Ráda bych se vás zeptala jak to řešíte když mimča dělají co nemají. Fíla například hrozně rád rve za žaluzie, už je nejen utrhl, ale i si pořezal ručičku 😢 nevím jak ho mám naučit, že něco prostě nemůže. Několikrát jsem ho plácla přes ručičku a pak mám výčitky, že je ještě malinkej..děkuji za vaše názory
Tak já řeknu několikrát NE a když to dělá dál, tak jí plácnu přes ruku. A už sklízím ovoce - někdy už na NE zareaguje 🙂
Já myslím, že náš prcek moc dobře ví co smí a co nesmí, ale stejně jsou věci které s oblibou dělá!!! 😒 Přišla jsem na to, že nejvíc zakázaných věcí dělá když se nudí např. během doby kdy já vařím...
Kolikrát už za něco dostal a slovo NE taky zná! Někdy když ho načapu při zakázané činnosti a řeknu jen jeho jméno, tak už sám začne dělat a říkat TYTYTY 😀 😀 😀
Myslím, že domluvy jsou hodně zbytečné!
Známí mají holčičku a jsou jí 4! Pořád jí jen domlouvali a nic! Teď bohužel museli přejít k tomu, že musí plácnout!
Brácha zase plácali a teď se jim to vrací, že kolikrát stačí jen domluva 😉
zany - to je roztomilý s tím TYTYTY 😀 😀 - jak má pak člověk zůstat vážnej, co 😀
ach jo, prave jsem v celem byte nechala udelat zaluzie, hrozne sem parilo slunce a bylo tu nedychatelno a rikala jsem si, ze je matej snad nebude tahat, zatim teda netaha, ale jak vidim, mam se na co tesit 😠
daasik, třeba nebude, ale Fíla je trošku hyperaktivní 😵 😵
My máme stejně zvědavýho klučíka. Pořád tahal za žaluzie (máme hadroví), i se tam někdy zamotal, tak je dáváme na topení. Teď už si stoupá a dosáhne na ně, ale už ho tak nezajímají. Spíš leze pod počítač na kabeli. Vždy když řeknu "jedeš od sud?", tak naschvál zrychlí a hrozně se směje. Líbí se mu, když za ním lítám. Na kytky mi taky pořád lezl, tak sou všechny na chodbě. Ale taky mu občas jako náznakem plácnu. A přes plínku ho plesknu i normálně, ale z toho nemá nic. Ale už se trochu lepší, že celkem reaguje a poslouchá. Ale ještě to neni ono. 😒
Jabber, přesně tak! Zlobím se na něj a on začne sám dělat TYTYTY 😀
Kacko, vyvarovala bych se plácání v každém případě - takhle malé dítě nemá šanci pochopit, co tím myslíš, a může to považovat za komunikační prostředek - tímpádem by ti to mohl začít vracet.
Stejně tak TYTYTY, když dítě ukazuje po tobě - prostě opakují, ale o pochopení, proč to říkáš, o tom vůbec nemůže být řeč.
Doporučuju odstranit věci, které jsou pro dítě potenciálně nebezpečné, případně jejichž kramaření ti vadí ... a když už bude dělat nějakou záškodnickou činnost, odvést pozornost jinam a tu věc odstranit.
Tak to TYTYTY je super,jenže když já na Nikolku udělám TYTYTY tak ona na mě udělá PAPA a to prostě nejde zůstat vážná 😀
Tak já úplně šílím, když papáme a Terka si s každým soustem strká do pusy ruce, rukávy, pak si to samozřejmě začne šmrdlat na hlavu. To vše strašnou rychlostí, určitě to znáte... Jednou jsem se neudržela a trošku jí plácla přes ručičku, pak jsme na sebe koukaly jak blázni, co se to děje a místo toho, aby začla brečet ona, začala jsem bulet já, že jsem pitomá, že to přece ještě nemůže chápat... Řvala jsem kvůli tomu celý den. Teď to dělám tak, že když začne tohle dělat, tak zvýšeným hlasem řeknu důrazně TYTYTY a zamračím se, aby viděla, že se mi to nelíbí. A světe div se, ono to funguje!
To ale neznamená, že jsem proti plácnutí přes zadek nebo přes ruce. Určitě občas jo, ale až bude větší a bude z toho mít rozum 😉
lucka, tak u nás je to to samé, jakmile začnu s NE NE NE nebo TY TY TY, tak Dominik začne se strašně nevinným výrazem dělat PÁ PÁ 😵 a v tu chvíli se nejde zlobit. Ale už dostal i přes ručičku několikrát, chodí mi na mouku, co mám pod linkou v boxu a když k ní leze, stoupne si a už na ten box sahá, tak se na mě dívá jestli na něj koukám, já se pak na něj podívám,řeknu jen: DOMÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ!!!!!!! Důrazným hlasem a on se hned začne strašně šibalsky tvářit, něco jako: A sakra, vyhmátla mě 😀 a dělá, že na tu mouku vlastně nešel a nebo na ní natahuje strašně pomalu ručičku a asi očekává co bude. V tom případě to řešim tak, že ho čapnu v podpaží a přenesu ho v doprovodu s NE NE NE, to nesmíš - do opačného konce místnosti . Buď se zavsteká a pak si jde hrát s něčím ,,normálním,, nebo si jde rovnou hrát. Moje švagrová řeší i ve dvou a půl letech věci domluvou, snad synovce nikdy neplácla a když už domluva nepomáhá, tak ho taky čapne a donese třeba do jeho pokojíku, přivře (ne zavře) dveře a synovec si tam trucuje a brečí, protože je to pro něj prostě trest a ví že kdyby tam odtud odešel, tak by ho zase vrátila zpátky. Nenechá ho tam samozřejmě dlouho 😉 Ale řekla bych, že začíná být malinko rozmazlený, sekýruje kdo co má dělat - babi posaď se, krmit jen od toho a od toho, tohle jíst nebudu, chci tohle a všechno co synoveček řekne se udělá 🙄 Já chci řešit taky domluvou, ale i plácnutím. Já syna odnášela cca od 6-7 měsíců od lampy, jen ty ty ty a odnesla a on na ní už nejde. Nebo ho jen přestala bavit, i to je možný 😅
Nika,tak to já Nikolku už taky několikrát plácla,hlavně,když tahá za vlasy.Nebo neustále dělá věci,na které jí několikrát za sebou řeknu NE.
Tak jsem to tak nějak zhodnotila a asi zlatý střed bude nejlepší.. prostě žádné extrémy tak jako ve všem.. takže vyklidila jsem co jde, a co nejde tak to prostě nesmí. Každopádně děkuji za Vaše názory
No tak Pata, kdyz chodi nekam kam nesmi jako napr. ho desne bavi dvd apod., tak proste k nemu prijdu reknu, ze nesmi a on se vetsinou posadi, podiva se na me takovym tim pohledem "ja nic, ja muzikant" a jde si hrat s necim jinym a kdyz nahodou me neposlechne, tak ho placnu pres rucicku (samozrejme ne nejak silou), reknu, ze nesmi, odnesu nekam jinam a dam mu do ruky neco jinyho na hrani. 🙂 Kolikrat leze k tomu dvd kouka jestli se ja divam a kdyz vidi, ze ne, tak uz po nem smatra, jakmile se na nej ale podivam, sedi a zase si hraje na muzikanta. 😀
Kajulko, koukám že je to všude stejný 😅 😀
no, malinký (i větší) děcka jsou takový předurčený k tomu, aby opakovaly to, co vidí u "významných druhých" - takže třeba když tatínek používá mobil, pc nebo dvd, tak dítě to dělá po něm, protože to, co dělá taťka s mamkou, je přece dobrý, podle jeho logiky ani nejde, aby rodiče dělali něco špatnýho...
... takže já si dávám hodně velkej pozor na to,abych dítě netrestala (ale třeba odnesla ho kus dál, dala mu hračku, nebo prso, nebo nějakou alternativu, anebo u tý činnosti jsem s ním, aby to nebylo ptc. nebezpečný), ale ty hranice mu vymezila jinak (páč pro hranice jsem, bez nich si výchovu představit neumim) ...
kyri, jasně ,že za běžný věci ho neplácnu, viz dývko a tak 😉 , ale vysypávat mouku po zemi a následně se v ní rochnit, to u mě vážně neviděl 😀 ... zeptám se ještě přítele, jestli to neviděl u něj náhodou a pak se Dominikoiv omluvim ta zo, že dostal přes ruku a přítel dostan přes pusu 😀 😀 😀
😀 no, děti navíc, krom toho, že napodobujou, tak taky rády zkoumaj, no...!
moje třeba onehdá popadlo litr malinový šťávy, a než jsem stihla cokoli udělat, tak s ní třísklo o dlažbu v kuchyni - protože teď děsně ráda zkoumá, co vydává jakej zvuk, takže to tam vypadalo jako u řezníka a já se navíc pořezala střepama, co byly následně chycený v hadru na podlahu 😝
ale dítě mělo zážitek, prostě děsnej objev. nedostala, ale zato strávila celou půlhodinu, co jsem uklízela, v ohrádce - prostě fyzický tresty ne, ale rovnou za katr šla...! 😀
Vsude ctu, jak v tomhle veku deti uz skvele rozumi slovicku "NE", u Miri si tim porad nejsem tak nejak jista. Nekdy to vypada, ze chape (zacne se vztekat a "smlouvat", popripade lehne na zem a klepe nohama, rukama) a nekdy vubec nevnima a jede si dal ve svy cinnosti.
Tak u nás plácnutí nefunguje.Spíš to,že se sám spálí.Pořád mi lezl do zásuvek v kuchyni,ale jen do té doby,než si tam zkřípnul prsty. 😀 Od té doby ho to neláká.
Mylím si,že dobrou taktiku má KYRI.Nejlepší je odvést pozornost. 😉
Já bych neplácala,dítko mám zatím moc malé na to,aby to chápalo,takže to ani nedělám. S NENENE a TYTYTY jsem dopadla výborně,Anička to umí krásně říct a vyhrožovat prstíkem,ale to je tak všechno 😀 Takže když dělá činnosti,o kterých ví že nemá,rovnou už si u toho sama říká Nenene.... a dělá to stejně. U nás se nejvíc osvědčilo (pokud se dá říct že osvědčilo....) říct jasně a rázně NE,zamračit se,posadit na zem/dát na chvíli do ohrádky a chvíli nezájem (teda já nemám ohradu,ale denní postýlku se stejnou funkcí..).To mnohem lepší chápe,že je něco špatně. Použila jsem to hlavně,když mě malá začla z ničeho nic šíleně kousat.
Kačko, u nás je to podobný, jen jsem se smířila s tím, že Edík zatím slůvku "ne" nerozumí nebo nechce rozumět a že s tím prostě nějaký čas ještě nic neudělám - ostatně říkání "ne, ne, ne" mi u Edíka připomíná házení hrachu na zeď 😀 . Takže to řeším následovně: předcházím všem jeho záškodnickým činnostem (kytky v květináčích jsou v místnosti, kam nesmí a sám ani nemůže; šňůra od počítače, která je pod napětím, je překrytá dekou, která ho naštěstí nezajímá; šňůra od žehličky je namotaná do výšky, ve všech el. zásuvkách jsou záslepky; na zemi nesmí být nic, co Edík nesmí, naopak je tam milión věcí, co Edík může atd.) Žaluzie bych asi vytáhla a pár měsíců, než Filípek dostane rozum, nepoužívala.