Ahoj maminkám, nesnáším přirovnávání, každé dítě je jiné a má na vše svůj čas, ale i přes to… jsem prvorodička a když vidím nějaké deti co umí a moje dcera ne, tak jsem z toho taková smutná😔
Malá bude mít v listopadu 2 roky a její řec není úplně extra třída, mluví furt ale spíš opakuje koncovky - máma, kapky ( do nosu) bába/babi, baf baf a tak zvladne ale ze by něco dál extra říkala ani ne,, řeknu ji máš hlad? A ona ad.. neřekne ani neukáže ano ani ne, když jsem koukala, ze děti mají už umět skládat věž.. to není náš případ - ta všechno shodí než aby to postavila.. než se rozkouká, tak nechce mluvit.. tak se mě pak ptají zda to vůbec umí.. nově se ucime kolik je je a že dva někdy to na prstech s moji pomoci ukaze a řekne da ale jinak sama vůbec..
když vidim třeba i tu dceru od bagarove, je ji lehce přes dva a mluví, říká básnicky a tak dále.. jsem z toho taková špatná 😔
Aby se vůbec rozmluvila, když nedá dohromady ani slovo a jen opakuje😔
Měla to někdo z vás podobně?
Dekuju moc…
@ajja87 Děkuji moc moc za uklidnění! 💕
Moje tchýně delala ve školce, tak je chytrá až do nebes a proto jsem z toho hotová 🤦🏽♀️
Ja te chápu, naopa tchyně když delala ve skolce, tak by te měla uklidnit, ze ty rozdíly jsou... Právě ja to tam poznala... Taky jsem porovnala první dceru, ale v mem okolí ma tom byli deti dost obdobně a až když jsem nastoupila donte skolky, tak jsem viděla v tu chvíli dost velké rozdily u dětí 2-3 roky, at v mluve, malování, hre či jak se o sebe postarat a věř ze všechny to dohnali a v tom věku 4 až 5 let na tom byli hodne podobně (neříkám samozřejmě všichni, ale iz to bylo hodně vyrovnany)... Takze u druhé se nebojím, ze by to nedohnala, jen má prostě svůj čas
Malá 2 roky. Umí základ jako mama, tata, babi, ham, dej, prosím, říct své jméno, pejska, kočičku atp. Neopakuje. Opakuje blbosti - výplaznu na ni jazyk, ona na mě. Řeknu tyty a ukážu rukou a ona to udělá pak na mě😂😂. Ale slova nebo tak, vůbec, to mě pošle pohledem někam😂.
Ale vis co? Stejně si jede svojí rec, svojí hatlapatlamatilku.
A já vím, že mi rozumí. Když ji o něco poprosím, jde a donese. Když se ji zeptám zda mi pomůže umýt nádobí, běží a už tahá zidlicku ke drezu, když ji řeknu, že jdeme ven donese botičky. Když ji řeknu at si vezme misticku, ze uděláme ovozel pochopí a jde do spajzky pro ovoce atd. 😊
Ale ta řeč, to je ve svém světě.
A me to nevadí, věnují se ji jak jen mohu, čteme knížky, básničky.
Já se nekoukam na ostatní děti, ale na to jaké pokroky dělá malá. Je šikovnější den za dnem, jen někdy je to těžký vidět, když jsme spolu pořád. Pak mam dlouhý týden v práci a najednou koukam, co zvládá s taťkou ;).
Určitě je tvá malá šikovná, více nez si myslíš. ❤️🙏
Myslím, že je to úplně normální. Mám teď kolem sebe 4 děti které jsou dnadouene v rozmezí 2mesicu, takže všechny mají 2roky nebo lehce přes, z toho kamarády holčička je jak tvoje, taky nemluví, jen "hafhaf" apod., u jídla teda kdyžtak ukáže prstem co chce nebo kroutí hlavou... můj syn toho říká více a od druhé kamarádky kluk už mluví normálně ve větách což je teda drsné 😄 takže každé dítě má svoje tempo, ještě se rozmluví az se z ní pak bude bolet hlava 😉 Neboj.
Mám dvě děti a ani jedno ve dvou mluvit neumělo. Mladší neumí ani ve třech. Ale je na nich hodně vidět, jak je každý jiný, baví je jiné věci a umí jiné věci v jinou dobu.
Mám syna 2,5 let a říká jen chci, nechci , kakao a tati... Sem tam něco řekne, ale výjimečně. Má pořád plenky ( me ještě dvojčata půl roku a on vidí u nich plenky) , nechce chodit na nočník. Když mu chci ukazovat knížku či něco ať se učí mluvit. Uteče či mě naprosto ignoruje. U knížek mi ji prostě zavře a uteče s ní , někam ji hodí a max. Řekne haf haf a nebo řve jako lev ... Na blbosti a poťouchlosti je chytrý až moc. U jídla děs - těstoviny ji asi minutu vidličkou a pak rukama a je to pak všude. Vidím jak ostatní maminky už do děti hučí čísla, barvy, abecedu , krásně mluví, hezky jí,chodí na nočník a ten můj dareba nic z toho... Má svou řeč jako třeba "bájí" znamená chci odsud pryč ( židlička, vana , kde sám nevyleze ) ...
Hlavne nesrovnavej, kazde dite je jine a ma svuj vlastní cas ❤
Dcera měla v červnu dva roky a nová slova se učí docela rychle, ale nespojuje, maximálně že řekne Kde je? Vidím 😄 to je její oblíbené, když něco hledá... Jinak říká klasika mami, tati, baba, děda, mimi, balon, fuj, mňam, jo, ne, pes, pro hodně slov má svůj výraz, třeba dudlík je dodoj, Pat a Mat je fue 😄 rekne jak se jmenuje a kolik má let, ukáže na prstech, nedávno se naučila olej a pivo, chytím, vážka (říká váka)... Kočka je furt mňau mňau, medvídek brum brum... Do písniček občas "zpívá" sem tam nějaké slovo, jinak dělá kolo kolo mlynsky, že se točí a opakuje jen kolo kolo a nakonec bác... Že by říkala básničky nebo tak, to fakt nehrozí, ale já ji do ničeho netlacim, jediné co tak se nějak naučila "tři dva jedna", což vyslovuje jako ti, da, pi 😄 ale ani nevím, kde to vzala, ono někdy stačí před ní jednou něco říct ani o tom člověk neví a už to jede... A u něčeho jiného se může snažit a nic 😄
Třeba ani na nočník nechodí, vůbec nejeví zájem, tak to zatím nechávám být... Všechno má svůj čas si myslím
Jinak vidím, že píšeš, že bude mít teprve v listopadu dva roky... To je strašně moc času, nesrovnavej vůbec, natož děti, co jsou od sebe třeba i jen pár měsíců, to je teď obrovský rozdíl v tomhle věku
Můj starší do dvou let nemluvil vůbec. Jen ukazoval a na všechno dělal "eee". Po druhých narozeninách začal říkat máma, ve 2,5 letech používal 6 slov a v necelých 3 letech to najednou během týdne všechno dohnal a od té doby tu pusu nezavře 😀 Teď dokončil 2. třídu se samými jedničkami a to, že ve dvou letech nemluvil ve větách, na něm nezanechalo žádné následky 🙂
Důležité je, jestli slyší a rozumí, na rozmluvení se má opravdu ještě dost času 🙂
Svagrove dceri je 2 a čtvrt a řekne auto a táta. Tot vše... Neřešila bych.
Moje dcera ve dvou letech mluvila už opravdu hodně. Fakt je každý jiny
Syn je teda trochu mladší, ale taky žádná sláva. Pár slov řekne, ale jen když se mu chce (máma řekne jen když už chce z postýlky a "dlouho" nejdu). Když se zeptám, jestli chce jíst/pít tak buď řekne ne nebo neřekne a neudělá nic (to znamená ano). Ale když řeknu "jdeme jíst", tak zvedne ruce, abych ho zvedla (ví, že ho dám do židličky). Rád skládá pěnové puzzle nebo vkládačky, to už teda dlouho. Ale nejoblíbenější je stejně kramaření v šuplíku 😉 Kostky taky nestaví (pokud to není duplo).
Dělal s vámi pediatr v 18m test M-chat? Nás to čeká příští týden, jsem z toho dost rozpačitá, syn nedělá vše co by měl...
Ještě k tomu mluvení - ségra má čtyři děti. Oba kluci ve dvou letech mluvili hezky, ten mladší byl opravdu dobrý vypravěč, ve 2,5 letech dokázal říct, co odpoledne dělali, mělo to hlavu a patu, dobře vyslovoval. Nejmladší neteř ještě skoro ve třech letech vystačila s úsměvem a ukazováním. Každé dítě je jiné, dneska mluví všichni 😉
Holky všem moc děkuji za tak hezké slova a uklidnění 🧡
Hele buď v klidu malý ve dvou letech téměř nemluvil, jen úplně základní slova máma, bába místo táta bembem a teď ve třech nezavře pusu. Nejednou to byl skok a každý den několik slov. Teď má čerstvě tři roky a mluví opravdu krásně. A kamarádky malá ta vůbec nechce mluvit, jsou jí dva a taky má jen pár slov.
Synovi byli v červnu 3 roky a taky skoro nemluví,ve školce na to nic neříkají, ale Dr. nám na 3-leté prohlídce dala žádanku k psycholožce. Ta nám dneska řekla, že je v pořádku, má svou řeč a tím že se dorozumí a my rozumíme nebo pochopíme co chce, a tak jeho nenutí nic aby začal mluvit, takže máme vyžadovat mluvení a v září logopedie aby nám poradili jak ho rozmluvit pořádně.
No my máme dvě děti a každé je jiné. První dcera na roce a třičtvrtě říkala věty typu “táta f pjáci”, “táta momů” (domu) apod.
Už znala spoustu zvířátek jak dělají. Skládala první dětské puzzle, byla bez plen…
Mladší je rok a půl a jak dělají zvířata “umí” akorát tři a ještě je plete 😁. Ze slov umí dohromady asi 5 a využívá aktivně snad jen mňam. A to ještě musím někdy prudit ať to řekne. Protože jinak na vše hlavně ukazuje a mručí. Ukazovat a učit se zvířata ji nebaví. Po chvilce mi do knížky strčí a odchází.
Děláme alespoň nějaké vkladacky, stavíme komín…to už ji docela jde.
Nejradši spojuje lego a vari si v kuchynce 🤷♀️.
Oproti naši první je taky “pozadu”
Taky jsem měla tendence je pořad srovnávat, ale teď už vidím, ze je každá úplně jiná .
Mám 2 děti, dcera uměla ve 2 letech písničku skakal pes, celou. Syn mluvil hodně, ale slovní zásobu měl malou a spíš svou hatlamatilku. Z mého okolí znám holčičku, co do 3 let uměla říct 10 slov a přesto dokázala postavit do latě celou rodinu. Kluka, který se rozmluvil až ve školce. Nejsou opoždění. Prostě každé dítě je jiné a do 3 let jsou mezi nimi obrovské rozdíly, které se pak srovnaji. My jsme dětem hodně zpívali, prohlíželi si obrazkove knížky , já jsem ukecana, takže jsem hodně mluvila a vysvětlovala a ukazovala a děti jsou ukecani po mě.
Mam dvě děti, první v roce a půl dokazala s pomocí dávat básničky (dokoncovala slova), druhá bude mít rok a pul teď a sotva začala říkat máma, dobromady umí 3 az 5 slov, které ji rozumíme... Takze asi tak... Jeden cas jsem delala ve školce a tam ve trech letech chlapeček, uměl pouze tři slova, jinak nic a dneska je predakolak a naprosto normální... Takze se nestresuju, ze moje je taky pozadu... Jo a o hracky teda absolutně nemá zajem, nejvic ji baví pouze kramrit supliky a skrinky, předávat věci na jiny místo a tak... Ted teda u sousedů objevila auta a ty ji docela baví, qle jinak nic, první v tuhle dobu skladala už ty vkladci puzzle... Jo a abych te potesilatal, tak prvni na sebe kostky vůbec nedavala... To dokazala az snad nekdy po druhym roce