Jak donutit dítě užívat léky?

woodoo02
4. říj 2023

Dobrý den, potřebovala bych poradit, zda má někdo zkušenost s dlouhodobým užíváním léků u dítěte. Dcera 5 let, rozjelo se jí chronické autoimunitní onemocnění ledvin. Zatím je měsíc v nemocnici a budeme muset nejméně půl roku užívat kortikoidy a další léky a vitamíny. Už teď to špatně snáší, zatím dáváme na lžičce s přesnídávkou, léky samozřejmě krájíme na menší kousky, ale jde jí to špatně polykat a dáví se. Občas i zvrací.😢 obávám se, že přesnídávku už do ní brzy nedostaneme, protože se jí zhnusí. Prosím o jakoukoliv radu a inspiraci 🙏

jancazao
4. říj 2023

@woodoo02 já bych se pokusila ji naučit polykat celé tablety. Hladké líp kloužou do krku.
Myslím že tady někdo doporučoval učit na malých lentilkach.

blka
4. říj 2023

@woodoo02 syn bere léky od necelých 3 let. Ty kortikoidy jsou strašně hořké. Ze začátku jsem je davala do lékařské stříkačky s trochou sirupu a strikala do pusy. Už mu to ale dávám do stamprle. Tam mu naliji sirup, do toho zamíchám rozdrceny prasek, přidám trošku vody a to vypije. Ze začátku jsem hrála divadlo, že je to moje a jdu na záchod, tak ať mi to rozhodně nevypije a už to pije sám.

blka
4. říj 2023

@woodoo02 jiný sirup, co užívá, mu dám taky do stamprle a doliju trosku vody. Ten je sladký, tak ten pije v pohodě. Ještě jsem to zkoušela do coca coly, protože když ji vidi u bráchu, tak ji chce. Takže aby jako mohl. Ale jak říkám, ty kortikoidy jsou tak horké, že i ta Coca Cola byla hořká 😕. Nebo ji to naučit nějak polykat, ale nevím jak.

woodoo02
autor
4. říj 2023

@jancazao no ony některé ty tablety jsou dost velké. To by i dospělý měl co dělat

veruuu_kubesovic
4. říj 2023

A co rozdrtit? S cukrem? Případně do panáku šťávy...

woodoo02
autor
4. říj 2023

@veruuu_kubesovic do toho panáku to asi zkusíme. Rozdrtit asi ne jsou hrozně hořké 🥴

veruuu_kubesovic
4. říj 2023

@woodoo02
Já když si vzpomenu na první injekční aplikaci inzulinu...škoda mluvit 😏