Holky, vy které jste chodily, nebo chodíte na logopedii z důvodů Vývojové dysfázie, mohli byste mi napsat jak to probíhalo.
Jelikož nevím už co by, či změnit logopedku, nebo co vlastně - jedeme pořád obrázky, a dítě je už při zmíňce logopedie vystresované, že pláče. No, mě by tedy taky nebavilo půl hodiny sedět a opakovat po druhém.
Děkuji všem za odpovědi.
@ireniq 5 leté, ale podle psychologa rozumí na 3 roky
U nás se teda hlavně trénuje porozumění formou různých her a logických úloh, většinu trénujeme doma. Dcera chodila do denního logopedickeho stacionáře a teď jsme přestoupili do ambulantní logopedické péče (dcera bude chodit do normální školky) a nová paní logopedky je pár měsíců po škole a navázala na to, co se udělalo ve stacionáři, jsme spokojeni. Teď trénujeme předložky, fonematický sluch, paměť, vyprávění příběhu podle obrázků, tvary slov, slovosled. Ještě dcera neumí r a ř, ale na to má prý čas. Napřed je důležité porozumění. Má 6 let.
Máme syna 4,5 roku, chodíme vždy na půl hodiny a je to vždy formou her
@ireniq ještě mám otázku, prosím, logopedka vám dávala typy na rozvoj, nebo musíte shánět sami? Mě se zdá, že prostě si nás odbyde - dá nám obrázky a tím to končí.
Delali (delame) jednak to co se syn naucil u ni - ruzna cviceni s pomuckami s pusou, vibrovani a tak, pak nam davala vytistena cviceni, vetsinou s nejakymi temi obrazky na predlozkove vazby apod, a sami jsme kupovali ruzne pracovni sesity s detskymi hlavolamy, lustenky, obrazkove doplnovacky, sesity pro predskolaky - ne primo na dysfazii, spis co se nam zrovna libilo pro danou vekovou kategorii. Chodili jsme (a chodime) teda vzdycky jen jednou za mesic na 45min, takze extra intenzivni to neni, ale syn ma spis lehkou formu dysfazie, špatně mluvi, ale jinak ve skole celkem prospiva, podpurna opatření ma jen ten nejnizsi stupen.
@ireniq Aha, my tedy nic s pomůckami, předložky učím sama na předmětech v reálu. Hry prostě nechápe. Takže se snažím něco na skládání podle předloh, puzzle. Občas komoli slova. Tak neopravuji, ale řeknu to správně otázkou. Prostě hledám hodně na netu a fb.
@palja aha, je v normální školce s asistentem. Teď 3x prostě u logopeda pláče a nespolupracuje. Prostě nevím. Už i doma začíná být nesvá a plakat, jakmile vezmu do ruky logopedii.
Pokud mas pocit, ze to dite nikam neposouva (prijde mi to spis naopak) tak urcite zmenit logopedku. Ja o tom uvazovala take, ale az pro ditko kolem 10 let, ktere mi tu logopedii nejak trpelo od 4 do 8 let a pak uz jsem to vzdala. Neco se spravilo, neco ne, ale kluk je v pohode.
Velmi dobre recenze a osobni doporuceni od kamaradky jsem dostala na soukromou logopedii v liberci (Lucie Skálová) . Jsou tam fakt skveli.
Tak ro vůbec mění dobré, když tam brečí. To ai k tomu vytvoří odpor a nikam se neposune. Ta logopedka si taky musí s dítětem "sednout", aby byly nějaké pokroky. Bohužel to některé berou tak, že si oktroutí svůj čas, za který mají zaplaceno a víc je nezajímá.
My hodíme na logopedii od 3 let a pokroky jsou velké. Dcera to má za tu dobu tak zautomatizované, že prosté ví, že se musí pořad něco nového učit a dělá to ráda.
Kolegyne ma uz velkou holkou s tezkou vyvojovou dysfazii, ma postizene obe slozky, od malicka s ni drela, nejvic pry pomohl pohyb, ktery propojuje pravou a levou hemisferu. Napr. levou dlani se dotknes praveho koleno, následně pravdou dlani leveho, toto opakujes 10x, pak 10x pohyb, kdy se L dlan dotyka L kolena a P dlan P kolene take 10x a pak opet serie 10 se stridanim stran.... hodne cviceni na propojeni hemisfer je na instagramu na profilu skola_zvesela Jsou to ale starsi prispevky - je tam o tom 12 dilu - jsou to ta videa, kde ma pani cervene saty.
Pokud dítě u logopeda pláče, určitě logopeda změnit. U logopeda je třeba spolupráce a ta tam zjevně není a nebude.
JInak pokud máte facebook, doporučuju skupinu "Rodiče dětí s vývojovou disfazií".
Naše logoepdka taky hodně "jede" obrázky, ale pokaždé jiné, často nějaké knížky, prokládá to hračkama, ketré třeba chodí po těch obrázcích, nebo s nimi nějak manipulují. Třeba předložky trénuje vyložněně na "dej kravičku pod stůl". Úkoly na doma nám kopíruje a tiskne, případně odkazuje na stránky na internetu a podobně. ... Občas možná není usměvavá a sluníčková, ale jsou to vyjímky. Když jí dítě nespolupracuje, mění aktivitu, případně kdy byl malý, tak ho úplně poslal si na chvíli hrát a řešila věci se mnou a pak za ním třeba šla na koberec a nedělali vůbec u stolu, ale ukazovala mu něco na hračkách, co má v ordinaci. Plačící dítě by prostě řešila, proč pláče (a pravděpodobně by mi ho rpostě vrátila - sedím s nimi v ordinaci celou dobu, i když stranou 'v šatně').
Jak staré dítě? Kromě klasika hlásek co syn špatně vyslovoval tak jsme hodně měli slovosled (správně poskládat slova ve větě), tvary slov (obrázky placnu kostka je na stole, pod stolem, u stolu), hledat chyby na obrázku nebo rozdily, prevypravet krátký příběh, takový všeobecný rozvoj... teď jde syn do 4.třídy a už je to vic jen nacvik těch hlasek (pořád neumí r a ř), to skloňování atd.uz procvicujem klasika v ramci skolni pripravy a domacich úkolů.