Neštovice u 7měsíčního kojence - inkubační doba a průběh

lola163
12. čer 2016

Ahoj všem, prosim o radu a zkušenosti. Vím, že už tu diskuze na téma neštovice je, ale nenašla jsem tam info, které potřebuji.
Syn 7. měsíců byl ve čtvrtek v kontaktu s holčičkou, ktera se dnes - v neděli - osypala nestovicemi. Mam z toho docela hrůzu. Dneska mel synek 38,3 teplotu. Může to byt s nestovicemi spojené?
Dale mě zajímá, jestli se opravdu mohl nakazit. Dočítám se ruzne informace, od kdy je to nakazlive, 1-4 dny před osypanim, jak to tedy je? Za týden mame jít na vítání občánků, ale budou tam i malá miminka, takže je jasne, že musíme účast zrušit, abychom někomu nezavinili zdravotní komplikace. Zítra to chci probrat s mudr. Co si myslíte vy? Nejake zkušenosti, rady? Děkuji.

adik2
12. čer 2016

Ahoj, nejsem odborník, u neštovic je to vždycky otázka... je to takové na hraně. Podle mě je ale třeba počítat s tím, že je možná dostane. Hrají tam taky faktory, jestli kojíš apod. I když... Spíš napíšu svojí zkušenost. Dcera je dostala také, když jí bylo 7. měsíců. Dostala je od bráchy. První pupínek vylezl přesně 14 dní od bráchova 1. pupínku. Kojila jsem plně jenom teda už dostávala k obědu příkrm. Bála jsem se toho hodně, že je malá a jak to zvládne, pupenů měla teda dost, víc než syn, ale průběh o.k. nijak se nedrbala, pač podle mě to ani neumí tyhle mrňata, byla bez teplot. Mazala jsem je tím Virasoothe gelem. Jizvy nezůstaly žádné. Takže já jsem nakonec ráda, že je má za sebou 🙂 Ať vám to dobře dopadne 🙂 Jinak si myslím, že ta jeho teplota s tím nesouvisí. To je moc brzo.

sinorina
12. čer 2016

Inkubační doba je 7-21 dní a ano děti jsou nejvíce infekční 3 dny před a 3 dny po výskytu prvních pupínků. Nemyslím si, že je dnešní teplota spojená s neštovicemi. Šance, že se nakazil tam je, ale nidko vám ji nepotvrdí na 100%. Budete asi muset počkat, jestli se osype, nebo ne. Vítání občánků bych nerušila. To by jste taky mohla v následujících 21 dnech jen sedět doma a čekat.

puresin