Zdravím, syn 2 roky v únoru a jsem z toho trochu na "nervy". Když se učil mluvit, tak místo "táta" říkal "kaka" a říká to dodnes. Děda je kika. Kukaka je jahoda. Ale když si to rozslabikuje, tak řekne hezky ja-ho-da. Chce opakovat, ale všude dává K. Zásadně na něj nešišláme, blízké okolí taky ne. Když vyslovuji něco, aby to hezky řekl, tak aby se mi díval na pusu. Snažím se rozslabikovat, aby se to naučil hned dobře, ale když řekne slovo dohromady, zkomolí si ho dle sebe. Občas mi přijde, že to dělá schválně. Když říkal babi, tak trvalo nějakou dobu ho odnaučit biba. Ale to nebylo tak těžké, ale to T už fakt nevím. A nechci nic zanedbat.
@konidana Díky 🙈 Když jsem to hledala, tak jsem našla jiné informace. On T umí říct - řekne teta (na to jsem zapomněla - akorát mluvil v noci ze spaní, tak mi to připomněl). Je i na mluvu šikovný. Umí říct i "čaj". Jen to "táta" né a né se přeučit. No a děda zůstane kikou asi taky. Asi to K cpe všude, že se mu to líbí. Jen bych chtěla aby hezky řekl táta - jsme ho naučili říkat mami a to je tak hezký, když to řekne a je mi líto manžela, že neřekne "táta". Možná zkusit říkat "tati".
naučí.. syn neuměl T vůbec v žádné podobě a táta byl kaki, koki, gogi apod. a díky tedy logo péči se to rychle spravilo 😉
Syn uměl v roce krásně "táta". Kolem dvou let začal říkat "kaka" a drží se ho to do teď, a to má lehce přes tři roky 🤦♀️ Přitom teta, tytyty, apod. říká hezky 🤷♀️ Ale tatínka oslovuje "kaki". Na logopedii nás budu objednávat, už mám žádanku.
Při T se musí jazykem dotknout za horní zuby, což může být ten problém - pořádně nezvedá jazyk? Jen hádám, tvé dítě jsem nikdy neviděla. Dá se dost trénovat takové to mlaskání jazykem jako když jede kůň, čertík (blblbl), schválně si olizovat horní ret i koutky, hrát s jazykem ping-pong v puse, před zrcadlem zkoušet klidně dávat jazyk za horní zuby. Ničím z tohoto nic nepokazíte, dá se to formou hry. A pokud víš, že už něco trochu umí, tak ho občas opravit, občas dělat "hloupou", že jsem nerozuměla (aby měl motivaci to zkusit znovu a lépe), občas mu věc nedat nebo neodpovědět, pokud to neřekne líp (s tímto opatrně, je potřeba to užívat citlivě). Při ukazování v knížkách dbát na co nejhezčí výslovnost. Za každé povedené slovo pochválit, ať neztrácí motivaci se snažit. Pokud se to nebude lepšit, na nic nečekat a objednat na logopedii.
@emillyhk To je jak u nás. Teta řekne, ale táta je kaka 🙈
@dashyyy Tak uvidím. Nechci ho hned hnát na logopedii, je hodně stydlivý, ale zase nechci v řeči něco zanedbat.
@zuzkasim To "nerozumím" jsme zkoušeli a je mu to šumák 🙈 On je hrozná palice dubová, je ukecaný, ale dost si to zjednodušuje tím k, holomek. Čertíka umí skvěle, on i řekne "teta", ale celkově t jinak vyměňuje za k. Asi mu je to jednodužší, ale štve nás to. Tchýně a tchán mu nerozumí, moji rodiče rozumí a my taky. Ale to K všude je hrozný. Vím, naučí se to, ale ikdyž ho učím slova, tak si to poupraví. Bílá je pro něj bibab 🙈
Je malicky nauci se. Ja jsem mela vsechno taky po svym ampapa byl treba autobus a v prvni tride v podstate tiskovy mluvci….s dcerou (2 a ctvrt) si cteme “malovane cteni “ knizka kde jsou slova, ta ctu ja, a pak obrazek ten se snazi cist mala. A vidim ma ni ze jednak rozsiruje slovni zasobu, ale hlavne ji zacina jit krasne rozumet. Nevim jestli je to tim, nebo zda dozral cas.
@andreacantu Tyjo, to mne nenapadlo, díky ☺️ On jede Albi knížky a to je pro něj super, snaží se opakovat ☺️
Dvouletak ma jeste cas.
Pak kdyztak k logopedovi.
Co by mělo dítě umět:do tří let: hlásky a, o, u, i, e, p, b, m, t, h, kmezi třetím a čtvrtým rokem: hlásky au, ou, f, v, j, d, n, g, ch, začíná se vyvíjet hláska lpo čtvrtém roce: ť, ď, ňpo pátém roce: sykavky c, s, z, č, š, ž až na jejich občasné záměny. V tomto období se začínají objevovat hlásky r a ř. Správnou výslovnost hlásek r a ř dosahuje většina dětí nejpozději do sedmého roku života.
https://www.cpzp.cz/clanek/2097-0-vcas-k-logope...