Špatné mluvení a výslovnost 5letého syna

12. črc 2021

Mám syna. Bude mu 5 let a stále špatně mluví.
Teda on mluví pořád, od rána nezavře pusu, ale často mu není rozumět. Hodně zaměnuje písmenka. Místo táta, řiká pápa. Místo TO, řiká KO. Cokoliv začíná na O tak on začne VO (opice-vopice) 🤷🏻‍♀️ Písmenka sami o sobě vysloví správně, ale jak je to ve slově, tak to řekne špatně 😓 Chodíme na logopedii, doma s ním trénuju, ale přijde mi, že se to vůbec nelepší. Začínají mě přepadat pocity smutku a beznaděje, že se nikdy nenaučí pořádně mluvit. Okolí mu moc nerozumí 🤷🏻‍♀️ Jinak je šikovný, ale to mluvení mě přivádí do depresí, už si začínám připadat jako neschopná matka 😭

levandule_k
12. črc 2021

Každé dítě má svoje tempo, když budete trénovat, tak se to zlepší. Sice z něho asi nebude profi moderátor, ale určitě se naučí vyjadřovat srozumitelně.

Řeč souvisí i s motorikou, zaměřila bych se i na tohle.

martt
12. črc 2021

Hlavně klid. Můj starší syn také spatne mluvil. Až kolem šestého roku se to začalo zlepšovat a ted mluví úplně normálně. Důležité je , ze chodíte na logopedii a cvičíte doma .

cilkat
12. črc 2021

Můj syn má vyvojovou disfazii... Skrz jeho diagnozu jsem na facebooku našla skupinu "Rodiče dětí s vývojovou disfazií" a musím říct, že je naprosto bezva: jak na praktické rady, tak psychickou podporu. Protože ten pocit, že jsem špatný rodič, má občas každý... a pokud má dítě, kterému nejde něco, u čeho není vidět fyzická příčina, často si i okolí rádo přisadí a do toho pocitu nás sráží ještě hloub. Nenechte se. Každý děláme, co považujeme za nejlepší... Mému synovi bude na podzim šest a teprve teď začíná mluvit tak, že mu rozumí i okolí, ale hlavně teprve teď začíná rozumět cizímu rozhovoru a snažit se do něj zapojovat... Ono jsou pak ty pokroky najednou skokové, jen chtějí čas (váš i dítěte).

amazonkajanik
12. črc 2021

Záměna K za T je poměrně častá. Nejstarší neteř mluvila celkem hezky, ale kde bylo K, tak říkala "toutat se, maminto, tráva (místo kráva)...
Jinak, nedávno jsem narazila na článek s logopedkou a ta sama uváděla, že se krom výslovnosti cvičí motorika, takže i větší děti znovu trénují lezení, kdy se přesně střídají končetiny, aby se propojily hemisfery...