Ahojky, zajímalo by mě, jakým způsobem se dál rozvíjelo a posouvalo mluvení vašich prcků až k pořádné mluvě - zda třeba rovnou začalo správně říkat jedno slovo po druhém (rovnou "autíčko", za pár dní další slovo), nebo napřed si vyvinulo svou mluvu, kterou dlouho používalo ("atíko", "brmrm"), zda napřed říkali dlouho jednotlivá slova bez vět ("auto pryč") nebo rovnou začali větami ("auto odjelo pryč"), zda třeba napřed dlouho žvanili ve své mluvě bez jakékoholi smyslu pro nás či naopak spíš mlčeli a rovnou potom začali říkat správně slova.
Já například prý začala mluvit celkem pozdě, ale rovnou ve větách (se špatným R, V a Ř, dopilováno v 4-5 letech) 😀 Kamarádky syn je na mluvení geniální, od roka mluvil krásně jednotlivá slova a později věty. Jiný zase ani nebrumlá slabiky, ale spíš jen E-E a ukazuje. Dcera už hodně od miminka brumlala, později vysloveně vyprávěla ve svých slovech a teď má hodně svou mluvu, pár slov je "normálních", jiná citoslovce ("gaga"), ale jakmile po ní chci, aby něco zopakovala, to se stydí (ale za chvíli mi zase vypráví něco dlouhého skoro s většinou písmen abecedy, kde jen tuším, o co se jedná).
Je mi jasné, že je to hodně individuální, tak by mě právě zajímalo, jak to mají lidé okolo 🙂 Jsem zvědavá, kdy a jak začne konečně dcera mluvit, ale v tomhle musím holt čekat a nechat to na ní, i když jsem si myslela, že už by tedy konečně mohla (tedy neřeším v této diskuzi, jak ji rozmluvit, protože holt počkám 😀 ).
@daasqua Můj starší syn začal mluvit cca 1,5 letech základní slova, máma, tata... Na 2 letech už se docela rozmluvil a začal i ve větách. Naopak mladší syn ten nechtěl mluvit vůbec ani opakovat na cca 2,5 letech začal teprve základy a az na 3,5 kdy na stoupil do školky se raketovym způsobem rozmluvil rovnou ve větách.
Mladšímu teď táhne na 21.mesic a za poslední týden začal slova už i opakovat, do té doby jel jen svojí řečí a uměl správně jen několik slov. Jsem ráda,že se teď učí nová slova, dokonce dá dohromady dvě, třeba máma není.. Dlouho nebyl žádný posun,tak jsem ani nedoufala 🤭
Starší ten to měl jinak, od 1roku opakoval slova a před druhým rokem už jsem se s ním domluvila, pamatuji si to, protože jsem chtěla ukončit kojení a často jsme o tom spolu mluvili, uměl udržet pozornost a komunikoval mnohem lépe, než teď mladší 🙂 ale těší mě,jak se mladšímu jazýček teď taky víc rozvázal, navíc komunikuje i krásně celým tělem 😆
Dcera se rozjela rychle. Od osmi měsíců jsem na ni znakovala pár znaků. Cca po roce je začala opakovat - ty znaky a slova. Brumlala si, vše opakovala. Ve dvou letech mluvila ve větách. Ted ve třech má širokou slovní zásobu, tvoří si vlastní slova. Má klasické problémy s hlaskami jako r, ř, ž, š, č, ale to zatim neřeším.
V tomhle ohledu byla dost napřed oproti jiným dětem, pohybově byla zase pomalejší.
dcerka začala brzy, v roce znakovala nebo mela zvuky pro cca 10 az 20 věcí, hlavne zvířat, v 1.5 letech prvni slova a ve 2 letech vyprávěla v souvetich, s tím ze tady asi sislala (neumela některé hlásky , ktere ji postupne samy naskocily... jako posledniŘ v 6.5 letech těsně pred nastupem do školy)
naopak mladsimu synovi stačilo par základních zvuků urcite do 3 let. Aktivne jich pouzival tak 5 az 10. hlavne ham, hop, bac a bum. ve školce se pak trochu rozmluvil, ale nic moc. Hodně patlal a než špatně tak radši nemluvil vůbec. Nakonec logopedie a dg opozdeny vyvoj řeči.
@daasqua Starsi dcera do tri let prakticky nemluvila. Pouzivala par slov a s temi si vystacila a ani po nas nic neopakovala. Zhruba 14 dnu po tretich narozeninach najednou zacala mluvit v 5-6 slovnych vetach vc. spravneho sklonovani. Vubec jsem to nechapala, cekala jsem cestu jakpu ma druha dcera. Ta cca od roka a ctvrt napodobovala intonaci, cca v roce a pul zacala rikat prvni slova a zhusta opakovat slova po nas. Ted jsou ji dva a ctvrt a uz vaze slova do kratkych vet, ale zatim vyrazneji nesklonuje.