Ahoj holky, mám chlapečka chytrého jak opička, mluví od 8 měsíců, umí barvy, ví která ruka je pravá která levá, básničky, písničky, zná celou abecedu, čísla do 30...ale puzzle, ani to jednoduchý o 4 kostičkách s obrázkem mu nic neříká, ani když ten obrázek má pod těma kostkama namalovanej a má to jen dát na to, je v tom prostě úplně mimo. Takový ty vkládačky, to mu docela šlo, ale taky ho to moc nebavilo, ale puzzle teda fakt vůbec. Osobně by mě to tak nestresovalo, mě taky puzzle nikdy nešly a ani mě nebavily, ale manžel je trošku nervózní, může mít problémy s logikou nebo je něco jiného špatně?
nee, vážně? neblázněte. každého fakt baví něco jiného a taky mu jdou jiné věci. vždyť to sama znáš 😉 třeba ho to chytne za pár měsíců a třeba taky nikdy. to, že se mu to skládat nechce, neznamená, že by to nedokázal, kdyby chtěl 😉 myslím, že toho umí hodně a co? tak nebude třeba na logiku a bude na něco jiného
@blahova_andrea
to je právě to, on to fakt moc nedává, jako ani když se snaží, prostě jako by to vůbec nevnímal...
a co zkusit vzít vytištěný obrázek jeho oblíbené postavičky, rozstříhnout na polovinu a pak společně složit?
třeba to na tom pochopí
@bt85 hele dcera bude mít teď 4 roky, chytrá jako opice, všechno se učí velmi snadno, mluví cizím jazykem, umí plavat (plave v kurzu s dětmi o rok staršími, bruslit na ledu i na kolečkových bruslích, obstojně lyžuje, začíná skákat přes švihadlo, slovní zásoba jako kdyby přečetla slovník synonym, ale ... nikdy nejezdila na odrážedle, zajímalo ji jen po technické stránce, párkrát z donucení usedla, několikrát se nemotorně odrazila, potom práskla odrážedlem a zdrhala pryč ... naprostý nezájem ... koloběžka jakž takž a na kolo se také moc nežene ... přitom na kole jezdí snad každý, i ten kdo neumí bruslit a lyžovat, ale dceru to vůbec nezajímá, nevadí jí že děti kolem ní jezdí a ona běhá po svých, prostě nezájem ... každý se tomu diví, ale je to tak, doufám že se to jednou zlomí samo a pokud ne, nic nenadělám, umí tolik věcí, jen nebude umět jezdit na kole ... prostě se s tím musím smířit ... takže ber to tak, že tvůj syn toho umí dost, bude třeba vynikat v něčem jiném, ale něco ho třeba vůbec nebude zajímat ... vždyť svět se kvůli tomu nezboří (a nakonec i bez logiky se dá žít) 😉
Prosim te, muj bracha ve dva a pul letech nerekl slovo a dnes je z nej doktor🙂 dej mu cas a netlac na pilu 🙂
Má 2,5 let a zná celou abecedu a čísla do 30? Já myslím, že toho umí na svůj věk až až. Až se mu bude chtít, naučí se i puzzle 🙂
Nechci mluvit do vychovy, ale neni to spis tak,ze jste ambiciozni rodice a tlacite na nej,ab umel co nejvic? Aby se pak nezasekl a vubec neco chtel delat :(( Nechci samozrejme nikoho podezrivat, jen se ptam, abych pomohla.
@koitschka
tak ambiciózní rodiče nejsme - teda myslím. To co umí umí proto, že se o to sám zajímal, že ho to baví, tak jsme se to s ním učily, není to tak, že by jsme ho do toho nutily proti jeho vůli, on je prostě hodně chytrej - na něco😉
Jak říkám, já bych to taky tak nehrotila, ani kdyby puzzle neposkládal nikdy, ale manžel to vidí tak, že by jsme mohly do budoucna něco zanedbat, tak se právě jen ptám jestli má někdo podobný zkušenosti🙂
@bt85 asi bych zpomalila s rizenym rozvojem a nechala si ho vic hrat samotneho. Umi veci, ktere na svuj vek umet k nicemu nemusi, ale to byva na ukor jinych odvednosti. Nerikam, ze je to Vas pripad, ale rada deti dneska chodi do skoly a umi cist, casto i psat, ale neumi si zapnout zip, zavazat si tkanicku nebo se radne najist priborem vcetne spravneho uchopu... Jenze v te ksole je prave budou ucit cist a psat ne tyto prakticke dovednosti. To puzzle ho muze zacit zajimat pozdeji, priracovat k obrazku ale bude muset drive nebo pozdeji, ale je mu 2.5, umi se najist, oblect, svlect, dojit si na zachod a rict si o to, co potrebuje i nekomu jinemu nez rodicum?
@bamishop
no sám si moc hrát nechce, pořád ho mám za zadkem ale teď docela dost času tráví s autíčkama nebo vláčkem, ale prostě jeho to listování v knížkách a písmenka a čísla baví, tak mu v tom nebudu bránit. Najíst a napít se umí, nádobí po sobě taky odnese do kuchyně, vyslíct si kraťase nebo kalhoty a vyzut boty si umí, vršek teda moc ne, oblíkání je horší, ale tu spodní část těla docela dává, na nočník chodí normálně sám, a říct co chce někomu jinýmu...tak ve své podstatě říká si rodičům, babičkám a dědům, tetám i stredům, s nikým jiným mimo rodinu moc není ve styku, ale vlastně jestli myslíš jako třeba venku dětem aby mu něco půjčily nebo lidem jestli si může pohladit jejich psa tak ano, to taky zvládá.
@bt85 nene, myslim jen jestli zvlada to, co by mel do skolky, coz jsou ty veci co jsem jmenovala, na ostatni ma cas, mam tri deti, kazde se uci ruznym vecem ve zcela jinou dobu nez jeho sourozenci, takze nakupovat darky ze zkusenosti nemuzu, spis kdyz sme nekde v herne, tak vidim, ze uz jsme se neceho dockali a to doma cilene pak vytahnu. Na tom samostatnem hrani se da pracovat, ale i u toho Vam stejne bude za zadkem, ale hooodne to rozviji jejich predstavivost, tak jestli to moc neumi, tak ho k tomu cilene vect
Mám v práci kolegyni, vystudovala vš, jeden z nejlepších ekonomů, které znám a nesloží ani jednoduché puzzle. Říká, že kdyby ji zavřeli s tím, že ji pustí až poskládá stovkové puzzle, tak že by byla zavřená na doživotí.
Ahoj,bud v klidu. Muj syn taky ve 2,5 letech puzzle neskladal. Vubev ho nebavily ani vkladacky. Kolikrat jsem mela pocit,ze nevi, co s tim. Dnes jsou mu 4,5 a slozi puzzle tak o max 30 kouscich a to pod tim musi mit obrazek a i tak se kolikrat snazi spojit nemozne. Rohove dilky dava klidne doprostred a podobne. Kdyz sklada puzzle s 9 dilky, tak kolikrat taky nic moc a trva mu to. Ale jinak je to chytry kluk. Ja si spis myslim, ze nebude mit takove prostorove vnimani nebo tak neco. Tak bud v klidu. Kazdy je na neco jineho.
Souhlasím s ostatními, že v jeho věku má na to čas, moře času. Ale rozumím asi tvému manželovi, jak to myslí - on asi nechce tlačit, že by to měl a musel umět, spíš se možná bojí, jestli to není první projev nějaké dys- (dysgrafie, dyslexie...), na kterou by se později mohlo přijít. I kdyby nakrásně ano, neřekla bych, že teď v tomhle věku něco zanedbáte, když to nebudete řešit. Skoro nic o tom nevím, z vlastní zkušenosti už vůbec ne, tak bych nerada kázala bludy. Ale tyhle poruchy se stejně vyřešit nedají, spíš se pak řeší speciální přístup k dětem při učení, pokud vím... Ale to je kdyžtak hooodně daleko, tím se teď nemusíte trápit. Navíc já bych spíš řekla, že má prostě jen horší grafickou (prostorovou, či jak to jinak nazvat) představivost než ti, co to puzzle poskládají. S logikou to podle mě nemá vůbec co dělat, prostě si jen neumí v hlavě představit a sesumírovat, jak tu kostičku natočit, aby to bylo správně. Někdo to pochopí dřív, někdo později. Můj syn při skládání puzzlí taky nejdřív třeba točil kostičky obrázkem dolů, než pochopil, že musí otáčet jen tak, aby pořád obrázek viděl. Další fáze byla, že točil jen do některých poloh (tedy ne o celých 360°, takže někdy mu to prostě nevycházelo a byl zoufalý). Až pak se naučil otáčet do všech poloh, no a konečná fáze byla, že už otáčet nemusel a rovnou si představil, jak má kostička být otočená. - To vysvětluje i to, co popisují holky: i hodně chytří a studovaní lidé nemusí být schopní poskládat jednoduché puzzle, protože to prostě nemá co dělat se schopností učit se, kriticky a logicky myslet, rozhodovat se, mít invenci. Jen nemají tu správnou představivost. Stejně tak geniální matematik nemusí mít hudební sluch nebo schopnost udržet rovnováhu, když stojí na jedné noze.
Jo vlastně matematici ten hudební sluch často mají. 🙂 Tak třeba nemusí být schopný nakreslit ani domeček.
První syn nikdy nic neskladal nebavilo ho to. A druhý syn začal skládat puzzle až od 4 let. Sám že ho to chytlo. Nemějte tak vysoké nároky. Každý je jiný. Kdyby ho to bavilo tak to dělá a nevypovídá to o jeho inteligenci nebo neschopnosti.
@bt85 Kazde dite je jiné: jedno skládalo od 2,5 roku cca 15 ks puzzle bez předlohy, ale do 3 let řeklo na vše to a toto. Druhé mluvilo ve vetach od dvou let a puzzle ho nikdy nezajímalo.
Postupem času se srovnaly a působí zcela normalne🙂. Nenutte mu zrovna puzzle (někoho to opravdu nebaví), prostorova představivost se dá cvičit třeba pomocí lega či jiné stavebnice.
Taky bych to neřešila. Synovi jsou 2 roky a 5 měsíců, složí puzzle s 15 dílky, napočítá do 10 ( umí to od 4 leté sestřičky ), ale ty obrázkové kostky taky nedá, ani k sobě správnou stranou, skládá si to jak chce a má radost, že to složil, i když je to špatně. Spíš z nich postaví komín nebo hada.
Ještě doplnění, je mu dva a půl roku