Dobrý den, maminky chci se vás zeptat zda už jste zažila tento případ u dítěte, mám syna kterému budou v srpnu 3roky a stále nemluví. Neřekne ani bába ani máma a pod., a taky mě jako maminku a přítele(tatínka) vůbec nevnímá, rád si hraje sám málo kdy si pohraje se svým mladším brasko (1rok). On má rád takovou tu pohodu kdy si sám dělá vlastně to co si může dovolit např. Koukat se na pohádky, lehnout si, sedět, sám si hrát s určenou hráčkou kterou si vybere v určitý den a pod.
a ještě k tomu že nemluví tak jen žvlachta hydy dygi neboli kugi a td... a neumí ukázat na to co chce nebo vidí spíše když chce třeba napít tam mi vezme ruku a dá mi do ruky flašku abych mu doplnila. to je snad vše co bych tu měla napsat. předem děkuji za rady
@maminkasepta zkušenost mám s dcerou, má vyvojovou dysfazii. Pokud máte podezření, tak řešit s dětskou dr. Vypíše zadanky na logopedii, foniatrii (vyšetření sluchu), neurologii a ke klinické psycholozce. Z mé zkušenosti řešit zavcas, nikdo vás neobjedná hned, někde jsou čekacky i 4 měsíce.
Syn ve 2 letech řekl akorát "te te", dnes je mu 12 a pusu nezavře.
Pricin muze byt hodne. Vyvojova dysfazie se nabizi, mam dva syny s ni. Nicmene detska doktorka by mela vypsat zadanky na vysetreni na orl, neurologii, psychologii a zacit navstevovat logopedii. Urcite vybirejte dle recenzi a doporuceni, neni logoped jako logoped. Dite muze bohuzel i spatne slyset. Jaky ma jazyk nema kratkou uzdicku?
@lukysa Dětská právě neřekne nic než že má své období že dítě do 3 až 5ti let to mívají, jinak už jsme byly u dětské psycholožky a tam nám řekli že to nic není že to bude ADHD a pak se nabízí autismus a to podle mĕ je strašná kravina.
@palja promluvím si o tom s dětskou a moc děkuji za radu.
@lenulen to právě nevím jestli nemá náhodou krátkou uzdicku, žádné takové vyšetření nebylo pořád mi tvrdí dětská že do těch 3 až 5ti let se dítě rozvíjí s mluvením a pod.
@maminkasepta probrala bych to zevrubně s pediatrou, ne jen to mluvení, ale celkově ten jakýsi "klid", mohlo by to ukazovat na autismus, ale nejsem pediatr.
jinak k mluvení, nemluvíte na něj třeba vícero jazyky?
@maminkasepta do 3 let jsme neresili,pote mudr nas poslal na logopedii (opozdeny vyvoj reci),syn chodil od 3,5-6let na pravidelnou logopedii a cviceni doma.Pri nastupu do skoly mluvil lepe nez nektere deti (vcetne R),ale ucil se vsechny pismenka spravne vyslovovat…takze je jeste cas a treba se rozmluvi,pokud by byl probém kolem 3-4roku,vyhledla bych dobreho logopeda…
@maminkasepta objednej se ke klinickému logopedovi jako samoplatce pokud pediatr chce dat zadanku až ve třech … ideálně si vybrat toho co děla hodně s malyma “nemluvicima” .. muže se skokove rozletět, ale taky nemusí …. Pokud nechceš platit … takže objednej lehce po tom třetím roce, Max to zrusis… objednaci doby jsou neskutečný … já se objednavala v dubnu a vzala nás v srpnu, je fajn když se na prcka koukne někdo kdo tomu rozumí, už něco zvládne cca odhadnout … popis je kolikrát stejný, ale ten logoped tam vidí kde má co dite jak nastaveny … u nás vyloučila autismus a takový ty horší parady a rekla ze buď OVŘ nebo lehká forma disfazie, a co máme trenovat kde má rezervy a kde je napřed… dostala jsem za necelou tisícovku klidný spani 😂 a to se vyplatí … pokud bude podezření na větší drama a bude potřeba chodit do tři let, zatlacis na zadanku 😎
já jsem měla u dcery původně podezření na nějakou formu autismu. Měla nějaké příznaky a vůbec nemluvila. U klinické psycholozky jsme byli skoro 2 hodiny. Je to opravdu odbornice a doporučila nám jí logopedka, takže jsme vybrali dobrou. Té jsem řekla na co mám podezření a proč, do vyšetření jsem jí nijak nezasahovala, chtěla jsem přesně vědět, jak na tom dcera je. Ta psycholozky hned autismus vyloučila, že j pár příznaků nemůžu hned dělat diagnózu. Dcera nemá ani mentální retardaci. Dokonce jí vyšlo něco mezi opožděným vývojem řeči a vývojovou dysfazii. K psycholozce chodíme jednou za rok. Takže ikdyz má příznaky něčeho, tak to nemusí být vůbec autismus.
K té dysfazii mohou mít děti přidruženou dg právě ADHD. Dcera má jen lehkou hyperaktivitu.
Tohle vše se zjistilo okolo 3 roku. Za 2 měsíce bude mít 5. Mluví už i v delších větách. Něco chápe, něco ne. Počítá do 13. Pozná některá písmenka. ALE byla to velká dřina jí naučit mluvit. Opakovat po nás začala až skoro ve 3, 5 letech. První návštěvy logopedky byly, že tam jen lezla po stole a křičela. Teď už je to dobré, spolupracuje, učíme se a trénujeme každý den.
Pokud máte nějaké podezření, tak bych to nepodcenovala. Ikdyz se vám třeba pak dítě rozmluví a žádnou dg mít nakonec nebude.
Naše dcera chodí do logop stacionáře, něco špatně vyslovuje, možná bude mít odklad do školy. Ale jsem ráda, že už mluví.
Nakolik vám rozumí? Když ho pošlete do sousední místnosti pro autíčko, chápe? Donese? (Samozřejmě za předpokladu, že to bylo během společné činnosti, takže zrovna vnímá a ví, kde to auto je.)
Připomíná mi to mého prvorozeného, který má buď vývojovou disfazii nebo atypický autismus (v papírech má momentálně napsaný autismus, ale jistá si jím není ani ta psycholožka, která mu ho napsala, jen se na to prostě dobře píše podpora do školního systému a znaky má.)
Předpokládám, že jste na rodičáku s mladším, takže třeba na školku nespěcháte... my to řešili hodně právě kvůli školce, kde bylo třeba vyřídit asistenta (syn nevnímal hromadné pokyny - bylo třeba mu je zopakovat "do očí", stranil se kolektivu - nedžel se u skupiny, a neměl rád změny - tj třeba jít na jiné hřiště byl problém).
Toho logopeda bych každopádně hledala, než se k němu dostanete, tak mu ty tři roky skoro budou (většina logopedů pracuje s dětmi zhruba od těch tří let a s mladšími vlastně moc neumí.)
Určitě bych se už koukala po logopedii. Jinak jak bylo zmíněno výše, tak rozumí?
@xxx3d ne ne, mluvíme na něj jen Česky.
@cilkat právě že když ho pro něco pošlu a dívá se mi i do očí tak vážně nic jen stojí a pak se rozbrečí jako by mu bylo líto že neví co po něm vlastně chci, když jde sem do vedlejší místnosti a řeknu mu ať jde zpátky za mnou tak přijde ale je to taky že jen někdy, je to jako kdyby chtěl slyšet to co on zrovna chce...Jeho braska mladší začal chodit v 10ti měsících a mluví, řekne základní slovíčka které by mělo dítě umět, je strašně pozorní a jen na něj promluvím a ví že je to na něj i přes to že je ke mě otoceni zady a když si chce hrát s tim starším tak ten starší vůbec nic např. mu dá ruce pryč že se ho nemá dotykat a nebo radši uteče od něj na konec místnosti ale pak má den kdy si hrajou něco jako na babu a to si dokáže vyhrát dost dlouho a když jdeme ven tak venku není problém dokud ho nevezmu domů to se začne rozčilovat a někdy mě i praští nervami ale když řeknu dost tak automaticky přestane. takže vážně nevím co si o tom myslet zkusím první toho logopeda a uvidíme a jinak vám děkuji
@maminkasepta To fakt zní jako ten můj: vlastně hrozně hodné dítě, ketré ale téměř ingnoruje zvuky (a přitom sluch je zcela v pořádku). A když už zvuk zachytí, nechápe obsah.
Držte se. Dobrá zpráva je, že se to časem zlepšuje, jak mozek zraje a učí se ty vjemy filtrovat. Aktivní sourozenec je super, vlastně je super i kolektiv podobně starých dětí, i když to vypadá, že je dítě nevnímá. Ale jsou lepší malé skupiny.
U syna byla zákeřná ještě zároveň velká míra unavitelnosti (ve čtyřech letech "s jazykem na vestě" zvládala ve školce dvě dopoledne. Víc prostě ne.)
Hodně mu pomohla ergoterapie zaměřená na smyslovou integraci a odblokování primárních reflexů (na ty reflexy ne jestě ale brzy, ty se dělají tak v pěti letech nejdřív... i ta smyslová integrace je věkem tak na hraně kdy nejdřív.)
A mě hodně pomohla Facebooková skupina "Rodiče dětí s vývojovou disfazií".
Hodně zdaru.
@maminkasepta pokud by jen nemluvil, tak bych to ani tak neřešila....ale to co píšeš fakt vypadá na nějakou disfazii nebo autismus... určitě bych zasla co nejdřív k odborníkovi ať víš co a jak....a můžeš začít s ním pracovat. 🙂 Držím palce, určitě to bude dobrý, jen to třeba bude chtít trochu jiný přístup
Dětská na to říká co? Spousta ještě řekne má čas,jak se to vezme . určitě dětský psycholog a logoped není uz teď na škodu . náš mladý také začal mluvit pozdě a pořád mluví dost špatně tak máme odklad.