Rok a půl starý chlapeček. Co všechno by měl umět?

joann
11. pro 2019

Dobrý den,vím že se děti nemají porovnávat a ani se o to nechci snažit. Jen by mě zajímalo co všechno umí a nebo se snažíte učit svoje rok a půl staré detičky?

veronikav31
11. pro 2019

chodí,běhá,umí se najíst,napít, chce se sám oblíkat-docela to už umí, jde ze/do schodů, mluví,chodí na nočník(záchod)

makra1988
11. pro 2019

Opravdu neporovnavejte!!!!
Co teď vyjmenovala tady paní v roce a půl je bomba. To nás začal na toto přistupovat až po druhém roce a to teď ve svých 2,7 let je ještě hodně daleko za ostatními. Není pomalý, jen je strašně tvrdohlavy. Plenku má sice na noc ale třeba vůbec nemluví, jen se vzteka a jeci.

veronikav31
11. pro 2019

@makra1988 u nás syna táhne hodně starší dcerka co je ve školce,chce se jí vyrovnat a ta se zase chtěla jako malá vyrovnat starším kamarádům.Teď jsem s oběma například dělala cukroví, syn chce v kuchyni hodně pomáhat,stejně jako dcerka.ale je to fakt individuální,naše děti u ničeho dlouho nevydrží,vše mají jen na chvilku a pak zase něco jiného,kamarádky starší dcerka vydrží i hodinu kreslit,to u nás nepřipadá v úvahu,když něco nejde, tak začnou oba zuřit,pak to letí do kouta a ještě se u toho vztekají

mourovatakocka
11. pro 2019

@joann Taky občas ráda čtu, co umí stejně staré děti, ale není to moc dobrý nápad, je to jen recept na depku. Dcera v roce a půl chodila na nočník, ale spíš jsem hlídala čas - skutečně říct, respektive ukázat, si umí až teď a taky na to nerada úplně spoléhám, teď má dva roky a měsíc. Schody jí už v té době hrozně bavily, stejně jako všechno možné lezení po nábytku, prolézačky, hřiště prostě top. Jinak jsem jí nechávala, ať se zabaví sama, nijak jsem se jí nevěnovala a pořád nevěnuju, abych ji cíleně někam posouvala. U nás v té době byla hrozně oblíbená učící věž a čumákovala v kuchyni, teď si tam nosí stoličku 😀. Co třeba jsme v té době zkoušeli bylo kreslení voskovkama, super čáranice. Jinak u nás jeli knížky už strašně brzo, takže se učila třeba "listovat", což jsem někde četla, že je taky jakási dovednost.

fiiif
11. pro 2019

neporovnavat, syn v roce a pul chodil, behal, sam jedl a pil, sam se chtel oblekat a vysvlekat, umel jist vidlickou i lzickou, stavel kominy z kostek, maloval, rad si prohlizel knizky a vydrzel si dlouho hrat sam, ukazoval rikanky a broukal si pisnicky.. naproti tomu odmital nocnik a jen zvatlal, rozmluvil se az po 2 roce a ted skoro ve trech letech si sice rekne na curani do zachodu, ale kakat pouze do pliny a na noc taky spi s plenkou ;) kazde dite umi neco driv a neco pozdej

zelenaesmolda
11. pro 2019

dcera ma 20m a jeste nechodi,teprv ted se zacina stavet a lezt na nabytek.kamaradka ma o 9m mladsi dite a dela to stejne co se pohybu tyce.bych se musela zblaznit kdybych mela srovnavat

mrochlova
12. pro 2019

Muj syn rok a 5mesicu. Umi behat , je to horolezec kdyby mohl tak mi vleze z pracky do susicky( jsou na sobe polozene) umi se zabavit sam klidne na cely den nepotrebuje vubec mou pozornost. Treba si hraje ,kouka na pohadku a zacne se tak smat 🙂 jak se zabavi. Ale nechce vubec mluvit!! Teda umi mama ,tata,deda,baba ale ze by to nejak rikal spis to nekdy jen zaslechnu kdyz se mu chce. Jsem z toho na nervy protoze starsi syn v jeho vemu uz umel zakladni veci -kde mas nos atd,opakoval vse co jsem.mu rekla(mama,baba,deda,tata atd) jak dela pejsek, kravicka atd. A mladsi ale nechce vubec .kouka na me uplne si v duchu rika to vis ze jo nebudu nic rikat. No ale zase starsi vylez na gauc az v roce a pul😀 mladsi je sikovnejsi pohybove proste ale hrozne jsem z toho nervozni furt si ctu brozury kdyby tak mel zacit neco rikat a tak.

daasqua
12. pro 2019

Dcera je pohybově docela šikovná (chodila od 10,5 měsíce), už dva měsíce leze všude po stolech, je docela opatrná, ale zvědavá. Od 1 roka na vše ukazovala, takže jsem jí to začala vyjmenovávat a nyní už umí celkem dost slov (tělo už několik měsíců, pak začaly zvířátka, věci okolo...). Chápe věty typu "vezmi to a to odtamtud a dej to tátovi" apod. Hodně se opičí a pomáhá mi (vyndavá prádlo, talíře... a nic jí nespadne, zapne pračku a víceméně všechnu techniku, hlavně počítače a televizi). Ale potvůrka moc nemluví na to, jak hodně chápe. Respektive má na to svůj slovník, takže já ji rozumím. Říká hodně táta, občas máma, mňam a potom ten svůj slovník (houpy-héťa). Knížky miluje, v roce je ještě muchlala, ale potom se naučila je hezky obracet. Občas si brouká říkanky. Jí lžičkou a vidličkou, ale občas jí to nebaví a vezme to packou.
Ale je plno věcí, které ještě nejdou. Nočník spíš bojkotuje (nějak se jí tam nelíbí), kreslí jen jemně bez síly, prstové barvy nemá zatím ráda (ulepené tlapičky). Ještě jí nejdou vkládačky tvarů (i když kalíšky do sebe podle velikosti dá, stejně tak s legem už si hraje tak půl roku). Umí si svléknout akorát tepláčky a rozeplou mikinu (ale když se chystáme ven, už mi přináší své oblečení a vše si zkouší dávat přes hlavu, i kalhoty).
Je fakt, že my se jí zase nevěnujeme 100% času, ona je docela samostatná a sama se zabaví, tak jí tak nějak necháváme, ať si vybere, co chce jak dělat... akorát jí teda čtu a občas nějaké říkačky s ručičkami, ukazuju a pojmenovávám věci a činnosti. Někdy si říkám, že jí snad zanedbávám, ale jí to nevadí, zkouší si něco sama. Když mě na něco chce, tak si přijde a přinese si to (nebo mě tam nově odtlačí 😀). Ono nejde moc tlačit na pilu, když dítě není na danou věc připravené. Třeba jsem zkoušela třídění barev, ale nechytala se. Až bude chtít, sama se to naučí a lépe, ze dne na den.