Jak moc se učitelky ve vaší školce věnují dětem... ? Třeba při pobytu venku na zahradě? Je u vás standard, že děti (i ty nejmladší) vypustí a víc neřeší? Neříkám, aby jim organizovali každou minutu času, ale jestli třeba navrhnou dětem házet si s míčem, zahrát na babu nebo něco podobného. Zajímá mě, jak je to jinde... 😎
U nas v MS kam dochazela moje dcera, tak tamni ucitelky chodily na prochazky po vesnici, nekde je pak vypustily a tam deti mely prostor pro volnou hru. Dcera byla docela smutna, ze nikdy nechodi na hriste, ktery je na zahrade skolky. Me prijde fajn, jit treba na kratkou prochazku, kde se s detmi pozoruje treba priroda, sbiraji prirodniny nebo tak a pak jit na hriste. Myslim, ze hrat na babu napadne kazdy dite. Kdyz jsou na zahrade nekde v domecku mice tak je pravdepodobne ucitelka detem vynda ne?
Když byli na zahradě, tak jim to nijak neorganizovali. Určite by nenechali někoho plakat v koutě, ale nechávají to na dětech. Když šli do lesa, tak tam měli nějaké organizované poznávací hry. Jako můj syn zrovna není moc do světa, takže pro něj by bylo lepší, kdyby i tu zahradu a sociální kontakt vyřešili za něj. Ale zas se takhle sám víc otrká.
@ruzenka95 Dnes v naší MŠ vyndali jeden míč pro všechny děti 🙃.
Dobrý večer, u nás ve školce probíhá dobrá výuka se vzdělávacími programy a taky se pořizují chytré vzdělávací učebnice.
Venku na zahradě si děti hrají jak chtějí s hračkami na zahradu ke kterým mají přístup. Nijak jim to neorganizují.
A co delate vy venku s detmi?venujete se jim furt?a doma?nekoukate casto do telefonu?ja jsem teda rada ze se umi zabavit i sami chvili a treba venku to praktikuju dost casto.ja se jim venuju furt tak kdyz jednou ne tak jim to neublizi...jen abyste nebyla na učitelky přísnější než na sebe
děti bych do školky nedala dřív, než je vyloženě nutný. pár let jsem koukala z vysoko položenýho bytu na velký hřiště (ne školkový, normálně mezi bytama), kam skoro každej den zašla nějaká školka vypustit děti. vypadalo to vždycky stejně. učitelky stály někde v koutě a krandaly, zatímco děti si tam běhaly, ale i se strkali a bouchali a nevim co všecko, zatímco učitelky o tom ani nevěděly, natož aby to nějak třeba řešily. ačkoliv nejsem typ matky, která by musela dítěti neustále běhat za zadkem, a už vůbec ne, že bych chtěla dítě neustále organizovat, co má jak dělat, bylo tohle pozorování jeden ze střípků do mýho rozhodnutí, že školka fakt není tak skvělá, jak se obecně prezentuje. děti se tam chovaj jak zvířátka a jsou na seb eprostě hnusný. a já nechci, aby moje dítě bylo agresor ani oběť. a učitelky jsou už dost otupělý, nebo ani není v jejich silách to pořád řešit.
Většinou čas na zahradě mají děti neorganizovaný. Od rána cíleně vedou učitelky děti k nějakému tématu a volné hry moc není.
Jeden míč pro celou třídu? U nás mají na zahradě míče, bábovky, kyblíky, kočárky, odrážedla, obruče..
@normalnimatka to je přesný popis toho, co se bohužel děje v naší školce.
@izz76 ano, 1 míč a 10 obruci pro 50 dětí. Pískoviště tam nemají.
Rano si hrajou bez organizovani, rozcvicka, spolecne hry nebo tvoreni, venku prochazka do lesa, po meste nebo cilena exkurze (zverimex, sochy,...), oznamena exkurze predem (sbaleni batuzku), v prip. zahrady bez organizace (pokud neni oznameno jinak - napr. souteze), ale dojde k zapujceni sportovnich potreb. Ve skolce je organizovana vyuka, nekde musi byt prostor pro vlastni hrani.
Vidíte a v lesní školce schválně nedávají téměř žádné hračky a vedou je tak k rozvoji fantazie a kreativity, ať si hrají s přírodními. Tak možná mají učitelky zkušenost, že toho děti víc venku nevyužiju, zapomeňte na to, že když by dali každému obruč, tak si budou všichni točit s obruč i, určitě ani polovina ne. Nebo pokud vám připadá, že mají málo, co se tak zeptat učitelek, jestli nepotřebují něco přikoupit? Školka je u nás za pár šupu, celkově podfinancovane, málo pracovníků. A opravdu toho prostoru pro volnou hru moc děti nemají a potřebují ho.
@travnulee les a hřiště je rozdíl. Pí. učitelky na jedné lavičce, 100 dětí venku na jednom hřišti a nikdy nikam jinam, nevidím tam právě moc prostor, kam se mají rozvíjet, kromě toho, že se budou snažit urvat si za každou cenu místo na nějaké prolejzačcd... Každá školka má bohužel jiný přístup...
@emko11 děkuji za odpověď... To mají fajn a pestré.
No, po té co sem viděla takový nezájem ve většině státních školek, sem se rozhodla dát do soukromé a je to fakt hodně jiné. Peněz nelituji. Když srovnám děti ze soukromých školek a státních, přijde mi, že toho umí víc a hlavně mají lepší sociální interakce. Neustále učitelé něco vymýšlí, motivují, zapojují, dávají zpětnou vazbu, hledají řešení při problému. No prostě tak no.
Mame soukromou montessori mš s 15 detmi a odpoledni program pro pobyt venku je cilene neorganizovany..jinak moje zkušenost s pozorováním skolek je totožná co popisuje Normalnimatka a i proto jsme se rozhodli pro soukromku
@suzief bohužel tohle neplatí vždy, mám i zkušenost, že v soukromé školce se naoko zavděčit rodičům, v reálu péče není lepší. U státní školky samozřejmě záleží na učitelce. Ono je to taky těžko, když u nás mají učitelky v mš nevyhovující pracovní podmínky, stát na ně kašle, na Slovensku to mají lepší.
Ještě chci dodat, že po koronaviru bylo zakázáno chodit ven na vycházky. Děti mohli být jen na vlastní zahradě školky.
Mam už větší děti. Ale když byly ve školce na zahrady byla zábava vždy neorganizovaná a děti spokojené. Míč jeden. Děti 100. Podle mě děláte z komára velblouda.
Jedna se o statni skolku. A presto je to nekterym rodicum malo.
Cely problem je o lidech..o tom, jak je ta ktera ucitelka sikovna, schopna, jaky ma pristup nebo naopak maminka, kucharka, doktorka..Laicky receno: "Zalezi, koho tam chytis."
U nás to tak je, občas když pro dceru přijdu odpoledne a už jsou venku, tak ti co chtějí třeba hrají s učitelkou nějakou hru, ale není to každý den.. Myslím, že ve školce je čas dost organizován, takže je fajn když si venku můžou hrát podle svého.. Což, ale neznamená,ze by učitelky měly ignorovat bezprozorni plačící tříleté díte.