Učení barev patří k prvním věcem, kterým se malí předškoláci učí. Metod existuje celá řada. Ze zkušeností svých kamarádek maminek vím, že se jim nejvíce ověřilo řazení barev k ovoci a zelenině. A učení barviček může ještě intenzivněji podpořit, když dětem ovoce a zeleninka chutná... Což může být nakonec větší problém, přemluvit vašeho malého jedlíka k tomu, aby papal to kulaté oranžové ovoce, které se jmenuje pomeranč, a aby alespoň trochu vyzkoušel chuť té dlouhé zelené věci, nazývající se okurka.
Stavebnice LEGO DUPLO Můj první traktor nachází řešení, jak dítě naučit přiřazovat barvičky k ovoci a zelenině. Mě osobně velice zajímá, jaké metody či fígle používáte, abyste svoje dítě přesvědčili k papání ovoce a zeleniny, a jestli vám k tomu pomáhá právě hra na přiřazování barev.
Staršího syna jsem naučila barvy, když maloval tak poznal jaká pastelka je i mladší syn, když se mu řekne, jak vypadá travička tak donese zelenou pastelku, nebo jaký je sluníčko tak donese žlutou. 🙂 🙂 🙂
Můj syn miluje jakékoli ovoce, takže ho přemlouvat nemusím nijak 🙂 . Už od doby, co mu začaly růst první zoubky, jsem pomalu s nemixovaným ovocem (nejprve vařeným) začínala. Teď jsou jeho favoritem jablíčka a kiwi, v létě pak švestky, blumy, meruňky apod. Taky mu docela chutná pomelo 😀 . A ze zeleniny se může utlouct po okurce a také mu chutná kapie 🙂. Takže barvičky se budeme určitě učit přiřazováním k ovoci a zelenině🙂.
Barvy pomocí přiřazování zvlášť lego kostek se učíme, ve dvou letech umí poznat červenou, zelenou a žlutou, zbytek se musíme doučit 🙂
já hodně využívám lego duplo kostky také na svých hodinách angličtiny, když se učíme barvičky nebo počítání 🙂 učím dětičky angličtinu ve věku 3-5 let a stavíme komíny z určité barvy, kterou já řeknu anglicky a děti musí kostky této barvy donést 🙂 tyto hodiny se mnou navštěvuje také můj syn 🙂
tak co se týká učení barev - asi budeme exoti, ale náš syn se naučil prvně bílou, fialovou a teď teprve ten základ jako červená, modrá zelená a další. Učíme se to především přiřazováním typu:
sluníčková= žlutá jako sluníčko
pomerančová = oranžová jako pomeranč
červená jako rajčátko
travičková = zelená jako tráva co papají zvířátka
černá jako pneumatiky od traktoru 🙂
prostě ho to učím tím způsobem, co vím, co ho zaujme 🙂
fígle na jezení ovoce a zeleniny - žádné - oni to ti lumpové poznají a nenechají se nachytat - třeba cuketa a brambor udělané na kaši - ví, že tam je něco navíc 🙂 atp
Někde jsem četla (už je to dávno), že se nemají barvy učit v příliš velkém počtu...začít třemi, pak pomalu přidávat. Základní barvy jsem naučila dceru tak, že jsem s ní hrála čáp ztratil čepičku - přišlo mi, že si je tak lépe zafixuje...ostatní barvy se pak naučila najednou sama...z ničeho nic mě překvapila, že umí všechny barvy, včetně různých odstínů. Stejně tak se sama naučila počítat do deseti...obojí ve dvou letech...
Tak dcera už v roce a půl pozná spoustu barev. Asi v roce jsme začaly na pastelkách a poslední měsíc máme hodně barevné procházky. Až koukám, kolik je v šedém městě barev. Komentuje auta, fasády domů, oblečení kolemjdoucích...a doma to začíná hned ráno, když třeba nechce červené triko, ale růžové. No a využitelné je to při úklidu lega nebo balónků, kdy si domluvíme, kdo jakou barvu bude uklízet. Někdy se jí do úklidu nechce, tak uklidím balónky a na zemi nechám třeba všechny žluté a ona za pár minut mlčky přijde a všechny uklidí...ví, že to je její restík 🙂 Určitý typ přiřazování praktikovala moje kamarádka, kdy učila syna stylem: žlutý jako sluníčko, zelený jako tráva a syn ve čtyřech letech neuměl říct, že je něco žluté, ale říkal, že to je jako sluníčko.
Casto jezdime autem,dobry pomocnik k uceni je i semafor,cervena stat,zluta pozor a zelena jedem 🙂
syn moc nemluví, takže barvy nepojmenovává, ale učíme je tak, že mu dám třeba kolíčky na prádlo a vyberu např. zelený a dám ho do košíčku a pak hledáme všechny ostatní zelené kolíčky. Teď mu říkám, ať si vezme třeba modrou pastelku a čekám, jestli ji pozná mezi ostatníma. Úspěchy jsou jak kdy, jde na něm vidět, že je to pro něj těžké a pozornost udrží jen chvilku, ale rozhodně se zdokonaluje 🙂
Dceři jsem koupila do vaničky barevné kačenky a objevil je synovec, který se díky nim naučil růžovou a oranžovou 🙂
Jé, to je náš traktor. Na ale k téme. Učím žltá ako slniečko, zelená ako trávička, červená ako lienka (beruška 🙂 ) Zatial nevie farby povedať, ale keď jej poviem, aby mi podala červenú kocku tak vetšinou sa trafí.
Barvy se učil podle pohádky z knihy a na přiřazování jej nikdo nenachytal, mnohem raději z papírků tvořil duhu a tam jsme si barvičky opakovali.
Pro pobavení - hned jsem si vzpomněla na kolegyni, která učila dcerku barvy pomocí lentilek. Vždy vytáhla jednu, když se dcerka strefila s barvou, dostala ji. Když ne, nemilosrdně ji snědla maminka! Holčička byla trochu překvapená, ale barvy se naučila velice rychle 🙂.
Když byl syn malý, Duplo traktor ještě nebyl, tak jsem se vyblbla s vymýšlením hraček sama. A najednou ty barvy uměl. Mladšího už taky zkouším zasvěcovat do barviček. Vzhledem k jeho apetitu je cesta přes zeleninu asi dobrý nápad! 🙂
nádherné tipy maminky 🙂 na každé dítě funguje trochu něco jiného, že? Důležité ale je, že nakonec úlohu zvládne a zároveň se u tohoto učení pobavíte🙂 Jsem ráda, že vám k učení barev pomáhají také DUPLO kostky 🙂 My se je s neteří nemůžeme vynachválit a barvičky také díky DUPLO kostkám umíme delší dobu🙂 Bára
Matyáskovi je 7 měsíců, ale barvy už mu říkám, hlavně mu je ukazuji na hračkách. Sice s toho nemá ještě moc rozum, ale myslím si, že tím nic nezkazime. A co se týče zeleniny, tak tu zbožňuje a ovoce též, takže s tím naštěstí problém nemáme.