Ahoj, chtěla bych se zeptat těch, kdo mají zkušenosti s Bookingem. Lze si tam nějak pojistit případné storno dovolené? Většinou cestujeme přes Invii, kde je pojištění automaticky u vybraného zájezdu a nemusíme to řešit. Letos máme vybrané místo, kam cestovky moc nejezdí. Vybrali jsme apartmány v zahraničí a pobyt máme zarezervovaný. Rezervace se dá zdarma zrušit do 29. dubna - (dovolená je na první týden v červenci), platbu nechtějí - platí se až na místě. Lze tady nějak ošetřit, abychom případně, kdybych nemohli odcestovat nepřišli o peníze, které si Booking při stornu po tom 29. dubnu strhne? Hledala jsem informace, vím, že si lze u některé pojišťovny pojištění zřídit, jasně, ale tam obvykle píšou, že se dá sjednat např. do 14 dnů od zaplacení - ale zde my dopředu nic neplatíme, pouze chtěli ověřit kartu. Přeci jen máme dítě, které může onemocnět, nebo se může stát cokoliv a bez pojištění jsem z toho poněkud nervózní, jak se to v tomto případě řeší? Děkuji.
@malenka3 Vloni jsme se pojišťovali u Generali a taky jsme si pojistili storno zájezdu. Mají to normálně na stránkách. Nemyslím si, že je to až tak výjimečné.
@petulkadodo storno zájezdu není výjimečné. Ale pojišťovny nepojišťují pobyt bez faktur, což booking je. A storno mají ve většině případů podmínky, že musí být zájezd zaplacený do 3 dnů od vzniku pojistky.
Jsi si jistá, že Generali má tyhle dvě podmínky uvolněné? (absenci faktur a 3 dny před zaplacením uzavřít pojistku). Já to zjišťovala kvůli booking předloni intenzivně a fakt to skoro nikde nebylo možné.
Jinak je třeba toto zjišťovat v pojistných podmínkách, na běžných informacích o pojištění se tohle obvykle nedozvíte a až při řešení pojistné události zjistíte, že vám je celá pojistka pěkně na prd.
My máme celoroční pojištění u zlaté a platinové karty . Využili jsme proplacení pobytu přes booking když skončil muž na operaci . Finanční poradce mi říkal, že má tuhle možnost několik pojišťoven. Myslím Uniqa, AXA a dál si nepamatuji. Určitě se poptej někoho z oboru, ten ti řekne přesně.
Třeba Kooperativa to má tak, že do3 dnů od domluvy ubytka, se musí sjednat pojištění, jinak to neuznají, nemají to dle platby.
@malenka3 tak na to mrknu, zrovna chci řešit rezervaci na bookingu.
@malenka3 V podmínkách je do 3 dnů od úplného uhrazení (zájezd, letenky). Pokud si rezervujete samostatně ubytování a jeho úplná úhrada nastane až na místě, můžete si pojištění storna zájezdu sjednat do 3 dnů od závazné rezervace.
@petulkadodo jenže bacha na to, že pak u bookingu je těžko pořídit s doklady. Já to řešila a u Directu řešila i dvě pojistné události. Ptala se na praxi u jiných pojišťoven. U Directu stačilo potvrzení z běžného účtu o stržení peněz z karty, u jiných pojišťoven chtěli při řešení pojistné události fakturu, oficiální doklady, což jsem u bookingu u soukromníka v cizině nebyla schopná doložit.
Proto píšu, že to není tak snadné, jak se zdá a člověk zapláče až při řešení, že má vlastně smůlu.
A ty 3 dny Direct právě nemá. Já jsem to pak uzavírala až k datu, kdy jsem už nemohla rezervaci bezplatně zrušit. Bylo to výhodnější než platit pojistku v době závazné rezervace, která byla měsíce dopředu a já nevěděla, co vše budu chtít vlastně pojistit (protože to nebyl zájezd, ale skládala jsem si to sama).
Děkuji všem za odpovědi.
Direct je jediná pojišťovna, která to umí, aspoň loni, když jsem to zjišťovala, to tak bylo. Potřebuješ k tomu pak potvrzení, že bylo ubytko zaplaceno a doklad, proč dovolená nebyla (my měli poruchu auta, bylo potřeba potvrzení o nepojízdnosti auta, potvrzení o rezervaci a výpis z účtu o zaplacení ubytka).
Zavolej si do Directu na aktuální podmínky, ale loni jsem to intenzivně řešila, je jedna z mála pojišťoven, které mají vstřícné podmínky včetně toho, že se nemusí dovolená pojistit do 3 dnů od zaplacení, ale klidně mnohem později, na rozdíl od většiny pojišťoven na trhu.