Ahoj maminky,
dnes bych se s vámi ráda podělila o naši zkušenost a požádala vás o radu nebo názory. Můj 2,5letý syn dnes poprvé navštívil dětskou skupinku. Při první návštěvě se nám tam oběma líbilo a paní ředitelka byla velmi milá. Mají také adaptační program, ve kterém se píše, že by se rodiče neměli loučit bez rozloučení s dítětem.
Dnes ráno, když jsme přišli do skupinky, syn se klidně přezul v šatně a šli jsme dál do herny. V místnosti jsem byla asi dvě minuty, když jsem předávala papíry paní učitelce, jedné z chův. Ta mě okamžitě požádala, abych rychle odešla, aby mě syn neviděl. Cítila jsem, že to není správné, a chtěla jsem se s ním rozloučit, protože vím, jak je to pro něj důležité. Přesto mě paní Poborská naléhala, abych odešla co nejrychleji, podlehla jsem a věřila, že ví co dělá...
Když jsem odcházela, slyšela jsem pláč, ale říkala jsem si, že kdyby to byl můj syn, určitě by mi zavolali. Po půl hodině mi volala, že to syn nezvládá a mám rychle přijít. Když jsem dorazila, syn byl celý uplakaný a fialový, strašně vzlykal. Bylo mi ho moc líto. Paní učitelka mi jen řekla, že můj syn rozplakal všechny děti a ať se podívám co teď má asi dělat, což mi přišlo nevhodné, zvlášť před ostatními dětmi, které tam plakaly... Místo, aby byla vlídná, ještě tu emoci umocnila a vnesla do toho takovou energii, že všem z toho bylo smutno.
Byla jsem zklamaná, že jsem nedostala více informací o tom, jak bude adaptace probíhat. Nebylo mi vysvětleno, jaký je běžný denní režim nebo co mám od prvního dne očekávat. Synovi také nebyla přidělena vlastní skříňka. Byla jsem zmatená. Očekávala jsem, že se se mnou budou více bavit o tom, jaký je můj syn, a že mi dají jasný plán, jak bude adaptace vypadat.
Máte některá podobnou zkušenost? Jak probíhal první den ve skupince u vás? Myslíte, že bych měla dát synovi ještě jednu šanci, nebo je lepší zkusit jinou skupinku? Ráda bych slyšela vaše názory a zkušenosti.
Děkuji!