Dobrý den, mám menší obavy o dceru ,za měsíc 2 roky .
V 17ti měsících dělala Dr. Dceři test na autismus který vyšel dost zle teda. V té době neukazovala , nereagovala na jméno ,a spoustou dalších věcí .
Ale dost se za tu dobu naučila. Začla zakazovat
Dělat pá , rikat ne , nechci , já chci , ale nevím co si myslet o tom jestli mi dcera rozumí 🤷 například když ji řeknu kde je táta ? Nereaguje .
Ale když řeknu čau a jdu pryč tak běží za mnou dá mi ruku a chce jít semnou
Nebo když je ve vaně a řeknu ji pojď jdeme tak mi řekne ne.
Když na ni volám tak se někdy otočí hned a někdy až na po třetí třeba .
Děti ma strašně ráda pořád chce být s dětma ale chce hrát si chce sama 🤷
Když řeknu udělej pá tak udělá umí udělat i "kiš kiš" na požádání 🤷 proto si nevím rady s tím jestli to brát tak že mi rozumí ale jen nechce nebo nerozumí 🤷. Omlouvám se za sloh a moc děkuji těm co dočetli až sem .♥️
a jakou reakci by sis představovala?
resp. ta otázka jak je napsaná, je táta vedle ní, aby třeba ukázala, nebo je táta vedle v pokoji? nebo je táta v práci, prostě není doma
jestli neumí mluvit, co by ti měla říct? 🙂
ono záleží jak se s ní bavíš, jestli třeba když není táta doma, jí řekneš, že je táta v práci, nebo že je táta pá, nebo nevím, co se ještě používá, já jsem jela čistou řeč, táta je v práci, krátký srozumitelný věty a hlavně, vždycky stejný
když je těch nových slov moc, dítě je musí vstřebat, naučit se je, rozlišit
z toho co píšeš mi tvoje dcerka přijde v pohodě, to, že jí v 17m vyšel test nějak neznamená, že je to autismus, ono se to dělá v těch 18m, a měsíc pro batole je obrovskej čas.
@xxx3d ano to je dost možný že na ni mluvim moc až ji to nezajímá 🤭
Já vím že se srovnávat nemá , ale co vidím mladší děti jak rozumí tak vidím že dcera že dost pozadu a to mě trápí nechci totiž něco zanedbat nebo tak .
Když například řeknu dej auto tak mě vůbec nevnímá ale když má něco v ruce a řeknu dej tak buď dá a nebo začne utíkat protože to dát nechce . Mě jde spíš o to jestli můžu brát to že mi rozumí nebo ne v tomhle se ztrácím docela dost 🤔
Já myslím, že je úplně v pohodě. Syn měl rok a půl na jaře. A za prvé vidím, že skutečně udělal velký pokrok. U těchto děti to fakt jde skokově, tak je možné, že za měsíc uz na tebe bude reagovat úplně jinak. V roce, když jsem ho porovnala s jinými, tak úplně působil zaostale, teď v pohodě. A za druhé, batolata fakt trpi slušnou selektivní hluchotou, slyší a reagují na to, co chtějí.
@encomi ano, rozumí ti 🙂
a zkus nesrovnávat, i když vím, že je to těžké, jakmile se rozhlédneš po hřišti, nebo koutku, napadne tě to, podle mě je to přirozený, ale nehrň to na sílu, užívej si svoje dítě, drž se jednoho směru výchovy (zkoušet pátý přes devátý není úplně ono pro nikoho ze zúčastněných) a uvidíš.
@encomi měl by se ještě dovyšetřit sluch a zrak. Vyšetření z porodnice nestačí. U takto malých dětí se dělá vyšetření VRA později audiometrie. Já mám dceru s vývojovou dysfazií a napřed se jevila jako autista. Taky reagovala jen na některé věci a ostatním nerozuměla co se po ní chce.
No mě z toho popisu přijde, že má situační chápání (když řekneš "tak čau" a jdeš pryč, tak ona tu situaci dokáže "přečíst" a utíká za tebou, nebo když jste v té vaně a ty řekneš - tak jdeme ven, u toho třeba saháš na ručník, ta situace se opakuje při každém koupání, tak prostě tu situaci už chápe). Pokud jí řekneš "kde je táta" a ona na něj neukáže, může to být, že nerozumí. Dvouleté dítě by ti mělo ukázat v knížce - kde je medvídek? Kde je balón? apod. Nebo ukazovat části těla - kde máš očička? Kde máš pusinku? Kde jsou nožičky? Nebo v prostoru - kde je postýlka? Kde máš nočník? Kde je televize? Pokud si nejsi jistá, vyhledej klinického logopeda - dopředu se ale zeptej, zda pracuje i s dvouletáky - ne každý bere děti pod tři roky. Nech si malou zkontrolovat a uvidíš, zda to bude odpovídat věku, nebo bude potřeba najít nějakou cestu, aby se porozumění rozvinulo.
@martiina_k no právě když řeknu například kde máš nos tak neukáže
Ale zas někdy přijde sama a ukáže že má nos
A to s tím koupáním to není že bych brala ručník vždy je to jako otázka "půjdeme už?" "Nene"
Když něco chce tak si ukáže například v obchodě ukáže a řekne já chci .
Umí říct i děkuji ale to fakt jen když ona sama chce . Takže někdy mám pocit že to nemůže být pravda že je nomrlani a pak zase má den kdy si říkám že to normální není , Proto se ptám tady jestli tu má někdo stejnou zkušenost.
Tak nějak pořád doufám že z toho vyroste .😌
Pokud má dítě fyzicky v pořádku sluch, ale vázne rozlišování zvuků od sebe (což je otázka vyzrávání mozku a není to měřitelné jinak, než těma reakcema), tak je právě úplně typické, že rozumí jen něčemu. Zkuste si přečíst něco o Vývojové disfazii (a pokud jste na facebooku, doporučuji skupinu "rodiče dětí s vývojovou disfazií"). Ono to dost často napodobuje ten autismus a dost často špatně vychází ten M.chat,.. ale úplně typické je, že dítě reaguje na oznámení, která zná, ale už třeba nechápe otázky. Nebo třeba reaguje na "pojď" a už ne na "jdeme". Nebo třeba dobře reaguje, dokud mluvčího vidí. A když nevidí, tak nerozumí, protože ve skutečnosti reaguje na gesto/pohyb, ne na slovní pokyn...
Ve dvou letech vám s jistotou diagnozu nikdo nedá, ale zkusila bych se dostat k dobrému klinickému logopedovi, případně pod rannou péči.
@encomi Vyšetření sluchu proběhlo? Třeba jen špatně slyší.