Ahoj holky, chtěla bych poprosit o zkušenosti jak probíhá vystreni na adhd,hyperaktivitu atd. Syna teprve čeká tak na co se mám připravit.
Děkuji
To bude záležať asi od veku 🤷🏻♀️ My sme boli so skolkarkou objednaný u klinickej psychologičky na 9 a odchádzali sme pred 12 najprv malú sledovala pri hre zatiaľ, čo so mnou riešila ako sa sprava v kolektíve, ako sa vie adaptovať na zmeny, kedy sa ADHD začalo prejavovať a ako, ako zvláda emócie, či niekto z rodiny tiež ma ADHD alebo iné nero/psychologické poruchy atď. Potom sa s ňou tiež porozprávala - pýtala sa jej na školku ci sa jej tam paci, či má nejakých kamarátov a kamarátky, či má rada pani učiteľky, s čím sa najradšej hrá, či sa aj doma s nou hráme (mama a otec)..., vypracovala s ňou 1 pracovný list ale už neviem čo tam bolo ale nejaké 2 úlohy to trvalo len pár minút cca 10-15, potom mi dala rady ako s ňou pracovať a išli sme na chodbu počkať na správu. Inak podla mňa by sa to dalo aj rýchlejšie kebyže v pri našom rozhovore nás malá minimálne 100x nevyruší 🤣 ale tak som rada, že aj keď nás vyrusila pani psychologička to zobrala v pohode, netlačila na mna nech sa jej čím skôr "zbavím" aby sme mohli pokračovať a celý čas tam bola kľudná atmosféra.
@marry94 A kam ho poslali? Jdete k psychologovi (tzn. skutečně na pečlivé několikahodinové vyšetření) nebo jenom do pedagogicko-psychologické poradny (kde ale napíší školce rady, jak s ním pracovat - a po zkušenostech doporučuji spíše než skutečně psychologa ověřujícího, zda má či nemá ADHD, poradna napiše jenom podezření na ADHD, ale to by mělo stačit).
@marry94 pokud jdete do pedagogicko psychologické poradny, rovnou se objednej i ke klinickemu psychologovi nebo neurologovi. PPP bude stejně pravděpodobně čekat na nějakou další zprávu od odborníka, aby napsala doporučení pro MŠ a ty tak ušetříš čas, protože na neuro i k psychologovi jsou dlouhé čekačky
a mě říkala nepřipravovat, aby viděli dítě při normálních běžných projevech, když bude dopředu vědět co se bude dít tak to může být zkreslené.
Jinak jak se tu psalo, dali mi úkoly, zjisťovali jak vydrří se soustředit jak dlouho mu trvá danný úkol provést jak se chvová během sezení, zda úkol plní na jendou nebo něco odvede jeho pozornost, zda když mu četli zadání dával pozor a pochipil zadaní na poprvé nebo museli opakovat ....
@marry94 Nejvíc se ptala právě na těhotenství a porod (nedonošenec) a pak vlastně ty začátky (rehabky, onemocnění) a tuším i v rodině, zda něco je. Rodinné vztahy a vazby (možná i babičky - jak k nim jezdí a tak) + školka, dětská skupina, od kdy. Nepamatuji si, zda se ptala i od kdy a jak mluvil (to mě pak zaskočilo na logopedii, pro @ladyhacek - fakt je dobré si zjišťovat předem, mě se třeba paní na logopedii ptala, zda jsme my či někdo v rodině měli problémy s řečí - jsem nebyla vůbec připravená, tak jsem asi zapomněla úplně na vše i že sestra chodila na logopedii a já dlouho měla problémy s r).
Dítě připravit max na to, že si tam budeš povídat s paní (u nás měli kupu hraček a recepční si s ním hrála na obchod a "vařili" spolu a nevím, co ještě - prostě se mu plně věnovala, syn nadšený, ale nevím, zda to je standard, takže mu fakt nevadilo, že se mu nevěnuji, jinak by to zbořil).
@marry94 u nás jen sledovali projevy dítěte při nějaké aktivitě a ptali se na anamnezu a na projevy jak se chová. Byli jsme u klinické psycholožky přes 2 hodiny, takže to viděla sama a na neurologii taky sledovala projevy při činnostech vzhledem k věku.