Ahoj, prosím o radu jak pomoct 7leté vnučce. Už od mala trpí enkoprézou a nikdo nám nedokáže poradit jak s tím dál fungovat. Už před dvěma roky jsem chtěla po dětské lékařce doporučení na nějaké vyšetření ohledně kakání. Ale neuspěla jsem s tím, že z toho vyroste....?!?!?! Takže se několikrát denně stává že se prostě pokaká do kalhotek. Nevíme jestli je schopna nějakým způsobem vědět, že na velkou potřebuje. Občas se to podaří, ale většinou ne. Teď má 7 let a v září nastupuje do školy. Nevíme jak to tam zvládne. Podařilo se nám konečně dostat žádanku a začal kolotoč vyšetření... kde nám bylo sděleno že tohle už měla mít dávno. Byla na psychologii, neurologii, gastroskopii a MR. Nakonec nám bylo řečeno že to je asi psychického původu. Sice ji na rentgenu našli že má roštěp páteře, aby zase po nějaké době řekli že ne. Nevím co si mám z toho vybrat. Chodí do školky kde je moc ráda a i paní učitelky jsou moc hodné a pomáhají ji v případných problémech. Už jsme byly i na PPP, SPC v Ostravě i ve Frýdku Místku. K tomu má ADD syndrom. S cizíma nekomunikuje a celkově je pomalejší. Paní psycholožka nám napsala ,že by měla mít v první třídě asistenta, ale bohužel je ještě kromě nás asi jediná která problémy chce řešit!!! Včera nám bylo s konečnou platností na SPC ve Frýdku řečeno, že asistenta nedostane a máme se znovu obrátit na PPP v Ostravě. Příjde mi to jako zlý sen, kdy jedna ruka neví co dělá druhá. Posílání od jednoho ke druhému a nikdo s tím nechce nic dělat. Za chvíli končí školní rok a o prázdninách se tím už vůbec nikdo zabývat nebude. Ale co máme dělat my....? Když vím, že za dva měsíce jde do školy a jak to bude.. máte někdo podobný problém a nebo stejný. Jak byste toto řešily a jakým způsobem ji můžeme pomoct.... Děkuji za jakoukoli radu a nebo skupinu která by v Ostravě byla a toto řešila.