Tak mi Pepa právě přečet po písmenkách celý titulky pohádky. Jak ho teď motivovat, že P,R,O je slovo PRO? Začalo to tím, že mi řekl, že tam je dvakrát "PRAHA" - a měl pravdu. Tak mi to pak začal hláskovat celý. Chtěla bych mu nějak pomoct, ale nevím jak, máte někdo zkušenosti s knížkami ze série První čtení?
díky 🙂 nechci ho to primárně učit, přece jen, od toho bude chodit do školy, ale ani mu v tom nechci bránit, jestli mi rozumíte, ale zase když na tomhle bodě ustrne, tak ho to taky nebude motivovat... Přesně, když se zeptá, co je tady napsáno, tak mu to přečtu, nikterak ho nezkouším 🙂
@pepibubu my to prostě zapojily do běžného života 😉... říkala jsem třeba zavři D - V - E - Ř - E, vem si M - Í - Č, připrav si B - O - T - Y ap. Když pak dokázala slyšet ta jednotlivá písmenka, tak to přenesla na další slova a to už byl jen kousek ke čtení. Za dva měsíce si dokázala přečíst skoro všechna slova, vysvětlilo se pak jen dě, tě, ně, di, ti, ni.
Terezka je ted presne ve stejne stadiu, starsi dcera se naucila sama cist tak, ze kreslila a psala si k tomu, nejdriv vynechavala samohlasky, lebo si myslela, ze napriklad m se cte jako ma, tak psala mm jako mama, otom pridavala samohlasky, cist zacala v 6 letech a 2 mesicich - mela odklad, jeste nechodila do skoly. Terezka ted je na tom podobne, pise si, napr. hlka - jako holka 🙂 Taky ji nijak nenutime, ona precte celou vetu po pismenkach jen ji vysvetlim ze ma je ma 🙂 takze slabiky dava uz sama, vic ji neucim 🙂 Myslim, ze je to hodne o motivaci, kdyz deti budou chtit cist, tak zacnou 😉
No🙂 Buď tak - to je mě i Petrovi sympatičtější, to používá(me), sám od sebe. Vidí celé slovo.
tady je to popsané: http://kn.velkabites.cz/jak-se-uci-deti-cist/ge...
A tady je knížka, která to používá.
http://knihy.abz.cz/prodej/lily-a-vili-ucebnice...
Mě se to líbí, i když nevím jsitě, jak to bdue ve škole.
nebo klasicky - anylýza-syntéza 😎, prostě vidí BA, řekne B, A je BA. M,A je MA. Pochopí během chvíle, použije. Nejdřív krátká slova, pak delší Klasika, jako ve slabikáři, máma mele maso. 😀
http://www.zs-jana-wericha.cz/zsjw/srovnani-met...
Neučím Petra číst, jen mě to zajímá, četla jsem si o tom kde co, a Petr čte sám od sebe tou první formou - pamatuje si celá slova a pak to používá. Nápisy, cedule, nadpisy. Pořád se ptá, co je tam napsáno a mě někdy jde hlava kolem🙂)
Pokud ho chceš jakoby učit číst, tak je lepší asi po slabikách - a začít souhláska-samohláska, spojovat, hádat....