Ahoj holky, chtěla bych se zeptat, jak je to se skoliózou u tak malých dětí. Všude kde čtu, tak se jedná o děti v pubertě. U našeho syna se na to přišlo, když manželovi se nelíbil jeho hrudník. Doktorka na to v tomto věku vůbec nepřišla. Vzhledem k tomu, že k ortopedovi jsme byli objednaní 3 měsíce a teď další čekáme na odborníka v Brně, tak je to strašně dlouhé a chtěla bych slyšet, nebo vědět alespoň něco??? Budu strašně ráda, když někdo napíše svoje zkušenosti se skoliózou v takto raném věku. Také by mě zajímalo, jestli se dělají operace pro tak malé děti??? No prostě otázek je mnoho a za každou odpověď a zkušenost budu ráda. Moc moc děkuji Jitka G.
Určitě by se mělo začít s cvičením. Záleží taky kolik má syn stupňů vybočení. Sama mám zkušenosti se skoliózou, v 10 letech to jedna doktorka zanedbala a ve 14-ti jsem se dostala k odborníkovi, strávila nějaký čas v léčebně a téměř 5 let nošením korzetu a pravidelným cvičením. Korzet pomohl, ale čím dřív se problém podchytí a zvládne cvičení tím líp 😉
@grubice před týdnem mi fyzioterapeutka mojí dcery taky sdělila že má lehkou skoliozu. Má to po mě, já jsem byla ve 3.třídě v léčebně 4 měsíce, vyfasovala korzet a musela cvičit. Pak i doma, hlídali mě až do 15 roků. Záda mi dali do pořádku, problémy mám až teď po dvou těhotenstvích a taky proto že jsem pak na sport už nějak neměla kapacitu. Dceři je 4,5 roku, bude chodit k fyzioterapeutce každý týden a budu s ní cvičit i doma. Cvičení mi ukazovala na balónu a co pro mě byla novinka cvičení na bosu. Už jsem se rozhodla že koupím domů originál bosu, cena je teda hrozná, ale co jsem si o tom dohledala tak mě přesvědčilo. Nechci aby se to dceři zhoršilo, sama vím o čem to je. Jak jsem byla na té fyzioterapii, tak bylo opravdu vidět, jak některé svaly má dcera značně ochablé. Balón doma mám, tak ještě bosu a budu se modlit aby dcera spolupracovala.