Booking. Lze tam pojistit storno?

eloise02
28. led 2024

Ahoj, chtěla bych se zeptat těch, kdo mají zkušenosti s Bookingem. Lze si tam nějak pojistit případné storno dovolené? Většinou cestujeme přes Invii, kde je pojištění automaticky u vybraného zájezdu a nemusíme to řešit. Letos máme vybrané místo, kam cestovky moc nejezdí. Vybrali jsme apartmány v zahraničí a pobyt máme zarezervovaný. Rezervace se dá zdarma zrušit do 29. dubna - (dovolená je na první týden v červenci), platbu nechtějí - platí se až na místě. Lze tady nějak ošetřit, abychom případně, kdybych nemohli odcestovat nepřišli o peníze, které si Booking při stornu po tom 29. dubnu strhne? Hledala jsem informace, vím, že si lze u některé pojišťovny pojištění zřídit, jasně, ale tam obvykle píšou, že se dá sjednat např. do 14 dnů od zaplacení - ale zde my dopředu nic neplatíme, pouze chtěli ověřit kartu. Přeci jen máme dítě, které může onemocnět, nebo se může stát cokoliv a bez pojištění jsem z toho poněkud nervózní, jak se to v tomto případě řeší? Děkuji.

malenka3
29. led 2024

Direct je jediná pojišťovna, která to umí, aspoň loni, když jsem to zjišťovala, to tak bylo. Potřebuješ k tomu pak potvrzení, že bylo ubytko zaplaceno a doklad, proč dovolená nebyla (my měli poruchu auta, bylo potřeba potvrzení o nepojízdnosti auta, potvrzení o rezervaci a výpis z účtu o zaplacení ubytka).
Zavolej si do Directu na aktuální podmínky, ale loni jsem to intenzivně řešila, je jedna z mála pojišťoven, které mají vstřícné podmínky včetně toho, že se nemusí dovolená pojistit do 3 dnů od zaplacení, ale klidně mnohem později, na rozdíl od většiny pojišťoven na trhu.

petulkadodo
29. led 2024

@malenka3 Vloni jsme se pojišťovali u Generali a taky jsme si pojistili storno zájezdu. Mají to normálně na stránkách. Nemyslím si, že je to až tak výjimečné.

malenka3
29. led 2024

@petulkadodo storno zájezdu není výjimečné. Ale pojišťovny nepojišťují pobyt bez faktur, což booking je. A storno mají ve většině případů podmínky, že musí být zájezd zaplacený do 3 dnů od vzniku pojistky.
Jsi si jistá, že Generali má tyhle dvě podmínky uvolněné? (absenci faktur a 3 dny před zaplacením uzavřít pojistku). Já to zjišťovala kvůli booking předloni intenzivně a fakt to skoro nikde nebylo možné.

Jinak je třeba toto zjišťovat v pojistných podmínkách, na běžných informacích o pojištění se tohle obvykle nedozvíte a až při řešení pojistné události zjistíte, že vám je celá pojistka pěkně na prd.

eloise02
autor
29. led 2024

@malenka3 Dobře, děkuji moc, podívám se na to.

dandaa
29. led 2024

My máme celoroční pojištění u zlaté a platinové karty . Využili jsme proplacení pobytu přes booking když skončil muž na operaci . Finanční poradce mi říkal, že má tuhle možnost několik pojišťoven. Myslím Uniqa, AXA a dál si nepamatuji. Určitě se poptej někoho z oboru, ten ti řekne přesně.

krasna_neznama86
29. led 2024

Třeba Kooperativa to má tak, že do3 dnů od domluvy ubytka, se musí sjednat pojištění, jinak to neuznají, nemají to dle platby.

krasna_neznama86
29. led 2024

@malenka3 tak na to mrknu, zrovna chci řešit rezervaci na bookingu.

petulkadodo
29. led 2024

@malenka3 V podmínkách je do 3 dnů od úplného uhrazení (zájezd, letenky). Pokud si rezervujete samostatně ubytování a jeho úplná úhrada nastane až na místě, můžete si pojištění storna zájezdu sjednat do 3 dnů od závazné rezervace.

malenka3
29. led 2024

@petulkadodo jenže bacha na to, že pak u bookingu je těžko pořídit s doklady. Já to řešila a u Directu řešila i dvě pojistné události. Ptala se na praxi u jiných pojišťoven. U Directu stačilo potvrzení z běžného účtu o stržení peněz z karty, u jiných pojišťoven chtěli při řešení pojistné události fakturu, oficiální doklady, což jsem u bookingu u soukromníka v cizině nebyla schopná doložit.
Proto píšu, že to není tak snadné, jak se zdá a člověk zapláče až při řešení, že má vlastně smůlu.

A ty 3 dny Direct právě nemá. Já jsem to pak uzavírala až k datu, kdy jsem už nemohla rezervaci bezplatně zrušit. Bylo to výhodnější než platit pojistku v době závazné rezervace, která byla měsíce dopředu a já nevěděla, co vše budu chtít vlastně pojistit (protože to nebyl zájezd, ale skládala jsem si to sama).

eloise02
autor
29. led 2024

Děkuji všem za odpovědi.