Maminky z Brna, máte zkušenosti s alternativními školami? případně, kterou byste doporučili a je šance se někam dostat?
@xxx3d mě je v podstatě jedno co to bude jestli Montessori Waldorf nebo něco jiného,ale nechci dat děti do tohoto šíleného systému,kde se jede podle tabulek a hotovo.chci aby se pracovalo s jejich individualitou a ne aby museli posloucz,že jsou takoví a onaci protože jim v daný moment něco nejde..jsme z malé vesnice a tam na individualitu není prostor😔
@kristynahn Jak moc daleko od Brna? Nebudou si dojizdenim spis vic komplikovat zivot?
@kristynahn zkus tuhle -
https://jezekbezklece.cz/
pak taky existuje na Hlinkách Heuréka - https://www.zsheureka.cz/
tyhle dvě, společně se scio školou - https://trnita.scioskola.cz/
jsou za mě hodně alternativní, ale tobě by mohly vyhovovat, resp. určitě splňují to, co bys chtěla, o čem si psala.
otázkou je to dojíždění, ale zase, pokud uvažuješ o škole v Brně, asi v něm pracuješ a cesta do školy tím pádem je pokrytá i cestou do práce 🙂
@kristynahn Vzhledem k tomu, že každý ten systém (srovnáním třeba Waldorf a Montessori) je o něčem jiném, mě dost překvapuje, že je ti to jedno. Přišlo by mi logické, kdybys měla víru v to, že zrovna konkrétní pedagogika je ti sympatická, věděla bys proč a sama bys podobným směrem své dítě vedla. Víš například to, že ve Waldorfu se očekává výrazně vyšší zapojení rodičů? Zrovna vesnické školy mi na respektování individualit přijdou super, ale je to samozřejmě vždy hlavně o lidech.
@pilzzee jezdím do Brna do práce takže to problém není😉
@xxx3d děkuji,heureku jsem zkoušela tam je plno,líbil se mi i labyrint taky plno,ježka zkusim
@kristynahn
labyrinth je plný na roky dopředu ☹ vlastní zkušenost.
úvodní hovor v ježku je - nebude vám vadit, že vaše dítě nebude umět v deseti letech číst a psát?...
@zuzkasim ano vím a není to pro mě problém 😉nemyslím si,že žádný směr je ve 100%ten nejlepší pro vsechny a neodsuzuji ani klasický vzdělávací systém,dcera chodí do normální školy,má skvělou učitelku a jsme spokojeni.syn je ale jiný případ, chci aby nemusel snášet známkování, systém,kde se dává známka i z HV🤦,neustále srovnávání s kolektivem a poznámky typu "je ti 6,už se musíš umět soustředit a pod", a to splňuje alternativní škola a je jedno jaká.
@kristynahn to je super,přesně to co hledám..já vím,že on se to naučí,ale prostě později,a tlačit ho teď v 7 letech, aby to uměl pro něj bude obrovský stres, navíc když uvidí, že děti kolem něj to třeba zvládají v pohodě
A co jít trochu jinou cestou? 🙂 https://domoskolalisen.cz/
Jinak poslední info o Ježkovi bez klece mám, že budou brát 5 prvňáčků, ale na přijetí čeká 9 dětí, kt.mají v Ježkovi starší sourozence.
zkušenosti nemám, u syna jsme vyloučili, on potřebuje klasický přístup, ale mrkni, není to až tak alternativní, ale mohla by to být cesta https://www.zacitspolu.eu/sit-skol/
Některé alternativní školy netlačí děti, aby např. začaly číst, psát atd. Nechají na dětech, až se rozhodnou, že už se chtějí naučit číst. Do té doby se věnují tomu, co je baví. A ze zkušenosti vím, že jsou školy, kde když se děti nechtějí učit, nemusí. Tak bych zvážila i tento přístup, abyste pak nebyli nemile překvapení, že děti v deseti neumí to, co třeba očekáváte, že by mohli umět.
@kristynahn Po 10 měsících v tomto zařízení jsem se rozhodl, podělit se o zkušenosti. Tato recenze se týká ScioŠkoly Brno Trnitá – základní škola, s.r.o., Brno IČO 19133243, druhého trojročí, tedy žáků 4.-6. třída.
Nejdříve - proč se zařízením? O školu se v žádném případě nejedná (byť je uvedeno v názvu), se vzdělávacím zařízením nemá ScioŠkola Brno Trnitá – základní škola, s.r.o., Brno IČO 19133243 nic společné.
Podle zkušeností bych spíše nazval toto zařízení jako Scio drahá hlídací služba, Scio pokračující nebo nekonečná školka, ale naprosto nejpřesněji to vystihuje Scio líheň hlupáků.
A to i já zastávám názor, že se na státních ZŠ mnohdy vyučují kvanta zbytečných věcí.
Co toto zařízení na sociálních či www stránkách nabízí?
- nezaspali dobu – no, jestli myslí dobu kamennou, tu asi ne, hliněné tabulky už nepoužívají, i když množství 10-ti měsíčního vzdělání by se na jednu bezpečně vešlo
- angličtina od 1. třídy – AJ od první třídy je dnes ve státních školách běžnou záležitostí (někdy i v MŠ) a to mnohé nabízejí od 6. třídy i druhý jazyk, a to zcela ZDARMA
- individuální přístup – tak s tím jsem se opravdu nesetkal, i když…, pokud je to, že nezvladatelnému žákovi dá průvodce mobilní telefon, aby nevyrušoval ostatní, protože jeho chování nezvládá – tak vlastně ano
Tím se dostavám k průvodci: to je osoba, která se bezmocně a bez jakékoli autority snaží suplovat pedagoga (učitele), bohužel marně, jak jsem se přesvědčil, znalosti těchto průvodců, jsou na úrovni max. 4. třídy, to usuzuji z toho, že shoda podmětu s přísudkem je učivo 5. třídy a to tedy v žádném případě neovládají, zejména v případě, je-li podmětem slovo DĚTI. Tvrdé Y nebo měkké I tam mastí hlava nehlava, princip jsem nerozklíčoval, zřejmě mají svoje Scio pravidla (když je dost místa, napiš Y, když málo, napiš I – nevím…) a když si neumí poradit s dětmi, které vyrušují, prostě opustí třídu, nějaká zodpovědnost? Možnost úrazu či jiného nebezpečí ...
Jelikož můžu porovnat znalosti před nástupem do tohoto zařízení a po 10 měsících v něm, můžu pouze konstatovat, že znalosti dětí v tomto zařízení oproti státní ZŠ jsou propastné, a to Macocha je pouze patou vytočený důlek na cvrnkání kuliček, a to nemluvím o znalostech matematiky a češtiny – to nelze ani k ničemu přirovnat, ty nejsou žádné, prý učí podle metody Hejného. Já bych řekl, že metoda je jedno, ale stačilo by, kdyby se nějaká vyučovala, když se podívám na obsah učebnic matematiky státní ZŠ, a porovnám to, co se udělalo zde, chce se mi zvracet. Obzvláště, když se starší dítě připravovalo na přijímací zkoušky na SŠ, nevím, jestli má někdo z tohoto zařízení vůbec představu, kolik toho dítě musí z češtiny a matematiky znát, aby uspělo.
Na toto vám vedení školy sdělí, že se spíše snaží (ano marně snaží), aby si dítě umělo informace vyhledat, to by fungovalo za ideálního vesmíru, ale obávám se, že některé děti z 2. trojročí sotva zvládnou něco přečíst, natož z přečteného textu něco pochopit, toto je ale alfa omega otázek na příjímacích testech…. tam si ani nelze nic vyhledat, tam jsou k dispozici pouze psací, případně rýsovací potřeby, a to, co je v hlavě.
Co se týká kolektivu – člověk by čekal, že v malém počtu budou děti semknuty, budou spolupracovat, a hlavně budou k tomuto vedeni ze strany průvodců, ale urážky ne zrovna chytrých dětí na stranu chytrých dětí jsou na denním pořádku, takže i v tomto zařízení je tento druh ŠIKANY běžný, se kterou si vedení zařízení neumí (možná ani nechce) poradit, pořád jen plané řeči bez žádného výsledku. Nebo když 12-ti leté dítě spolužákům nahází listí do obuvi – to jen ukázka inteligence, ale přesně pro děti tohoto typu je toto zařízení určeno.
Ve výsledku jsou schopni vinu obrátit na šikanované dítě, úroveň vedení – ta žádná není, to žije v jakési bublině, jak je všechno v nejlepším pořádku, vše funguje, ale realita je jiná, té se bojí podívat do očí, jen iluze, neuskutečněné plány, vše se pouze rozdělá, nic není dotažené do konce….
Ono na druhou stranu, pokud vyloučí problémové dítě, přijdou o tzv. školné.
Školné – pokud to vezmu poměr cena/výkon, cena vysoká – výkon žádný, ba naopak - dítě zapomene i to, co se doposud jinde naučilo. Naprosto vyhozené peníze. Pokud dítě necháte 10 měsíců doma a budete ho 1 hodinu vzdělávat, ušetříte ranec peněz (za které raději jeďte na dovolenou nebo je lépe investujte), ale hlavně dítě něčemu naučíte a to zdarma (to se ještě nestydí částku navýšit). Tato investice byla tou nejhorší, jakou jsem v životě udělal, to je jako spláchnout peníze do záchodu. To, co se tady za 10 měsíců naučí, na státní škole zvládnou za týden a zdarma.
A to jsem ještě neuvedl, že pokud dítě, které svým chováním ruší ostatní děti, které mají chuť se vzdělat, tak se průvodce snaží toto řešit (bohužel u snahy zůstává, vše zůstává bez jakéhokoli postihu) v čase vymezeném k výuce - tedy v čase, který máte zaplacený k výuce pro své dítě, takže nejenže dítě přichází o možnost se vzdělat, ale zařízení Vás tímto vlastně okrádá.
Co taky čekat že? Jedná se o s.r.o., firma se zakládá proto, aby generovala zisk, a o ten jde především.
Co závěrem? Pokud hledáte alternativy k ZŠ i za cenu úplaty k dosažení vzdělání (investice do vzdělání je na místě) a máte chytré dítě a chcete, aby tomu tak bylo i nadále, ScioŠkole Brno Trnitá se vyhněte velkým, ale opravdu velkým obloukem, ta Vám z chytrého dítěte udělá to, co je uvedeno níže.
Pokud se Vaše dítě nechce učit, nechce dělat úkoly a Vám vyhovuje, že se nebudete muset, co se týká vzdělání, o dítě starat, stávající škola s Vámi neustále něco řeší, dítě je ve škole neukázněné, vyrušuje ostatní, nic ho nebaví (možná sociální sítě na mobilu), je Vám úplně jedno, zda se něco naučí, pak je toto zařízení přesně to, co hledáte, bohužel Vás to nebude stát jen spoustu peněz (v tomto případě zbytečně vyhozené peníze), ale Vaše dítě přijde o vzdělání.
Neuvěřitelné je na tom to, že něco takového je zapsáno v rejstříku MŠMT, ScioŠkola Brno Trnitá – základní škola, s.r.o., Brno IČO 19133243. Je to ostuda školství.
Jelikož nelze nedat žádnou hvězdičku, tu jednu dávám za obědy – ty jsou dobré, i když dražší nedotované.
O Labyrinthu jsem slyšela jen dobré. My se dost zajímali o https://www.praminek.cz/, ten se mi moc líbil.
Scio, tam máme blízkou zkušenost, s rodiči nesouhlasím, že je to dobrá škola, protože je to skutečně i pro ty starší školáky jen školka. Rodiče ale akceptují, že je v pořádku, aby se dítě nic neučilo, ani neopakovalo. Rozhodně to je pomalé, děti se tam teoreticky můžou v tom prvním trojročí i něco naučit, pokud jsou ambiciózní, ale pokud jsou vyloženě chytré, tak to rozhodně z toho, co vidím, nedoporučuji.
@kristynahn ježek bez klece
@kristynahn podle data diskuze už je téma pasé, jak to dopadlo nakonec? Co jste vybrali?
@kristynahn ahoj, jak moc alternativní hledáš? 🙂
respektive, určitě nedoporučím scio školu v Brně na Śujanově náměstí.
oni mají ještě někde jednu pobočku, myslím ve městě.
nebo to má být alternativní státní škola? (přiznám se, že nevím, co si pod alternativní školou představit jinýho, než nějakou soukromou, která klade, případně neklade důraz na...xyz...)