihkupectví, ať si tam vybere knížku, která jí zaujme (může jí pak přinést Ježíšek) a nějaký sešit na procvičování předškolních dovedností (je toho plno), ale nech jí, ať si vybere sama.

skarol
18. lis 2024

Koukni třeba na Agátin svět, je tam spousta rozvojových her, které jsme hráli i na logopedii a syna to krásně připravilo na školu. Hodně se toho dá natrénovat, jen se to nesmí zanedbat